Gå til innhold

Venter menstruasjon i syden og fått Primolut N av legen..


lykkelig mamma til to ♥

Anbefalte innlegg

..for å kunne utsette den siden jeg ikke går på p-pillen.

 

Men nå har jeg sittet å lest opp og ned på nettet om bivirkninger. Kvalme, vektøkning, blødninger, hodepine, kviser, dårlig sexlyst and so on.

 

Så nå ble jeg usikker på hele greia. Vil jo heller ha mensen i syden enn å få en av de bivirkningene der.

 

Men det jeg tenker på, nå har jeg allerede tatt èn tabelett (skal ta tre om dagen). Er det allerede gjort nå da, eller? Venter egentlig ikke mensen før rundt 6-8 juni tror jeg. Jeg drar på tur på lørdag.

 

Og er det noen av dere som har gått på de tabelettene? Isåfall, fikk du noe bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt Primolut hver eneste gang jeg er i syden - no problem !!! ;)

Har ikke hatt noen problemer.

 

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Kanskje jeg skal vurdere det likevel da.

 

Flere med gode erfaringer fra Primolut N? Om jeg merker ubehag kan jeg vel bare slutte på de? :-) Jeg må vel ikke ta en hel kur, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Ja, du kan slutte når du vil - da kommer blødningen etter noen dager.

 

Håper ikke du opplever noe ubehag - jeg synes det er helt supert at det finnes et så bra hjelpemiddel når man skal på badeferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer vel fra person til person om man reagerer eller ikke. Jeg reagerte kraftig på dem og kommer aldri tilå bruke dem igjen. Jeg mistet all sex lyst (har vanligvis veldig høy libido), ble fryktelig humørsyk (gråt masse), urasjonell og jeg ble gravid. Oppdaget ikke det siste før jeg kom hjem og skulle ha mensen, fikk da kraftige smerter i korsryggen og fant senere den dagen årsaken til smertene i bindet jeg brukte. Ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke venter mensen før 6-8.juni, hvorfor har du begynt allerede? Er det for å være på den sikre siden fordi du er usikker på når mensen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt primolut 3 ganger, og ikke fått noen bivirkninger.

Vet at noen får det, så det vet man jo ikke før man har prøvd..

Står at man skal få mensen 3-4 dager etter siste pille tror jeg, for meg tok det 8 dager, men var normalt i følge legen.. Fikk litt lettere panikk første gangen mensen ikke kom.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...