Gå til innhold

Uke 36, og babyen har snudd seg i tverrleie! (samme som 3.trimester)


Barnnummertre

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i går, og babyen har ligget med hode ned helt siden ca uke 20. Pluselig her for to dager siden var det veldig romstering og magen sank. Jeg trodde det var fordi hun hadde lagt seg ned i bekkenet, da det i de siste ukene har vært veeeeeldig trangt, og press mot ribbeina. Skal på kontroll igjen om en uke for å vurdere hva som skal skje videre. Vet hun kan snu seg igjen, men hun kan også legge seg med rompen ned. Men få babyer snur seg/har plass til å snu seg de siste ukene av svangerskapet. Jeg tar ikke sjanse på noen setefødsel, da min forrige fødsel endte i hastekeisersnitt fordi babyen satt fast!. Har også lest at 50% av setefødsler ender i hastekeisersnitt,- OG kan være veldig risikofylte. Da vil jeg heller ha planlagt keisersnitt, (om hun ikke snur seg rett vei da....) Har også forstått det slik at det er stor risiko å snu et barn i magen (morkaken kan løsne, navlestrengen komme i klem osv). Så det vil jeg helst unngå. Er hun i tverrleie er keisersnitt eneste utvei.

 

Skal føde på Østfold sykehus. Er det noen som har erfaring derfra? Når tar de planlagt keisersnitt? Er de vanskelige å gi keisersnitt? Andre som har vært i lignende situasjon og babyen har snudd seg riktig vei? Evt når snudde babyen seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...