Gå til innhold

Baby på 3 uker med ptose (hengende øyelokk)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Babyen min klarer altså ikke åpne det ene øyet ordentlig og det har vært slik siden fødselen. Nevnte det for helsesøster, men hun bare sa at det nok "retter seg ut etter hvert"........ Klarer ikke slå meg helt til ro med dette. Noen med erfaringer? Er dette vanlig eller burde jeg få lege til å se på ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

Hei.

 

Kom tilfeldigvis over innlegget ditt og vet ikke om du er inne og sjekker enda. Jeg fikk en datter i 2005 som hadde ptose på ene øyelokket. Dette bør du ta tak i raskt fordi det er viktig for synsutviklingen at øyelokket er åpent. Da min datter var 5 mnd hadde hun sin første operasjon, det ble da lagt inn silikontråd i øyelokket for å holde det åpent. Det hjalp mye. Hun hadde likevel gått lenge, og hadde en del skjeling på øyet som gjorde at hun måtte gå med lapp for å trene seg i å bruke øyet. Da hun var 3 år ble hun operert på nytt. Da tok de ut silikontråden og la inn en sene fra lårmuskelen hennes. Øyet hennes ble perfekt da og helt likt det andre. Hun har frem til skolestart gått med lapp på øyet likevel, alt fra 1 time om dagen til hele dagen. Nå har hun fått briller, som hun bruker i timene på skolen. Dette har med synet og gjøre, da det ikke utviklet seg likt på begge øynene pga av ptosen. Men hun fungerer fint i hverdagen og er nå ikke plaget med dette overhodet.

 

Hvis du ikke har gjort det anbefaler jeg tur til fastlegen og be om henvisning til øyespesialist.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei! Ser at dette er et gammelt innlegg, men håper du fortsatt er inne og sjekker og at du kan svare meg på noen spørsmål :) Jeg har ei datter på snart to år som også har ptose på øyelokket. Hun fikk lagt inn en silikontråd for ca. to mnd siden, men jeg syns ikke resultatet har blitt helt som forventa. Det er veldig bra når hun bruker lapp og anstrenger seg litt, men jeg vil jo at det skal være bra hele tida. Jeg lurte på hvor dere fikk utført ptose operasjonen til datteren din og eventuelt hvilken lege som gjorde det???? Det er jo kjempe bra at datteren din ikke er plaget av det og at alt har ordnet seg :) Hørte med øyelegen om muligheten for å få lagt inn en sene fra lårmuskelen, men fikk til svar at hun hadde prøvd det en gang og at hun ikke syns resultatet skilte seg no spesielt fra å legge inn en silikontråd. Håper virkelig du kan svare meg på hvor dere fikk utført operasjonen på deres datter og hvem lege som gjorde det.

 

Anonymous poster hash: 4a586...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...