Gå til innhold

Slank av amming?


mrst

Anbefalte innlegg

Har flere venninder som har blitt veldig slanke mens de ammet.Er det vanlig?

De har gått ned masse i vekt og har alikevel spist normalt.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er vanlig at man går ned i vekt ved amming. Knøttet mitt er nå 4 mnd, og jeg veier nå like mye som jeg gjorde før jeg ble gravid- har da gått ned 13 kg siden fødsel. (jeg ammer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg håpet og håpet på at dette også skulle fungere på meg...

 

I mitt første svangerskap (2005) gikk jeg opp 30kg, gikk fort ned (underkant av en mnd) 15kg som sikkert var vann, baby og alt annet slagg. Så ned fem kilo til ila første året. Ammet hele tiden, men synes ikke noe rant av med amminga. Var 10 kg pluss forenværende vekt frem til nytt svangerskap.

 

Nytt svangerskap 2010/2011, og nå var jeg supernøye på å ikke legge på meg så gresselig, og gikk "kun" opp 16 kg. Rett etter fødsel var 11 kilo borte, men jeg har fem kilo igjen og babygutt er straks 6mnd. Ingen tegn til at jeg ammer bort noe som helst. Og tro meg, jeg har virkelig ammet til den store gullmedaljen denne omgang. Fullamming til 5mnd og pluggen min veide 10kg for lenge siden.. Ikke at det skulle ha noen sammenheng, det er bare ønsketenkning :)

 

En overvekt på fem kilo er kanskje ikke så mye å klage på, men når jeg enda drar på 10 kilo fra forrige svangerskap (ja jeg skjønner at kroppen har fått ny normalvekt, men i hodet mitt vil jeg alltid ønske meg tilbake til 64kg på en 168cm høy kropp).

 

Min teori er at de som er naturlig slanke fra før av (den typen som ikke trener mye, er spesielt opptatt av riktig kosthold, men alikevel alltid har brukt 36/38 helt naturlig -alle har mange slike venninner) ammer av seg alt og mere til. Men oss (jeg) som en gang var en litt drøy 38, men som lett kunne forutse en større fremtid (størrelsesmessig) har bare fått disse kosekiloene til evig eie..

 

Og alle sier "kooos deg nå som du er gravid".. Faen as. Jeg hadde håpet men nå har jeg gitt opp. Vurderer å legge om til lavkarbo, men har en mann som stanger i mot.

 

Ikke så hyggelig lesning kanskje, forhåpentligvis er DU en av de som bare ammer bort faenskapen.. Ikke meg tydeligvis

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...