Gå til innhold

Hvordan går det i ammetåka?


Habenuk

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Hvordan går det med dere som har født? Er dere like "hysteriske" som meg? :P Førstegangsmamma og greier.... Tar henne opp ved det minste knyst, uroer meg for alt mulig.. Sjekker om hun er for varm/kald minst en gang i timen.... :-D Bekymrer meg for om hun sover for mye, for lite, får nok mat.. Skal hun få begynne med smokk, eller er ikke ammingen kommet godt nok i gang? :)

 

Tuuusen ting å tenke på, hehe.. Men det er jo mest kos da. Håper dere andre også koser dere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :)

 

Åh, jeg er HELT lik.. bekymrer meg for alt,og er livredd for lille jenten min:) Litt overhysterisk mamma ja! Men,men..skal vel være litt sånn:)

 

Vi prøvde med smokk i går, men det er ikke så populært her igården ennå, men vil virkelig at hun skal ta den nå snart. Hun er 8 dager gammel..

Har du begynt med smokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt er som det skal være da forstår jeg :-)

 

Har prøvd henne med smokk ja, faktisk allerede samme dagen som vi kom hjem fra sykehuset... Og hun ville gjerne ha den. Men følte ikke at amminga var kommet helt godt i gang enda da, jeg ble så utrolig sår. Så vi øver og øver på riktig ammeteknikk her i gården, og nå ser det ut som vi har det inne begge to sånn rimelig greit :) Så når sårene mine gror skal hun få smokken tilbake. Måtte ta den fra henne sånn at hun ikke skulle bli sugeforvirret... Følte først at hun brukte puppen som smokk nemlig, så jeg tenkte det var bedre at hun fikk en smokk istedet da.. Men jeg tror kanskje hun bare var sulten ofte fordi vi ikke fikk til teknikken helt. Hun er 13 dager her da. Så når jeg er sikker på at hun ikke er sulten men bare har lyst på noe å suge på så skal jeg introdusere smokken igjen :-)

 

Fikk henne liksom ikke til å roe seg ned på kveldene de første dagene, og så ble jeg litt forvirret av den der "30 min på hver side, etter det kommer det ikke mer melk" som de fortalte på barselavdelinga. Leste på ammehjelpen at jo det kommer faktisk verdifull ettermelk på kveldstid, og babyen vil gjerne spise seg opp til natten. Derfor prøvde jeg å amme og amme til hun sovnet, og da gråt hun seg ikke skakk lenger, og behøvde ikke smokk for å roe seg på kvelden :P

 

Men at jenta di ikke vil ha smokk er jo noe annet.. kanskje hun ikke har så stort sugebehov? Eller er det fordi hun gråter mye og henger på puppen at du vil at hun skal ta smokken? Det kan jo hende at hun ikke vil ha den fordi det ikke kommer noe ut av den.... Ikke vet jeg, har jo ingen erfaring på området egentlig :-D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...