Gå til innhold

amming/soving


ketchup

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

da fant jeg også frem til mai sidene;)

 

Jeg fikk en gutt 19 mai, og vi storkoser oss hjemme:)

 

Det jeg lurer litt på er hvor ofte dere andre ammer, og hvordan barna deres sover. Vet det sikkert er tidlig for å se noe søvnmønster, men her virker det som junior tar kvelden i 20 tiden, for å få mat i 23 tiden, når jeg legger meg.. da sover han til 03 tiden, og får påfyll.. når det gjelder resten av dagen, er det ikke noe likt søvnmønster, det varierer fra dag til dag..

Når han sovner kl 20, så ligger han bare på sofaen ved siden av meg, men lurer nå på om jeg bør legge han i senga da istedetfor. Han sover forresten i senga med oss nå.. vil ikke sove like lange intervaller om han ligger i vugga...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillesnuppa mi får mat ca vær 3 time. Hu plages en del me magen så d er mye skriking til tider, så noen ganger får hun mat før d har gått 3 timer. Hun gulper veldig mye også så noen ganger blir hun raskere sulten. Hun legger seg mellom 22 og 23. da legger jeg også meg. Hun er en meget våken baby, så hun kan sove kunn 20 -30 min mellom noen måltid, så tar hun d igjen igjen. På natten får hun som regel 1 måltid kl.03 og da sover hun til ca 7. varierer litt. Hun sover i seng på romme vårt. Vogga står på stua,men hun liker den ikke, så blir noen lurer på sofaen. Liker heller ikke vogna og bilsete hehe så blir litt hyling når vi er ute også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen går det 1-3 timer mellom hvert måltid, det avhenger litt av hvor lenge hun sover. Hun sover godt hele dagen fram til 7-8 på kvelden.

Da er hun våken fram til hun sovner igjen rundt 9-10 tiden. Da sover hun nede, enten i vognbagen eller lekegrinda.

Når jeg legger meg, bærer jeg henne opp og legger henne i senga si. Det varierer veldig hvor mye hun sover da, men første nattmåltid er vel rundt 2-4 tiden. Deretter sover hun til 6 ca, får mat og legges i senga si igjen (hun sover med oss etter første måltid fordi jeg sovner, hehe).

Da våkner nemlig storesøster. Så står vi opp når minstemor våkner rundt ni :-)

 

Nå har hun begynt å ligge mer for seg selv, og kan godt sovne mens hun sitter i vippestolen eller ligger i lekegrinda, og det er godt.

Nå skal vi bare prøve å få henne i egen seng hele natta, trur vi begge sover bedre da :-) hehe. Ellers er hun veldig rolig og snill, og skriker kun for mat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...