Gå til innhold

Juni,juli og august klubben:)


Mamma`n til Will& Ailo

Anbefalte innlegg

Jeg foreslo inne på småtroll 0-1 år at vi som har fått babyer i juni,juli og august samler oss her inne på juli klubben pga at det er så lite aktivitet på disse 3 sidene .

 

Jeg kan fortelle litt om meg selv .

 

Jeg er 31 år ,bor i Oslo på Holmlia.

Jeg har samboer og 2 barn . William på 4 år og Ailo Victor som er 7 uker (født 30 juni )

Begge barna mine er født på Ullevål.

Med William ble jeg satt igang og fødselen tok 2 døgn og jeg fikk epidural.

Med Ailo Victor startet det av seg selv dagen før jeg skulle settes i gang (pga svangerskapsdiabetes, 3 uker før termin) .Fødselen tok 10 timer og jeg fødte naturlig . Når han ble født var han 4174 gram og 54 cm lang. Begge guttene er født halv to på natten.

 

Nå er Ailo Victor 7 uker og er en veldig snill baby som bare sover,spiser og smiler :)

 

Gleder meg til å bli kjent med dere her inne :)

 

Nå e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var lurt ja! Man har jo ofte litt behov for tips og raad og sammenligninger fra de med barn paa samme alder.

Jeg er 31 aar, gift og bor i Spania. Min lille halv-spanjol, Elliott, kom til verden 9.juni i Valencia etter en veldig hurtig og intens foedsel paa til sammen knappe 4 timer (2 timer fra det begynte aa i det hele tatt bli litt vondt..). Naa er vi hjemme i Norge paa ferie, hvor det tydeligvis er god grobunn i regnet og den friske, kjoelige lufta. Vi har akkurat vaert og kjoept inn masse klaer i str. 4-6 mnd, for han har vokst ut av sin egen str! Han er blid og snill, men krever enormt med oppmerksomhet. Vil helst baeres og sover paa puppen. Men aa, som vi koser oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idè :)

Jeg er 24 år, samboer og bor i Kristiansand. Har ei jente på 6 år og en gutt på 4 uker. Trives veldig godt som 2 barnsmamma :)

6 åringen har nettopp startet på skolen og stortrives. Baby er kjempesnill og sover veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette var et bra initiativ syns. Jeg syns mange av problemstillingene/ temaene på småtroll 0-1 har vært for de med litt større babyer der de fleste er 4 mndr++

 

Litt om meg:

 

Jeg er 32 år og bor på Jørpeland i Rogaland. Jeg har samboer og ei lita jente som blir 4 uker i morgen. Vi har ventet lenge på henne og det måtte 3 ivf-forsøk til før jeg ble gravid.

 

Jeg fødte på SUS i Stavanger, en hard fødsel som stoppet helt opp og til slutt endte med keisersnitt og full narkose pga av at jenta rett og slett var for stor for bekkenet mitt til at jeg kunne føde normalt. Hun var 4695 g og 52 cm. Jeg visste at jeg ventet et stort barn på ca 4000 g, men ikke så stort. Tok glukosebelastningstest underveis i svangerskapet, men hadde ikke svangerskapsdiabetes.

 

Nå koser vi oss masse hjemme, og jeg har en veldig snill og rolig baby som stort sett er blid og fornøyd og sover på natta :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé ja :)

 

Jeg er 27 år og bor på Grefsen i Oslo. Er gift, og vårt første barn kom til verden 26.juli (6 dager før termin). Hun var 3004 gram og 49 cm lang. Fødselen startet av seg selv og tok 7 timer.

 

Ser fram til å bli kjent med folk her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! Jeg er 37 år og bor i oslo. Dette er vårt frste barn, og stor stas. Fødte på Bærum 10 dgr før termin. Gutten vår veide 3380 og var 48 cm lang. Fødselen startet av seg selv og tok i overkant av 8 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra intiativ! :) Jeg er 31 år, bor i Kristiansand, samboer og har en gutt på 2,4 år. Lille Maia kom på termin 28.juli. Ble satt igang pga svangerskapsforgiftning og fødselen varte 3timer og 45 min fra første ri til hun var ute. Fødte helt uten smertestillende da d bare gikk 30 min fra 3 til 10 cm åpning. 15 min senere var hun ute. Fort og intenst! :) Hun var 3375g og 50 cm lang når hun ble født.

 

Lille snuppa var 3 uker på torsdag og sover ganske mye men merker at hun begynner å få litt vondt i magen, så mistenker at de neste ukene kommer til å bli ganske tøffe med mye gråting. Hvis d forverrer seg kommer jeg til å ta henne med til en kiropraktor her i Kristiansand som har god erfaring med å "behandle" kolikk på babyer. Sambo jobber i Nordsjøen og er borte 2 uker om ganga så kommer til å gjøre alt jeg kan for å få en "frisk" baby!

 

Blir koselig å følge hverandre her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi igang da!

Jeg blir 30 om 10dager:) bor i Oslo og har en gutt som blir 2 aar i november og en som er 6 uker. Begge kom før tiden, denne gangen 6 uker før. Hadde egentlig termin i overmorgen. sprøtt aa tenke paa det naa... Men fødselen startet uten forvarsel og ting gikk fort. Heldigvis var gutten vaar "ferdig":) Han behøvde ingen hjelp, han var bare litt liten. 43.5cm og 2159g. Var 9 dager paa sykehuset. Naa har han gaatt opp til snart 4kg med hjelp av litt ekstra vitamin-mineral-tillegg i melka.

Alt er bare tipptopp om dagen! Han er veldig snill og god. Spiser hver 3-4. time og sover en god del.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er 25år og kommer fra Kristiansand.

Fødte min andre sønn den 1. Juli. På termin:)

Han var 3570g og 51cm lang. Helt perfekt.

Han er nå blitt 7 uker, og på 6 ukers kontrollen (6+5) hadde han vokst til 5310g og 58cm!

Han er veldig snill, og storebror på 1,9 år er superstolt!

Har igrunnen vært en veldig enkel overgang fra 1til 2 barn, syns jeg.

Men vi får nok hektiske dager etterhvert.

 

Fødselen gikk kjempegreit!

Var veldig rask og intens. Totalt på 3,5timer.

Flere som har vært på 6ukers kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg slenger meg med her jeg :-) Hyggelig med en "klubb"!

 

Er 32, er gift og bor i Oslo. Jenta vår ble født 3. august - 11 dager etter termin og samme dag som jeg hadde time for å bli satt i gang. Det slapp vi, og hun ble født på i badekar på ABC Ullevål (jeg var veldig fornøyd med det). Fødselen gikk fort, ca 2,5 time (de er litt usikre da de ikke trodde jeg var i fødsel før jeg plutselig var 8 cm). Hun var 52 cm og 3,9 kg.

 

Hun er en god baby. Gråter nesten ingenting, men bråker/prater/grynter en del. Hun virker veldig fornøyd på dagtid, sover masse og spiser bra (kun pupp). Om kvelden (stort sett fra rundt 21 - ca 01.30) er hun veldig misfornøyd- vil ha mat, men spenner alle musker og står nesten i bro, og får dermed ikke spist noe før vi har klart å roe henne ned. Så spiser hun litt før det samme skjer igjen... Noen som har opplevd lignende?? Skjønner ikke hva det er! Har lest at mange barn kan spise mye og lenge om kvelden, men hvorfor spiser hun så "riktig" om dagen, men blir så frustert og får det liksom ikke til om kvelden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei. Jeg er 36 år og bor på Lørenskog. Fikk min andre sønn 25. juni, 2 dager etter termin. Han var da 3700 gr og 52 cm lang. Storebror fyller 3 i november, og er veldig stolt!

 

For vår del har det å bli 2 barnsfamilie vært en hektisk og intens fase. Vi har styrt med ammingen, og driver 50/50 med MM og MME. I perioder har vi også pumpet og gitt MM fra flaske. Det har tappet meg for energi og krefter, så jeg har vært ganske sliten i noen uker. Nå er vi imidlertid på track med delamming, så nå håper jeg at det verste er over og at kosefasen kan begynne. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)

Jeg er snart 30 år og bor i Oslo med min samboer og barn..

Vi har to sønner, Håkon på 2.5 år og lille Alfred ble født 5.august,

10 lange dager over termin.

Fødselen startet av seg selv, og gikk kjempegreit!

Gutten var en sværing, 4530 g, 56 cm. En skikkelig kraftplugg!

Synes overgangen til å bli tobarnsmor har gått veldig fint, lillemann er utrolig snill og god! Han spiser godt av puppen og sover søtt mellom puppingene! Strever litt med å få ut rapen etter måltidene, men sovner som en sten så fort den er ute! Koser oss =)

Alfred har også starta å smile litt, men det skjer bare på nattes tid, da er han i sitt ess!! Så hvis vi tar oss en pep-talk på badet i 3-4-tia på natta, er han utrolig blid! Hjelper på for ei sliten og trøtt mor det da =)))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...