Gå til innhold

Om å ordne praktiske ting etter et dødsfall


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg sitter med ansvaret for dødsboet etter et nært familie medlem. H*n var ung når h*n døde og dødsfallet kom uventet.

Jeg synes det har vært vanskelig å navigere seg frem i en jungel av byråkrati. Så masse som skal dokumenteres og sendes hit og dit..

 

H*n var og et lite rotehodet når det gjaldt å ha orden i papirene sine. Ved første papirgjennom gang fikk jeg beskjed om at det skulle bli utbetalt ca 600 000 i forsikringspenger. En etter en har forsikringsselskapene nektet å betale ut forsikringe, da h*n ikke hadde egne barn. Til slutt var beløpet nede i ca 65 000. Etter å ha letet lenge og vel har jeg klart å få beløpet opp til ca 80 000. Helt tilfeldigvis har jeg nå funnet en forsikring til som vil betale ut 100 000. Er det virkelig slik det skal være? At man må ringe rundt og grave for å finne ut hva slags forsikringer avdøde hadde? Føler meg så utrolig grisk når jeg holder på slik. Men jeg mener.. det var jo en grunn til at h*n hadde tegnet forsikringene. Og det er langt fra billig å dø i dette landet her.

 

 

Måtte bare ha en lite utblåsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så forferdelig trist å høre... utrolig slitsomt å måtte ta slike tlf.

når personen hadde forsikring, skulle slikt gått automatisk med pengene. Når forsikringselskapene bare nekter og tviholder på pengene sine... helt horriblet at det skal være slik..

 

sender deg en varm klem og håper du får det som er rett!!

 

og stå på, ikke vær snill når du vet hva som er riktig. Når de er kynisk, kan du og være det. Hvis du synes det er vanskelig, se om du kan få en mannlig venn etc til å hjelpe. Menner er flinkere (tror jeg da, iallefall i min lille verden) til å forhandle om penger. De presenterer mer makt enn oss hormonellle vesener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...