Gå til innhold

Flere som holder på å slutte med nattamming?


fruandersen gutt 5.okt`10

Anbefalte innlegg

Hvordan går det?

 

Vi har nå hatt 2 ammefrie netter :) Og det har gått overraskende godt! I tillegg har vi lagt han inn på eget rom :) Han sov hele natten gjennom første natten. Jeg våknet jo selvfølgelig til det godt innarbeidete klokkeslettet, men sovnet heldigvis fort igjen.

Herlig at vi har fått sovet så mye. I natt våknet han to ganger, men tok smokken med èn gang.

Godt å bli kvitt melkesprengte pupper på morrakvisten da, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig! Jeg skulle gjerne kuttet ut nattammingene, og vet at det burde gå uten store problemer, da mini har sovet natten gjennom flere ganger. Vanligvis våkner hun dog og vil ha mat minst 2-3 ganger, og siden hun ligger litt under gjennomsnittet vektmessig blir nok prinsippet her i huset at hun alltid får mat når hun våkner og vil ha en god stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det jeg hadde gruet meg aller mest til ved å ha baby,men jenta her har ikke fått nattmat sidne hun var 4 mnder. Det gikk over all forventning å få henne til å sove hele natten.

 

Noen netter sov hun hele natten uten mat,og andre kunne hun våkne 4-5 ganger hver natt.

 

Dette viste meg at hun fint klarte seg uten mat,og at det var mer uvanen med å våkne etter puppen,mer enn at hun faktisk var sulten. (spess siden hun kun tok tre sug og sovnet fra hele greien.. ;) )

 

Så jeg begynte å kutte ut annthvert "måltid" på natten.

Når hun våknet og gråt tok jeg den tiden det tok å trøste henne uten pupp,neste gang hun våknet fikk hun mat. Tredje gangen hun våknet,trøstet jeg..og neste igjen fikk hun mat.

 

Gradvis så sov hun lengre og lengre strekk,etterhvert våknet hun kun til det klokkeslettet hun fikk mat på,og tilslutt sov hun også over det.

 

Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...