Gå til innhold

Adopsjon av norske barn!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Norske barn som blir adoptert bort er nesten uten unntak barn av narkomane.De blir født med abstinenser og får en masse problemer senere i livet.Min bestevennine er adoptert og lå 3 mnd til avrusning da hun ble født.Har en masse problemer i dag og har hatt det gjennom hele livet.Jeg ville aldri ha adoptert et slikt barn med så dårlige forutsetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager,innlegget over hører egentlig til en annen tråd.Ingen ting med dette å gjøre.*Sorry*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er godt bevandret innen psykiatrien og dens baksider. Og jeg har aldri opplevd at barnet har blitt fjernet fordi en av foreldrene har problemer - så lenge det ikke går ut over barnet og så lenge den foreldren med problemer får hjelp og den andre har ressurser til å ta vare på barnet.

Mistenker her at HI verken hadde ressurser selv, at x-samboer ikke var under behanlding/etc og at ting bare skurte og gikk.

 

Det er nok andre grunner til at barnet ble fjernet, har du flere barn HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har ikke jeg lest alt her, men jeg har skjønt at nesten ingen søker om å få norske barn, da de har bagasje, og nesten ingen foreldre ønsker dette her til lands...

 

Selv blir jeg skremt nå, finnes det ingen som vil ha min baby som kommer i år?? Tenk om ingen ønsker seg det, enda jeg vil gi det fra meg (har egen tråd om det her inne). Jeg vil ha en noe åpen og med samtykkeerklærings adopsjon...hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei..

først av alt vil jeg si..jeg har ikke mye greie på dette emne..men syns de kunne gitt deg en sjanse føre de adopterer bort barnet dit..

det jeg lurer på er har du andre barn? virker slik etter hva du skrev... "Og ikke minst tenker dem ikke på sorgen dem påfører søsken,at de kansje ikke skal få se lillebroren sin "..

det er da jeg lurer på...er de også hos foster foreldere? eller bor de hos deg? om de bor hos deg,hvorfor i all verdens land og rike kan ikke vesle gutten også det?

 

ønsker deg lykke til videre i livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnevernet kan gi mange falske forhåpninger. De sier at barnet skal tilbake til foreldre når de har lagt tilrette for det.

 

Vet om en som var nedbrutt på grunn av at samboeren psykisk mishandlet henne. Hun ba barnevernet om hjelp gjentatte ganger, men fikk ikke det. Hun ba om avlastning for å komme seg opp igjen etter å bli kvitt fyren. Og plutselig helt ut av det blå tok de barna helt fra henne og satt de i beredskapshjem. De sa at om hun samarbeidet og fikk orden på livet skulle hun få de tilbake. De skulle også hjelpe henne med å få orden på livet med psykolg osv.

 

Ender med at hun ikke får hjelp og de blir plassert i fosterhjem. fortsatt ikke fått de tilbake.

Eneste fordelen hun har er at faren hennes kan ta ut så mye samværstid som han vil og da kan også hun være sammen med de da.

 

Synes det blir for dårlig å splitte en familie som ber om hjelp men ikke får den. Barnevernet burde også hjelpe foreldre til å ha muligheten til å oppnå det de trenger for å få barna tilbake.

Eller så burde noen begynne et firma som kan hjelpe foreldre på rett kjøl igjen. En ting er at barna er viktigst uansett, men om foreldre kommer seg opp igjen og kan være foreldre 100% med eller uten avlasting så har faktisk barn det best med foreldrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler folk som tenker på å adoptere norske barn å tenke seg GRUNDIG om før de gjør noe så drastisk! Her i Norge er det veldig sjelden foreldre godtar at barna skal adopteres vekk! Og det er heller ikke i alle tilfeller det er noe grunn til det heller! Barnevernet vil tvangsadoptere bort lillegutten min på snart 2 år:( Og jeg har ingen verdens ting jeg skulle ha sagt! KUN prøve så godt jeg kan å forsvare meg! Blir ikke trodd,men håper virkelig jeg blir trodd denne gangen,når det er noe så alvorlig skal skje! Jeg verken drikker (drikker ikke i det hele tatt mer,og har heller aldri hatt noe problemer med det),eller ruser meg på tabletter eller narkotika,har heller ingen psykiske problemer! Det har heller aldri vært noe vold eller misbruk inni bildet! Den eneste grunnen barnevernet sier er at han skal bo der til han blir voksen! Er det liksom en god nok grunn for at noe så alvorlig skal skje??? Er det en god nok grunn for at dem skal bryte barnekonvensjonen og ta fra gutten identiteten??? Og ikke minst tenker dem ikke på sorgen dem påfører søsken,at de kansje ikke skal få se lillebroren sin mer???Barnevernet vil ikke følge meg opp,og de lar ikke søsken få treffe hverandre utenom de få samværene i året! Er dette barnets beste???

 

Så trist og høre om din sitasjon kan ikke være lett. men du vet du kan anmelde barnvernet hver år,det gjør det vanskeligere for dem og finne fosterforeldre, opplevd det med søstra til venninna mi, ungen hennes er vel snart 4 år og er ikke tatt til av noen enda fordi mamma anmelder hvert år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...