Gå til innhold

Hvor mye må en argumentere for å få keisersnitt ved sete/tverrleie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg er i uke 36 og barnet ligger fremdeles i sete/tverrleie. Jeg og min mann hadde i utgangspunktet bestemt oss for hjemmefødsel siden vi synes det er tryggest med tanke på at vi kjenner jordmødrene som kommer. Jeg ble utsatt for incest som barn og for meg er det vanskelig å tenke på å gjennomføre en setefødsel med opptil 7 stk til stede. Dette har vært en av mine viktigste grunner til hjemmefødsel, samt roen og tryggheten med at jeg kjenner jordmødrene.

Som sykepleier så vet jeg det er å anbefale å føde vaginalt med seteleie, men jeg blir rett og slett psykisk sliten av å tenke på at det er ryggleie, epidural og masse mennesker tilstede. Jeg hadde sett forann meg en fin opplevelse her hjemme.

Det jeg og min mann lurer på nå er om vi må "krangle" til oss et keisersnitt og bruke historien min som argument for å få gjennomført et keisersnitt. Jeg er av den oppfattning av minst mulig skal vite om overgrepet, min jordmor fant det ut ved å virkelig spørre meg om jeg har vært utsatt for noe.....( trodde jeg var flink til å skjule) jeg svarte henne ærlig på det. Jeg har frem til i morgen på meg om jeg skal la det stå på helsekortet mitt eller ikke siden vi snart skal inn på samtale ved SIV. Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre.

Vet at det er forbundet en del risiko ved keisersnitt, men vi ser det som eneste utvei akkurat nå for å bevare min mentale helse. Jeg håper noen der ute kan gi meg noe gode og betryggende tilbakemeldinger.

Hilsen E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Barnet mitt ligger i sete/tverrleie det også, og slik som jeg har fortått det på henne er det egentlig opp til meg om jeg velger keisersnitt eller om jeg velger vanlig vaginal. Jeg vil jo helst ha vaginal.

Men har også forstått det sånn at om barnet ligger i tverrleie så blir det keisersnitt uansett? Kanskje jeg har missforstått.

 

Lykke til, håper dere finner en løsning som alle er fornøyde med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Med tverrleie så blir det keisersnitt uansett ja....det er vanlig standar her til lands. Vi får en ultralyd i neste uke og det blir spennende å se hvordan han ligger.

Lykke til hos dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...