Gå til innhold

Hvilken barnevogn er best..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Emmaljunga, Simo, Brio eller Graco..? Går meg litt vill i barnevognjungelen her, og hadde vært flott å få innspill på hvilken dere synes er best. Har inntrykk av at Emmaljunga er litt tyngre enn f. eks Brio, stemmer dette?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer nok ikke til å gå for noen av de du nevner, jeg har eid MANGE ulike vogner, og mine favoritter er Bugaboo, Brio Go og Mountain Buggy.

 

Men jeg vil ikke påstå at jeg har fasiten for andre enn meg selv. Jeg bor i blokk i Oslo og reiser mye med buss.

 

Jeg hadde muligens valgt annerledes om jeg bodde mer landlig til og kunne parkere vogna i en carport eller en stor yttergang.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIMO!den funker på snø,slaps,grus sand.. ja over alt :) er kjempe god å trille!

 

vogner med 1 hjul er umulige å styre i snø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har barnevogn dilla og har sikkert eid mer enn 20 stk nå.

 

det store vinneren hos meg er brio happy med punkteringsfrie hjul.

den er super lett,barnet ligger lunt og selvom bagen er liten så lå mi datter i den til ho var 7 mnd.

 

erfaringa med simo er dårlig.

den er forferdelig tung å løfte inn og ut av bil

den tar mer plass

den er lett å trille,men overdrevent lett..føles ut som den skal tippe når du bøyer vogna litt ned for å komme over ting

ryggen er ofte skeiv..med og uten bag så heller det alltid nedover med hodet. er lett å se hvis du står litt ifra og ser vogna fra siden.

 

 

jeg skal gi meg ut på emmaljunga mondial duo denne gangen. den var en drøm å trille på. hvis ryggen heller litt så har den sånn som strammer opp på siden av understellet.. ungen har god plass i bagen,det er luftesystem i bagen,vuggefunksjon og masse annet bra:) tror den er verdt de 8500 den koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 4hjulere er tunge og vanskelige å bruke, tar opp altfor stor plass på busser og i butikker... ser ikke helt vitsen med å ha de.

 

Beste vognen er såklart Mountain buggy, men synes også easywalker har gode egenskaper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi hadde aldrig behov for å ta buss, og trengte en god vogn på vinterføre.. valget landet på emmaljunga edge dou, to år kan jeg med hånden på hjertet si at INGENTING ved vognen har irritert meg! den har vert en drøm å ha med å gjøre, her er det bare bakker så vekten blir emrkbar, men det visste jeg om før vi kjøpte den, og det har ikke plaget meg i det heletatt!

 

4 store lufthjul gjør den super på alle fører og i de fleste terreng.. det var flere ganger plogen ikke hadde vært her og det lå 30 cm snø på veien det var ingen hindring, andre ganger var det slaps og vått og vogna hadde ingen problemer (hadde stålkurv så den ble ikke sørpevåt og skitten) dagene etter kunne det plutselig bli -30 grader og veiene så ut som månelandskap med frossen slaps, bilspor og brøytekanter, men vogna kjørte fint over alt uten problemer.. har til og med hatt den med på skogsturer der vi gikk i ulendt terreng - ikke sti eller traktorvei, men i lyng og myr, og det var som å ha med seg traktor! deilig! vi hadde crome understellet forresten, ikke teleskophåndtak, plasthjul eller stoffkurv..

 

den er stor og som sagt det er som en traktor, og skal du være kjøpesentermamma så er dette ikke noe idiellt valg! en tar ikke med seg en traktor i et glassmagasin, den reiv ned klær og ja, var ikke i sitt rette element! :P men om du vil ha en utevogn så er emmaljunga med et gjennomtenkt understell for ditt behov et godt valg! den er vel verdt hver en krone!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mountain Buggy, helt fantastisk på vinterføre, terreng, fjell, i by, på buss osv... Glemmer ikke den vinteren i 2009 med ekstremtmye snø og kommunen her hadde ikke råd til å brøyte mere. Vi var ute og trillet så lett vår mountain buggy. Møtte på en simo vign som virkelig strevde på føret. Jeg klarte ikke dy meg, MÅTTE bare vise henne hvor mye bedre det er med en 3-hjuling, så jeg trillet så lett forbi med bare en hånd på styret, mens hun gikk og kavet og pustet og peste med den digre, tunge vogna. Nei, jeg kan virkelig ikke skjønne at folk orker å ha de 4.hjulingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg skjønner ikke hvorfor alle absolutt vil ha de samme STYGGE vognene. Får helt "unge mødre"feeling av de digre, uformelige Emmaljunga vognene.

 

Legg i litt ekstra å få en norsk designvogn: Stokke Xplory!

 

Hvis du ikke bor på landet da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har investert i en Emmaljunga edge duo combi, og jeg velger å si investert fordi det var nettopp det det var.

Fantastisk vogn som du har LENGE!

Kjempeenkel å trille, legge sammen, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det.

Har den i Pro coffee med machende stellebag.

Syns mange andre vogner er gyselige, som f.eks 3 hjulingene.

Smaken er som baken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Emmaljunga city cross. Er veldig fornøyd og kunne ikke tenke meg å bytte. Vi tar sjelden buss, og triller mer ute enn på kjøpesenter.

 

Søsteren min har Urban Jungle Mountain buggy (noe sånt?). Hun bor i by og tar ofte buss og t-bane, og er glad i kjøpesenter. For henne er det en perfekt vogn.

 

Hennes vogn er helt klart lettere enn min. Hennes er lettere å svinge med.

 

Min er helt klart mer stødig enn hennes. Har større babybag og ungen er mye mer skjermet i sportsdelen. I tillegg liker jeg at jeg selv kan velge hvilken vei barnet skal sitte. Min på 18 mnd trives fortsatt best med å sitte mot oss som triller.

 

Finn ut hva som passer dine behov best. Det finnes en perfekt vogn for de fleste av oss.

 

Av stygge og merkelige vogner kan jeg nevne Stokke. Syns rett og slett de ser helt forferdelige ut. Og prisen kan absolutt ikke forsvares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stokkevogna står faktisk på Museum of Modern Art i New York som eksempel på god bruksdesign.

 

Jeg så ikke en eneste Emmaljunga da jeg var der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, moderne og fancy..

 

men hvor er fungsjonaliteten, comfort og den trygge følelsen?

 

vogna er en åpen plastbalje der stanga mellom beina i bag-delen lett er til plage i forhold til andre vogner, det er plast og plast og atter plast.. de er ikke lune og egner seg forholdsvis dårlig til norske forhold(tenker da på utendørs, ikke kjøpesenter) sittedelen er ikke regulerbar og har ikke full liggelengde, der er ergonomisk riktig for et barn å sove flatt og utsrukket i forhold til i sittestilling..

 

vogna er også spinkel og ser ut til å kunne velte ved bruk i vind og vær, dekkene er idiotisk dersom en skal bruke det til annet enn asvalt eller innendørs.. det finner tilnermet NULL lagringsplass, så dersom en går til butikken og skal ha melk, brød og en pakke bleier så har man et problem..

 

så den kan være akkurat så fancy den bare vil, og stå på hvilket som helst museum, men dette er ikke en vogn for dem som vil bruke den ute og gi barna en lun trygg start på "utelivet"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener jeg den er der den hører hjemme: på utstilling. Sikkert fin å se på for de som liker den typen. Selv syns jeg ikke den ser bra ut heller da.

 

Emmaljungaen hører ikke hjemme der. Den ser kanskje ikke kul ut, men den er bra i bruk. Og det er da mye viktigere for meg enn at den ser tidsriktig og moderne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den ikke der bare på grunn av utseende, men fordi det er et godt eksempel på at funksjonalitet ikke trenger å være stygt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømmer ikke de som liker den type vogner. Godt vi har forskjellig smak. Selv syns jeg som sagt ikke at den ser bra ut. Ville nok ikke kjøpt den om den var på reisetrille-pris heller.

 

Det er det som er så fint med markedet i dag. Det finnes noe for hver og en av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga uten tvil!! Kjempe lett er den også :)

Jeg fikk en brio vogn til mitt eldste barn, den var grei å trille men veldig tung når jeg skulle løfte den inn og ut av bilen.

 

For min del liker jeg best lette vogner! Hvilken vogn kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det til baby du tenker ? eller "sportsvogn" ? Jeg har hatt både Simo combi,brio combi,brio race, simo sportsvogn,og emmaljunga scooter- Sistnevnte best uten tvil! Både simo og brio blir kjempe tunge å løfte ut/inn av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bruio Happy - kjempefornøyd med den.

Bor på bygda.

Som ekstravogn og "butikkvogn" har jeg trehjulingen ABC design cobra.

Fornøyd med den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...