Gå til innhold

Er det flere som skal ha et planlagt keisersnitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må mest sannsynlig ha et planlagt snitt og gruer meg velig. Er det flere som skal ha et planlagt keisersnitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har fått innvilget planlagt keisersnitt på Voss sykehus. Har termin i November, men skal ha ks i oktober. Hvilke sykehus tilhører du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i samtale med jordmor nå i begynnelsen av denne uka. Jeg ønsker å ha et planlagt keisersnitt, og kan ikke si at jeg gruer meg til det. Er ganske sikker på at det kommer til å gå bra med deg:) Legene som utfører dette, er profesjonelle, de vet absolutt hva de gjør. Ta deg en samtale med jordmor i forkant. Snakk om hvordan denne dagen vil bli for deg, dann deg et bilde av det..Jeg tror at usikkerhet ofte kan kunne ut i uvitenhet..(kanskje)..skaff deg mer informasjon om hva du kan forvente deg.

 

Vet om andre som har utført planlagt KS, hvor kirurgen underveis har forklart hva som har skjedd hele tiden, slik at mor føler en trygghet og er bevisst på hva som foregår. Så får du ha mannen din med deg, du er ikke alene.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Kan jeg spørre hvorfor dere skal ha (eller ønsker) et planlagt snitt? Jeg har foranliggende morkake som dekker hele åpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt svare...Jeg ønsker KS pga min fødselshistorikk, som jeg synes er vanskelig..Det er ikke akkurat positiv lesning dette, da...

 

Jeg har to svangerskap bak meg. I første fikk jeg alvorlig svangerskapsforgiftning, noe som endte med akutt keisersnitt. Det var ikke tid til å sette i gang fødsel da jeg var såpass syk.. Mentalt var jeg ikke forbered på dette, men personalet på sykehuset her var utrolig dyktig og ivaretok meg svært godt.

 

Så var jeg gravid her i fjor sommer/høst, hvor lille gutten vår ble konstatert alvorlig syk ved ordinær UL (foretatt i uke 21). Han kom til verden i uke 22, og det var ingenting man kunne gjøre... Denne fødselen var vanskelig, mye gikk galt, den varte i nærmere 30 timer..og nei.. huff.. Grusomt! Det var rett og slett grusomt!!

 

Så, med bakgrunn i den historikken jeg har, ønsker jeg KS. Har mange tanker og ..ja, jeg vil vel si, at jeg opplevde det sistenevnte som traumatisk.. Også mannen min som har vært med på alt dette, er av samme oppfatning som meg, selv om han var helt fantastisk når alt dette sto på.

 

Jeg tror at jeg/vi vil oppleve et kontrollert KS langt tryggere i selve fødselsøyeblikket. Det er så mye vonde følelser knyttet til dette, og minner.. ønsker at nedkomsten som er nå i november, skal bli en langt bedre opplevelse enn mine tidligere erfaringer..

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det er GRUSOMT å føde, så skal jeg forhåpentligvis føde tvillingene på normal måte.....

Men om tvilling nr. 1 ligger med beina ned så må jeg jo ta keisersnitt...

 

For meg er det viktig å kunne komme meg fort på beina igjen etter at barna er født....og må kommer seg mye fortere hvis man føder normalt.

Dessuten er det best for barna og bli født på normal måte.

 

Ettersom det er meget viktig for meg at det ikke blir tatt ks om det ikke absolutt er helt nødvendig, har jeg snakket mye om dette for fødselslegen min..... Hun er meget fornøyd meg meg og sa at skulle ønske at mange andre ikke valgte ks så lett (litt fornøyd jeg da)

 

Men sef. Om det er helt nødvendig eller pga sykdom så stiller jo saken seg på en annen måte....

 

Men jeg gruer meg veldig til å føde 2 stk....... for jeg hadde meget kompliserte fødsler de 2 første gangene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamanter på vei, håper du får en kjempefin vanlig fødsel med tvillingene dine. Kjenner ei som hadde en ukomplisert tvillingfødsel for noen uke siden. det er mulig. Men skjønner at du gruer deg. Jeg skulle helst født vanlig men det går ikke denne gangen. Lykke til!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Takk takk :-) Det håper jeg virkelig selv også :-)

Var på UL igjen i dag....... og jeg gruer enda mere for fødselen nå......

Ønsker deg all lykke til også....:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har termin i november, men skal ha planlagt ks i oktober.

Har selv ønske om ks pga en tøff fødsel som endte i hastesnitt sist.

Gruer meg ikke til ks, og er veldig glad for at jeg slipper en vanlig fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg fått bekreftet at jeg får KS. Dato er satt, ca to uker før forventet termin.

 

Er svært fornød med at dette nå er "i boks". Nå senker jeg skuldrene og skal bare ruge fremover. Har grudd meg masse pga usikkerhet mtp fødsel og det jeg har nevnt her over i tidligere innlegg. Nå føler jeg at jeg kan slappe mer av, psykologisk sett. Ting blir mer forutsigbart og trygt. Kan ikke si at jeg er redd for selve inngrepet. Eneste minuset er at rehabiliteringstida vil bli noe lenger.

 

Det føltes veldig rart da legen spurte oss ..."ja, hvilken dato ønsker dere å ha KS?" ..hihi.. måtte si til henne at det er jo nesten som å bestille time hos tannlegen;)

 

Hvordan går det med dere andre, November-KS-jenter? Hva tenker dere nå om det forventa KS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det blir å gå bare bra. Dette er en operasjon som de utfører ofte, og gjerne under mer pressende omstendigheter enn ved planlagt snitt. Derfor tenker jeg at alt vil gå bra.

 

Sist hadde jeg en lang fødsel, som endte i keisersnitt. Både jeg og barnet var utslitt og de første dagenen var tunge. Håper vi er i bedre form etter dette snittet enn etter forrige.

 

Synes det er litt rart å ha en dato å forholde seg til, har liksom ikke gått helt opp for meg at jeg har fått fastsatt dag for fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...