Gå til innhold

Tannebisser


*Nøtta*

Anbefalte innlegg

Mitt vidunder på snart 8 måneder har enda ikke antydning til å få noen tenner.

 

Er det noen flere med små "treigoster" her inne?

 

Og når begynte dere å gi småtten deres brødmat?

Noen sier at man kan gi de en kavring å gnafse på,men jeg tør jaggu meg ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mini har tre tenner og to på vei, gir oss mange deilige våkenetter med hyl og vræl :/ også må de jo pusses som gir anledning til kampen om hvem som skal holde tannbørsten :D

 

Jeg har gitt mini noen brødbiter hver dag siden han var litt over 6 mnd. De utgjør ikke noe måltid, bare for å venne han til det. Har banan på da lverpostei ikke falt i smak. +også godt for å trene pinnsettgrepet.

 

Brødet baker jeg selv med jernrikt grovt korn siden utvalget av kjøpebrød i spania er crap. Dessuten er brødet jeg baker uten salt og skal ikke eltes så det er lett å lage :)

 

Gir han kavring, knekkebrød og litt baguette hvis vi er på cafe sånn at han har noe å tygge på. Må følge med han hele tiden ellers får han i halsen, men han elsker å tygge/suge på det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten her har fått 2 tenner nede. De oppe ser ut til å la vente på seg noen uker til.

Har gitt han noen små brødbiter innimellom en måneds tid nå, men som costamummy skriver så er det mest for å gi han smaken på det.

 

Jeg venter nok en stund til å gi han kavring o.l., selv om storesøster fikk det fra hun var rundt 7 mnd. Men hun hadde mange flere tenner og hadde en helt annen kontroll på ting enn det lillegutt har nå. Kavring er dessuten så tørt og små smuler kan skjære og skrape så ekkelt i halsen. Det jeg derimot har vurdert, er en liten brødskalk som han kan gnage på. Tenkte prøve det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillerusken er nå nesten 7,5 mnd og har bare fått de to nederste tennene. Med det styret vi hadde da de to brøt gjennom for en måned siden synes jeg ikke det gjør noe at vi får en pause før neste økt :)

 

Jeg har ikke begynt å gi henne brødmåltider ennå, men når vi er på restaurant får hun brødpinner (bread sticks) å tygge på. Det synes hun er helt topp! Tror det er litt godt for gommene, samtidig som det er stas å ha kontroll på maten helt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...