Gå til innhold

Hurra, der gikk vannet :)


smona

Anbefalte innlegg

Jippi, 1 dag før termin og vannet har gått.. Og jeg er såå glad, for skulle igangsettes i morgen, og grudde meg litt til det :)

 

Pluss at jeg har sovet som en stein i hele nått, og er absolutt klar for det som skal skje :)

 

Er i ekstase, men gruer meg jo selvfølgelig ltt også :P

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til! Godt når det får startet av seg selv!

 

Jeg har 6 dager igjen til ul termin, men går med rier nå. Noe har startet, men er ikke så veldig effektivt enda.... og jeg som er sååå utålmodig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende smona:) Blir spennende å få oppdatering etterhvert... Lykke til:)))

 

Her er det fortsatt bare litt murringer og nedpress, så han her kommer nok for sent til terminen sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tralalala... Ting tar tid :P

 

Har ikke merket noe til rier e.l. så tipper det blir igangsetting i morgen tidlig hvis det ikke skulle skje noe i løpet av natta (håper, håper)..

har fått rom på føden, og det er ei i naborommet som ikke har det spesielt godt nå tror jeg :P Vil bare ha ut lillegutt og få det overstått...

 

Du merker iallefall noe, og det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slike gikk det :

 

Etter ett døgn med rier uten fremgang, stoppet de opp natt til fredag.. Hadde da vært våken i to døgn, og sykehuset bestemte at jeg skulle få morfin for å sove litt ,for så å bli igangsatt fredag morgen. Jeg likte ikke dette, da vannet allerede hadde vært gått i nesten to døgn. Morfinen funka ikke, så fikk epidural. Sov da i 4 timer av og på. Sjekket åpningen før jeg fikk drypp, og da var den på 4-5 cm. Etter en time med drypp, var det økt til seks. En halv time etterpå til 8 cm, og en halvtime etter fikk jeg pressrier. var da 10 cm åpning, og jeg hadde fine pressrier.

 

Lillegutt ville derimot ikke ned i bekkenet, og etter litt over en time tilkalte jordmor sjefslegen som prøvde vakum (AUUU). Ett forsøk, og han bestemte at vi skulle ned å utføre keisersnitt. Hadde pressrier med ett halvt minutt i mellom på tur på operasjonsbenken, og var da deilig med spinalbedøvelse. Lillegutt var ute noen minutter etterpå, og han virket frisk og fin da han kom ut. Like etter kom jordmor tilbake og fortalte at han ble sendt på nyfødtintensiven fordi han slet med pusten. Jeg selv ble sydd og lagt på voksenintensiven for å vente på at bedøvelsen skulle forsvinne.

 

Lå da i to timer før jeg fikk vite noe som helst om gutten vår, da barnefaren var opp hos han og fikk info og passet på. Helt forferdelig lange timer. Viste seg senere at han hadde hatt en hjertefrekvense på 282, og lå tilkoblet EKG for å følge med. Han lå på nyfødtintensiven inntil vi fikk utført ECCO på hjertet mandag, og fikk vite at han var frisk som en fisk (Takk og pris). Nå koser vi oss på barsel med verdens nydeligste lille gutt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...