Gå til innhold

En uke over termin!


VEmilia

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.. Jeg hadde termin 13 august, altså en uke siden imorgen. Det er virkelig en tålmodighetsprøve!! Våknet med mensensmerter et par ganger i natt, men de ga seg dessverre. Har jo forøvrig forsøkt en del kjerringråd som bringebærbladte, gå i trapper, storrengjøring, sex, gå tur og slappe helt av. Men helt uten resultat :( Noen andre som har det som meg her? Mvh Vemilia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har det akkurat sånn som deg..hadde termin 12. og dette er virkelig en tålmodighetsprøve ja! Våknet av mensmurringer i natt jeg også som kom ganske regelmessig, men det gav jo seg selvfølgelig..samme i dag morges..så da ble jeg ivrig og trodde at endelig, nå var det i gang! Men neida..ble lurt enda en gang;) Slitsomt å bli lurt hele tiden synes jeg..Hvordan er humøret ditt forresten? Jeg har enten dager som er fulle av frustrasjon og grining, ellers er humøret på topp og tenker kun positive tanker..blir sliten av meg selv her:P Og jeg har som deg prøvd alle mulige kjerringråd uten hell, bortsett fra lakserolje selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste dette var det nesten som om jeg selv skulle ha skrevet det :) Noen dager prøver jeg å la være og tenke på det, men andre dager er jeg lei meg og sint fordi ingenting skjer! Har prøvd flere kjærringråd jeg også uten hell, vurderer å ringe jordmor imorgen for å be om og bli strippet.. Har du prøvd det? Jeg skal forøvrig føde på abc-klinikken på ullevål og det er visst ikke alle jordmødrene der som er så glad i å utføre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jøss, er vi tvillinger eller? Hehe..ABC her og;) Ikke prøvd stripping nei, har ikke fått noe info om det der heller, eneste jeg vet er at jeg skal på kontroll mandag på poliklinikken, 10 dager over (håper jeg slipper) for ctg og sikkert også ultralyd. Er "fristen" for å føde på ABC 14 dager over tro? Vi skal isåfall begge rekke den! Frister ikke så mye med kunstig igangsetting når man er så innstilt på en naturlig vannfødsel:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det må jeg si! Dette var skremmende likt :) Jeg skal på kontroll tirsdag, får nå virkelig håpe at vi har født innen den tid! Har selv veldig lyst på naturlig vannfødsel :) Syns at 14 dager over er ufattelig lenge å vente før de gjør noe som helst.. Jeg fikk vite av hun ene jordmoren at hvis jeg var veldig utålmodig etter en uke så kunne jeg bli strippet, men det er visst ikke alle der som vil utføre dette. Hvilken jordmor går du til? Jeg går til Kari :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg forhøre meg om det på mandag tror jeg, som førstegangs vet jeg ikke helt hva det vil si å bli strippet, men er vel verdt et forsøk på å få ting i gang. Synes det er lenge å gå 14 dager over jeg også, men bebisene våre stortrives vel inni der;) Har ikke hatt en fast jordmor pga at jeg egentlig hadde fødeplass på Føderiket og startet ikke med kontroller på ABC før juli, men var hos Kari nå sist gang tror jeg:) Vi får holde hverandre oppdatert, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stripping: Dersom den gravide går på overtid, kan jordmor «strippe» for å stimulere til fødsel. Det vil si at jordmor stikker en finger opp i livmorhalsen. Man kan også massere livmorhalsen. Dette må kun utføres av lege eller jordmor.

 

Håper vi føder iløpet av helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei, ingenting.. Bare litt murringer nå og da. Sitter og virkelig kjenner etter! Vet du om de setter oss igang på overtidskontrollen? Eller bare ser de om alt er som det skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare de sjekker at bebisen har det bra med ctg og kanskje ultralyd? Vet ikke om de evt sjekker modning, men det gjør de vel kanskje..håper da virkelig ikke å bli kunstig igangsatt, men hvis det er det beste for bebisen så skal jeg ikke si noe..får krysse fingrene for at det skjer noe iløpet av kvelden/natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hadde håpet på at de kanskje skulle ta vannet jeg hehe.. Litt optimistisk kanskje. Skal ringe ABC nå for å høre om jeg eventuellt kan komme inn idag eller imorgen for å sjekke om jeg er moden. Oppdaterer deg når jeg har snakket med de så kan du høre hva de svarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hadde håpet på at de kanskje skulle ta vannet jeg hehe.. Litt optimistisk kanskje. Skal ringe ABC nå for å høre om jeg eventuellt kan komme inn idag eller imorgen for å sjekke om jeg er moden. Oppdaterer deg når jeg har snakket med de så kan du høre hva de svarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, hadde håpet på at de kanskje skulle ta vannet jeg hehe.. Litt optimistisk kanskje. Skal ringe ABC nå for å høre om jeg eventuellt kan komme inn idag eller imorgen for å sjekke om jeg er moden. Oppdaterer deg når jeg har snakket med de så kan du høre hva de svarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, der kom visst svaret tre ganger..

Snakket med de på ABC nå og de sa at de helst ikke ønsker å utføre "stripping" siden det ofte medfører maserier. Hun anbefatle sex og å prøve å få adrenalinet ut av kroppen og bare kose oss. På overtidskontrollen vurderer man sammen med legene der om man skal settes igang + at de sjekker at alt er bra. Så vi får vel bare være tålmodige noen dager til da :( At det er fint vær hjelper iallefall litt på humøret, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering! Hadde tenkt til å ringe i dag selv serru, men da slipper jeg det;) Vet ikke om jeg gidder å ha mer sex, hehe..synes det hjelper fint lite også er det liksom bare et ork nå og ikke kos, kanskje derfor det ikke hjelper:P Jepp, får være tålmodige, eller prøve om ikke annet..lykke til hvis det skulle skje noe i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, det blir liksom ikke for nytelsens skyld :( Lykke til til deg også, får håpe at neste gang vi snakkes så er det kanskje på abc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Sitter her og leser kjerringråd atter en gang. Prøvde meg nettop på kanel, men det var helt forferderlig. Vurderer nå og drikke varm melk med margarin, så får vi se om noe skjer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, hørtes ikke mye fristende ut:/ Sitter oppe med menssmerter jeg vettu, våknet av dem igjen..lei! Det er mye vondere nå enn for et par dager siden om ikke annet..tenk at man leter sånn etter vondt og vil at det skal bli verre og verre, hehe..damer er gærne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere fått høre om dere evt skal til time for å settes i gang?

Skal til ullevål på tirsdag er da 5 dager over. Håper de setter igang ikke mer enn 10 dager over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg skal dit i morgen, 10 dager over og da skal de vel vurdere det, men har barnet det bra vet jeg ikke om de gjør noe før det har gått 14 dager dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) Nei, dessverre. Bare litt sent inne på pcen idag. Kjerringrådene hjalp ikke :( Hvis ikke det skjer noe før overtidskontrollen min på tirsdag skal jeg høre om de kan sette meg igang. Når skal du dit imorgen? Hva fikk du forresten beskjed om når de ga deg time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde du var på ABC;) Jeg skal dit i 8-tida i morgen. Fikk ikke så mye info, kun et brev med innkalling til ctg kl 8 og lege kl 08.30. Jeg kommer med oppdatering når jeg kommer hjem igjen! Hvis ikke det blir fødsel først da, hehe..må jo leve litt i håpet..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne virkelig ønske at jeg var der nå ja :) Ok, fikk samme beskjed på tlf jeg. Så de sa ingenting til deg heller om at du kunne ta med sykehusbagen? De sa ikke det til meg, men jeg har lest om andre som fikk den beskjeden. Får håpe du slipper å dra hjem igjen imorgen da :) Får pappaen være med deg imorgen eller må du inn alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...