Gå til innhold

Gutten biter! Råd eller tips??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 1 år og 8 mnd, som har begynt og bite!

Han har gjort dette en liten stund nå, men blir rett og slett bare være.

 

Trudde først det var frustrasjon når vi ikke forsto han ol, men nå kan

han finne på og bite når han vil kose med meg eller pappaen..

Noen ganger må jeg ta han i kinnene for og få han til og slippe!

Det gjør så vondt i hjertet når jeg gjør det, men har rett og slett ikke noen valg, han slipper ikke med det første..

 

Men når han endelig slipper så snakker jeg til og han sier: biting er ikke lov, da får mamma/pappa aua (han forstår aua som at det er vondt) du må kose i stede for og bite.Men noen få ganger har han faktisk bete igjen før jeg har rukket og sagt at han må kose i stede for og bite, som om det var en hevn for at jeg snakket til han.. Men ellers gir han en kos og noen ganger nuss.. men det er det at det skjer fler ganger etter dette også, gjerne noen minutter etter!

 

Trenger sårt tips eller råd fra dere som har gjennomgått det samme, mange sier at det er alderen.. Ja det kan godt være, men jeg vil nødig få tlf fra b.hagen om at han har bitt en annen der! Det er "ok" med oss foreldrene, for vi klarer jo og få han til og slutte, men et lite barn trur jeg neppe klarer det samme!

Så hjelp, råd og det som er taes imot med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Bit tilbake, bokstavlig talt.

 

Då skjønner han at det er vondt og kanskje han gir seg då.

 

Har fungert på de tilfellene eg veit om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Sliter med det samme. Trodde det bare var for en periode, men den har vart nå i 1 år snart og det skjer som regel i BHG under lek så der har han ekstra tilsyn.

 

Anonym poster: 18cc6de2779ada3826ff0c39ba96eaa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bet jenta vår tilbake når hun bet oss. Bet så hardt at hun kjente at det var ubehagelig. Sluttet å bite etter ganske kort tid etter at vi begynte å bite henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha

Distraher med noe annet. Be de om noe, aktiviser. Vi sa til gutten vår "Au, ikke bite, kan du være god i steden?" Eller "kan du kose?" Og da begynte han å stryke eller kose. Du kan også bytte ut handlingene med noe annet, f.eks kan du - - - (noe han liker)? Da vil de gjerne gjøre det istedet, og så kan de få ros for den handlingen.

 

Nå biter han ikke lenger, men hvis han kommer og vil liksombite sier jeg bare "husker du at du skal være snill med mamma?" og så koser han istedet.

Endret av Mentha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

enig med dem over!

 

Bit tilbake, ikke så det blir merke eller gjør vondt da selvfølgelig;)

Har måttet gjøre det i biteperioden med alle mine 3, går veldig fort over da. de fikk seg bare et sjokk, og kjente hvor ubehagelig det var;)

 

Anonym poster: 59729d913a8aa662cc9f5625ad91a3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...