Gå til innhold

da var gutten vår kommet til verden!! (langt) :)


Maibaby:)

Anbefalte innlegg

skrev et innlegg på torsdag på 3 trimester om noen hadde opplevd at modningsakupunktur og stripping fungerte?? det gjorde det iallefall på meg!!!

 

kun 10 timer senere begynte riene!! trodde først det var maserier, og tenkte off dette blir ei lang natt... og det ble det også, riene kom uregelmessig, men var såpass sterke at jeg ikke fikk sove... på morningen ble de mer regelmessige, men så ble det større mellomrom på de igjen... slik fortsatte det hele dagen... ringte til føden flere gangen, men de sa 3 rier på 10 min, og det hadde jeg også, men så plutselig kunne det gå ti min til neste ri.... var godt med pauser, men er rart å ville ha MER vondt!! hehe :)

 

i halv 9 tia på kvelden fant vi ut at nå kjører vi inn uansett, tenkte at det kunne være greit å finne ut om disse riene hadde noe effekt i det hele tatt!! kom inn, og møtte jordmor, sa jeg hadde rier og da kikket hun litt rart på meg, for akkurat da hadde jeg "pause" ;) men fikk måle hjertelyd, rier og åpning!! 3-4 cm var det så jeg ble lagt inn!!

 

etter en halvtime på rommet begynte riene å bli vonde!! jordmor kom inn og tapppet oppi badekaret for meg, kom meg oppi og det var herlig!! brukte dusjhodet med varmt vann for å lindre smertene fra riene og presset fra vannblæra...

 

når jeg kom til 7 cm var det begynt å bli skikkelig vondt!! spurte da etter epedural, hehe, men jordmor foreslo akupunktur og lystgass!! fikk dette og lystgassen hjalp godt!! mannen fikk beskjed om å passe på for jeg sugde så mye at de var redde for at jeg skulle bli rusa!! :)

 

så på 8 cm tok jormor vannet, da tok det seg mer opp, og jeg følte at jeg fikk pressrier, men fikk ikke presse!! det var ikke godt!! men kom meg igjennom det ved bruk av lystgassen... gikk ikke lange stunden så måtte mannen min ringe på jordmor!! jeg MÅTTE presse!!! å jo 10 cm!!!! jippi!!

 

kom meg ut av badekaret og bort i senga!! etter 20 min med HERLIGE pressrier var gutten vår ute!!! nesten 4,2 kg og 52 cm!! 8 dager før termin!! en stor nydelig gutt!!!!

 

revnet ganske kraftig da, og måtte på operasjon etter fødselen for å sy... var litt domt da jeg hadde en så flott og naturlig fødsel at jeg måtte i narkose, og bort fra mann og baby....

 

men likevel så har det gått fint, lite plager med stinga, og det er kun ca 1 prosent så revnet like mye som jeg gjorde så e ganske uvanlig hvis noen bli bekymret ;)

 

oppsummert synes jeg at jeg hadde en flott fødsel, hadde goe sterke rier, og fødte på 5 timer fra vi kom inn på sykehuset!! alle jeg møtte på SUS var helt fantastiske!!! så kan ikke si noe annet enn gled dere!!! :) snart kommer deres vakre barn også til verden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...