Gå til innhold

Hva er det som gjør at thaidamer faller for norske ungkarer som norske damer ikke vil ha?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare dette til meg? Noen thaidamer her som kan svare på det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tror at alle norske mannfolk ser like ut, og at alle norske mannfolk jobber i nordsjøen og har ræva full av penger. Så får de en unge med idioten før de sparker ham ut og tar med seg halvparten av alt han eier og har, samt får et klekkelig barnebidrag i mangemange år. :D Mitt inntrykk vertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger. Håpet om et liv hvor man ikke må selge seg selv. En fremtid for seg selv. Kanskje mannen også er svært snill men ikke attraktiv nok for oss norske jenter. Noe å tenke på kanskje?

 

Kjenner ei dame fra Thailand, giftet seg med en enkemann som da var 59 og hun var 21. Det har gått veldig bra. hun er veldig lykkelig. Han er veldig lykkelig. De har det svært godt sammen og har fått barn. Javisst, han er gammel nå (barnet deres er 24 nå) og det er ikke noe ekkelt over det i det hele tatt. Vi må slutte å stigmatisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil ikke norske damer ha dem da? Og er du sikker på at disse mennene egentlig vil ha ei norsk dame?

 

Norske menn er generelt langt snillere enn thailandske menn, de er en gjeng med utro drittsekker. (ingen regel uten unntak såklart).

 

Noen norske menn velger også thaidamer fordi de er langt mer runde i kanten enn en del norske kvinner.

 

En annen ting er jo at de fleste thaijentene er nydelige å se på, og en mann som er litt uheldig med utseendet vil neppe finne ei jente av samme kaliber her hjemme som han kan finne blandt thaiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke thaidame, men kjenner noen slike par dere beskriver. Jeg TROR noen av grunnene er:

 

Jenter fra thailand er ikke så opptatt av likestilling som norske damer, de er vant til et helt annet kjønnsrollemønster. Tror de er mer opptatt av om mannen er snill, enn at han vasker kjøkkengulvet.

 

Thaijentene er heller ikke så opphengt i aldersforskjeller som norrkse jenter.

 

Det er også et faktum at det er veldig vanskelig for en fattig jente i Thailand å skape ett godt liv for seg (og ofte også barn som følger etter), mens i rike Norge ser de muligheten til å leve et trygt og behagelig liv, og kanskje til og med få lov å realisere seg selv eller sine drømmer.

 

Noen av dem blir veldig skuffet, fordi de får tak i menn som INGEN burde vært gift med. Men mitt inntrykk er at veldig mange av disse forholdene fungerer godt for begge parter. Jeg kjenner mange lykkelige par med eldre ungkar fra Norge og yngre dame fra Thailand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det kjærlighet mellom disse? er thaidamen faktisk tiltrekt av mannen,eller ser hun på ham som en forsørger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok hun ser på ham som en forsørger, men det er det jo veldig mange damer som gjør i Norge også. Er det så rart egentlig? Dessuten er thailandske jenter svært trofaste jenter, uansett på hvilket grunnlag de gifter seg med mannen for. Jeg pleier bare å tenke at jeg håper disse mennene behandler dem bra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel om at de ser de aktuelle kandidatene i hjemlandet, som forventer at dama skal ta alt hjemmearbeid i tillegg til utearbeid, som bruker egen lønn som lommepenger mens dama forsørger familien, og i tillegg ofte en utakknemlig, sjikanerende svigerfamilie.

 

Hun ser at hun ikke vil kunne gi eventuelle barn den framtiden hun ønsker for dem i hjemlandet, og kjenner kanskje noen som er gift i europa, som har helt andre vilkår. Så hun tar et valg og enten blir kjent med en turist som virker OK, eller søker etter "venner" via byrå eller internet. Hun bestemmer seg for at hun kan lære å elske en mann, selv om han er 15-20 år eldre enn henne og fortsatt ungkar, så lenge han er snill og grei.

 

Mitt inntrykk er at thaidamene har et veldig bevisst forhold til hva de begir seg inn i, og jeg ser ikke noen grunn til å ikke respektere de valgene de tar i livet sitt. Selv har jeg fulgt hjertet i valg av mann, men jeg har helt andre betingelser i utgangspunktet og kan ikke helt og fullt sette meg inn i deres situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen treffer norske drittsekker, som tar de hjem og bruker de som slaver. De verste får jem ei dame på "tursitvisum", sliter henne ut helt på alle måter, for å sende henne tilbake og få tak i ny. Andre gifter seg med de og bruker de som de lyster.

 

SÅ har vi de som ikke treffer norske jenter. De er sjenerte, de er usiker på seg selv, ja, ofte ikke de peneste karene, men når vi ser rundt på hvem som faktisk ER gift med norske damer, så er det mange blant de som er "styggere" enn de som finner thaidame. Ofte veldig snille menn, som treffer ei søt thaijente,- men..

 

SÅ har vi to typer thaidamer også. De som setter pris på en norsk mann, som vil være velstående for DE samme hvor lite de tjener..:SOm gjenre tar alt av husarbeid og barnestell og trives godt i "gammeldags husmorrolle" EN vinn-vinn situasjon på mange måter.OGSÅ mtp at hun ofte er en del yngre og dermed sparer staten for noen år med hjemmehjelp eller på alderhjem, da hun tar seg av mannen så lenge hun kan.

 

Også har vi de som bevistt leter opp de mest godtroende og lettlurte menn. SOm får et barn eller to, før de stikker av med alt mannen eier. Smarte, egoistiske og vakre kvinner, som VET sine rettigheter og finner ut hvordan få et behagleig lev..Man har historier om utenlandska kvinner som banker hveradnre for å lage "bevis" for mishandling fra mannen, som gir de automatisk oppholdstillatelse uten og ha vært gift den "påbudte tid", særlig om de har et barn i tillegg. Kjenner selv ei thaidame, hun var godt voksen og hadde to barn før hun traff en kompis av mitt søskenbarn. HElt oppegående mann som har hatt norkse kjærester, og ikke problem med og finne det heller. Som møttes og har giftet seg og fått et barn sammen. Pga hans jobb har de bodd flere steder, og hun har da kommet inn i ulike "thaidame"-miljø. Men han føler seg ikke "hjemme" blant mennen til disse, og HUN føler seg heller ikke hjemme blant denne type damer som lager slike "treff", da det ofte var prat om hvordan de lurte (!!!!) mennene, og at de om så og så lenge skulle skilles osv.....De pratet på thai, som ingen skjønte.

 

Nei, her er det svin på skogen begge veier altså, men også gjerne en gjensidig respekt og takknemmelighet ovenfor hverandre som gjør at de kanskej står sterkere rustet til og holde sammen, trofast, livet ut enn mange "Normale norske" par..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse mennene som finner seg thaidamer, synes ikke de det er litt flaut? Det hadde jeg syntes hvis jeg var mann. En blir jo på en måte satt i en gruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt tror jeg det er minst like mye kjærlighet i disse forholdene som i andre.

 

Alle forhold er forøvrig ulike, og synet på hva kjærlighet egentlig er, kan også skille seg fra forhold til forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de synes det var flaut? De gifter seg med en vakker dame som er lojal og trofast mot dem, slipper å kjenne seg ensomme... det er en fantastisk situasjon sammenlignet med å dø som en stigmatisert, ensom gammel ungkar i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det finnes jo mindre pene norske damer også,klarer ikke de å få dem på kroken,eller vil de ikke ha dem? Når jeg blir 60,skal jeg finne meg en ung, kjekk thaimann på 19. Tro om han tenner nok på meg til å ha sex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt morsomt at en får en motpol på det også. Det er jo så vanlig hos menn at det er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fordi de faktisk tar seg tid til å se forbi et fælt ytre og oppdager et fint indre.

Og noen gir blaffe og ser kun økonomi og et bedre levesett i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de se forbi et fælt ytre og fæle ungkarsuvaner,hvis de kan få en pen norsk mann i steden. De er jo så pene sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "faller" ikke for dem, for å si det sånn.....

Trenger vel ikke være geni for å tenke ut opplegget??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår likevel ikke opplegget. Blir begge parter i et sånt forhold utnyttet da? Forstår den norske ungkaren at thaidamen ikke har falt for ham da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av slik stigmatisering av thaidamer! Faren min er gift med en dame fra Thailand og de har det veldig godt sammen, mye bedre enn mine foreldre en gang hadde. De har to vakre barn og de er svært forelsket i hverandre, etter 13 års ekteskap. Det er 10 års aldersforskjell, men hva er vel det? Pappa fortalte meg at de falt for hverandre, men det som gjør at de passer så godt sammen er at de har så lik humor. De trives kjempegodt i hverandres selskap og er glade i hverandre. Hun har noen norske venner her og noen thailandske, og av de vennene hennes som jeg har møtt er alle thaidamene veldig hyggelige, smarte, reflekterte og lever i fine forhold. Likevel blir familien til faren min, og de andre thaidamenes familier sett ned på på grunn av dette "norsk-thai-forholdet", som så veldig mange uvitende er nødt å latterliggjøre og snakke stygt om.

 

Hvorfor thaidamer faller for norske ungkarer som "ingen" andre vil ha? Jeg har ikke inntykk av at de tar grisestygge ekle menn, bare for å komme til Norge. Ofte så er mennene litt "tafatte", enkle og har kanskje vært uheldige med kjærligheten tidligere. Vi norske damer har en type menn vi liker, andre land er andre ting attraktivt. Ofte er det eksotisk med en mann/dame fra en annen del av verden. Og helt ærlig damer, de mennene i 50-årene med norske koner er ikke så attraktive de heller..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men mennene til de 20 år gamle norske jentene er mye mer attraktive enn mennene til de 20 år gamle thaidamene...som ofte er 50:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja,da så. jeg har sikkert helt feil oppfatning. Hvor kom den rare idèen fra tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min er gift med ei dame fra Thailand og har vært det i mange år. En ettermiddag her, kunne kan fortelle meg (over plenklipperen) at han kunne tenkt seg å dratt til Thailand for å finne seg noe "ungt og billigere i drift"!!

Fysj, for en gris!! Noen burde fortalt disse jentene hva de begir seg ut på enkelte ganger.

 

En annen jeg vet om, sendte henne tilbake til hjemlandet etter at hun begynte på norskkurs og faktisk skjønte at vi har likestilling her i landet. Og at hun ikke bare skulle lage kjøttkaker og vaske huset hver dag.

 

Jeg tror at mange jenter synes det høres forlikkende ut med en norsk mann. At mange av de som reiser herfra er de mest tafatte, stygge og åndssvake vi har her til lands, ja det....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...