Gå til innhold

Erfaring med hodeleie med førstemann og seteleie-fødsel med nr.2


Januargull-09 + augustspire-11

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd dette, og kan fortelle sin erfaring? Nå er det jo ennå tid til at babyen snur seg her (uke 33), men må si jeg er ganske sjokkert over å plutselig måtte sette meg inn i alt med setefødsel, tanken hadde virkelig ikke streifet meg, og jeg gledet meg til en drømmefødsel med badekar og lystgass sånn som sist... nå må hele fødselsplanen revurderes, og tankene surrer i hodet så jeg ikke klarer å gjennomføre dagens planer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei på deg

 

Jeg sitter her i samme situasjon som deg...

Fikk rede på kontrollen med jordmor i uke 32 at snuppa ligger i seteleie, er 33 uker på vei nå.

Forrige fødsel var hodeleie- er 10 år siden sist, men seteleie hadde ikke jeg heller tenkt tanken på.

Jeg satser på at hun snur seg, skal på ny kontroll neste uke hos legen, men har hun ikke snudd seg innen uke 36 er det inn på UL og målinger av bekken og baby.

 

uff, jeg håper virkelig at babyene våre snur seg med hode ned!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, den siste uken har babyen vekslet mellom seteleie og tverrleie, så hun beveger seg fortsatt mye. Var til akupunktur for å stimulere snuing, og etterpå ble det masse bevegelse i magen. Nå skal jeg prøve moxa 2 ganger hver dag i en uke, krysser fingrene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det er mye bevegelser - snuppa holder på her også så vi satser på det blir hodefeste.... er jo fortsatt en stund til termin ;)

 

Må bare spørre, hva er moxa????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moxa er noen slags røkelsespinner som jeg fikk av akupunktøren, som man bruker for å varmestimulere akupunktur-punkter på lilletærne, de samme punktene som jeg fikk nåler i. Nå har jenta i alle fall snudd seg med ryggen ut mot navlen min, men ikke helt sikker på om det er tverrleie eller hodeleie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...