Gå til innhold

hvilket etternavn bruker barna deres?


kjærlighetpåpinne85

Anbefalte innlegg

hei, jeg lurer på om dere bruker kun deres eget norske etternavn på barna deres, begges etternavn eller kun hans..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun farens etternavn siden vi er muslimer begge to.

 

Dvs, min sønn har også mitt vanskeligere svensk-finske navn til mellomnavn, fordi jeg ikke visste bedre den gangen, men har aldri fått meg til å endre det, desverre, fordi det var så viktig for min far at det gikk videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Min manns.

Men det er fordi mit etternavn ikke er norsk og dermed upraktisk i bruk her.

De har fått et familienavn til mellemnavn fra meg.

Jeg synes ikke automatisk barna skal få farens etternavn men for oss var det mest praktisk så da ble det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Her har jenta vår fått mitt etternavn. Faren er muslim, selvom jeg ikke vet hva det har med saken og gjøre, men det var viktigere for oss begge at navnet fungerer godt her i Norge, siden det er her vi skal bo.. Hun har fått hans etternavn til mellomnavn da, det synes jeg var litt viktig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Pappaens etternavn, som jeg også tar til sommeren når vi blir gift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

VI bruker mitt etternavn og pappans etternavn som mellomnavn. Vi er i norge og det er lettere med norskt etternavn. Men der har vi også gjort en vri, Han har to etternavn, et av mor og ett av far sin, men det er hans fars etternavn som brukes og som føres videre i generasjonen. Vi har heller valgt å ta vare på hans mors etternavn, noe familien hans har vert sterkt i mot da dette strider med tradisjonen for navn der. At hun har mitt etternavn og attpåtill sin farmors etternavn er jo helt tullerusk. Men slik hedrer han sin avdøde mor og på samme tid synes jeg det klinger bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...