Gå til innhold

Vondt i magen når han spiser mat, og gul i øynene? hjelp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en tråring som siden fredag har fått vondt i magen når han spiser mat, fredag kastet han litt opp når han hadde spist. Kanskje litt gul på hviten i øynene?!

Av og til lurer jeg på om han ikke tisser i b.hagen, da han kan ha veldig mørk urin på ettermiddagene, blant annet idag.

 

Burde jeg ha fått sjekket urinen hans, el bestilt en legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En legetime er på sin plass. Prøv å gi han glutenfri mat også, kanskje han slipper magepine, en vet jo ikke hva det er, men kan jo være allergi. Stakkars gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Litt vansklig å vite hva en ska gjøre da han er jo helt frisk ellers, men så fort han har spist litt mat kommer mageverken.

 

men prøver å få en legetime imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI begynn med glutenfritt før alle prøver er tatt! Da blir ikke prøvene riktige. Så hold ut litt til, men ja, legetime er absolutt på sin plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om de ikke får legetime før en uke, så må det da kunne gå ann å gi noen måltider glutenfritt? F.eks. før han legger seg på kvelden, og på morgenen før barnehagen? Og se etter de måltidene hvordan han reagerer? Eller klusser det også til undersøkelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diett skal aldri påbegynnes før utredning er gjort.

 

Mørk urin har ikke noe med antall ganger han tisser, men med hvordan nyrene fungerer, evt at han drikker svært lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette bør undersøkes av lege asap!

Jeg tenker på gulsott, og det kan faktisk være smittsomt.

Det kan også være gallesten, selv om det er svært sjelden at så små barn får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gallesteinsanfall, vondt i magen, brystet etter måltid, gul i øyenhviten.

Høres veldig ut som galleblæresykdom.

Ta han med til legen fort som mulig å få skjekket leveren, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være gul i øynene kan være et tegn på for mye bilirubin i kroppen.

 

Hvis du og legen er uenige om hvorvidt han er gul i øynene eller ei, krev en blodprøve som skal påvise halten av bilirubin.

 

Og du ... jeg hadde sjekket det allerede i kveld, leversykdom spøker man ikke med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...