Gå til innhold

Noen bærere?


Sing

Anbefalte innlegg

Hei. Det er jo diverse vogndiskusjoner rundt omkring, noe som ikke interesserer meg så veldig. Jeg bærer i bla. sjal og Meitai. Er det noen andre her som bærer, eller skal bli det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vogn og skal kjøpe søskenvogn, men bærer allikevel endel i Meitai, fantastisk å ha den lille så nærme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ja, meitai er deilig, og lett å knyte. Nå holder jeg på å sy en som er stor nok til treåringen her. Da blir det fine fjellturer - uten tunge bæremeiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vil ha både vogn og bæresjal/meduca/annet. Brukte begge deler med Junior og likte valgmulighetene.

 

Synes det er utrulig flott med bæresjal hjemme for å ha begge hendene frie og når vi skal ut så blir valget mellom vogn og bæretøy avhengig av hvor vi skal og hva vi skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bar veldig mye forrige gang, mest i mei tai og ergo (den var litt kjappere å få på når vi skulle inn i butikker og sånn).

Jeg var veldig plaget med bekkenet etter fødselen og da var det faktisk bedre å bære tett inntil enn å gå med vogn.

 

Hmm, kanskje jeg skal begynne å tenke på å sy noen nye meitaier :D

 

Kommer nok til å bære en del denne gangen også, uavhengig av hvordan bekkenet blir. Det er jo så kos :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder også på med sy-meitai-prosjekt - men det er til størstejenta på 3. Trenger en som er bred nok. Deilig å lett bæretøy på fjellturer (og handleturer...)

 

Mamahege - det er ikke tungt å bære når det gjøres på riktig måte og med riktig bæretøy. Hold deg godt unna Babybjörn, var rådet jeg fikk fra Bærehjelpen (sjekk tettinntil.no). Denne selen er en av de verste for baby og voksen sånn ergonomisk, men den er dessverre veldig mye markedsført i forhold til de andre virkelig gode selene. Det finnes gode både klikkseler og andre knyteanordninger, som mangeliker godt.

 

Å bære i godt bæretøy var en lettelse for armene mine i alle fall (er musiker). Jeg bærer både fordi det er godt for barnet og kontakten til begge voksne, og for å spare kroppen min for uergonomisk bruk.

 

Det er deilig - bør prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par meitai'er fra forrige gang, og GLEDER meg til å bære et lite knøtt tett inntil igjen :) Lurer litt på om jeg må få lånt meg eller kjøpt et elastisk sjal til h*n når h*n er helt nyfødt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bar litt forrige gang, hadde en mei tai og en annen sele, men det ble ikke så mye som jeg hadde tenkt. Håper jeg får bært mer denne gangen!

 

En ting jeg lurer på, nå når jeg får vinterbarn. Hvordan bærer man ute om vinteren? Utenpå vinterjakka? Blir ikke det ganske bulkete og ubehagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterbæring i sjal er spesielt deilig. Da trenger barnet bare lette ullklær, nesten som inne. Så legger babyen tett inntil deg og ditt inderste lag med klær. Etterpå kler du på deg alt det du trenger og legger nødvendige tepper utenpå bæreanordningen. Så kan du gå inn i butikker og ta av de lag som er for mye på begge to - praktisk og behagelig.

 

Dersom beina er utenfor bæreanordningen kan babyen ha på fottøy som varmer. Jeg brukte mye leggvarmere for store barn som jeg la dobbelt, og gode store ullsko/støvler el.l.

 

Vogn om vinteren er uakttuelt hos oss. Jeg fikk mange ganger i vinter se vogner som ble slept eller trukket som upraktiske sleder uten gli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

denne gangen skal jeg ha bæresjal av en eller annen sort (er ikke veldig kjent med det), jeg har babybjörn som jeg brukte litt til datteren min, men jeg er for tynn selv til at den sitter på meg på jeg fikk bare vondt i nakke og rygg av den... er det noe spesielt sjal som er å anbefale??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte MeiTai under jakka, det funket det også. Men lettere med et elastisk sjal som du kan ha knyttet ferdig under jakka, da. Bare å putte oppi og ta ut når du trenger babyen ;) Hvis jakka di ikke er stor nok så kan det jo hende du får låne en av mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg brukte didimos til jenta mi, nå har jeg også en mobywrap til lillebror. Blir nok ikke så mye vogn på oss heller. Jeg har kjøpt et bæreomslag fra mam sm er veldig fint og praktisk. Det finnes jo også bærejakker å få tak i, men tepper fungerer jo utmerket.

 

Er det forresten noen som har oppskrift på meitai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...