Gå til innhold

Hvor syk skal du være før du er hjemme fra jobb eller skole?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat i dag føler jeg meg frisk nok, men jeg hadde oppkast og diare i går, så da holder jeg meg hjemme i dag uansett form. Jobber på sykehus og vil ikke ta livet av pasientene mine eller forårsake massefall blant kolleger.. Ellers har jeg ganske høy grense for fravær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok an på hvor mennesker jobber. Tenker at terskelen for å holde seg hjemme skal være ganske lav om du jobber i omsorgsyrker hvor du kan smitte utsatte pasientgrupper.

 

Jobber du på et kontor e.l og kan gjemme deg litt bort er det helt ok å dra på jobb om en snufser litt.

 

Jeg drar på jobb så fremt jeg er feberfri og oppegående. Om jeg må hale meg ut av senga, ikke får i meg mat o.l drar jeg ikke. Min erfaring er at da forlenger jeg bare sykdommen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være så syk at jeg er SIKKER på at jeg ikke vil klare arbeidsdagen. Det være seg feber, sterk hodepine og spysjuke for eksempel.

 

Ellers tar jeg en paracet, hvis jeg er litt uggen om morgenen, og prøver likevel.

 

Skal mye til før jeg blir hjemme med egen sykdom. Det kan jo ha en sammenheng med at barna er syke innimellom, og må være hjemme med dem da. Da føler jeg at jeg må presse meg selv ekstra, for ikke å være hjemme for egen sykdom i tillegg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i hjemmesykepleien med høyt tempo, ingen mulighet til å ta det rolig pga dårlig form og pasienter som jeg ikke vil smitte. Jeg drar ikke på jobb om jeg har omganssyken og holder meg hjemme dagen etter.

Feber er også grunn til ikke å dra på jobb, men hodepine el blir orte med en paracet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir utrolig provosert at folk med influensa og omgangsjuke som spyr og drar på jobb, og smitter samtlige kollegaer med dette. Ikke noe rart omgangssjuke florerer over hele landet flere ganger i året når folk skal være flinkeflinke og dra på jobb selv om de spyr ned hele kontoret. Synes ikke et øyeblikk de er flink, men derimot egoistiske som drar på jobb for å få stjerne i margen hos sjefen, uten å tenke at de kan smitte alle andre, og da blir faktisk sykefraværet på jobben mye større enn om de hadde holdt seg hjemme denne ene dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på kontor og/eller ute i "felten". Skal jeg ha en dag kun inne på kontor kunne jeg nok funnet på å holde meg hjemme ved sterk hodepine/nakkevondt. Får det avogtil og det er helt forferdelig.

Ellers går jeg jo på jobb med forkjølelse og div så lenge jeg er feberfri. Kan også jobbe ved diare/oppkast men da blir det hjemmekontor:)

 

Sjelden hjemme ved egen sykdom. Derimot holder jeg nok barnet mitt hjemme lettere ved sykdom enn mange andre;) Har jo bare 20 dgr syktbarndager, men aldri brukt dem opp da jeg heller jobber hjemmefra om barnet er litt snufsent;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber så lenge jeg er "gang bar"

 

er vasker, og så lenge jeg ikke har feber, oppkast, sterk svimmelhet eller "trykk" i hodet (hender jeg får det, og er jeg i aktivitet så slukner jeg helt)

 

vi bruker så mye bakteriedrepende så jeg er ikke akkurat bekymret for smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye, må enten være så dårlig at jeg ikke klarer å gå, eller smittsom.

 

Har nettopp gjennomført tre år på videregående, og har bare vært borte fra skolen på grunn av sykdom to dager i løpet av de tre årene. Da var jeg så syk at jeg ikke klarte bevege meg uten å besvime. Har vært halv-forkjølt mange ganger, men dersom jeg skulle vært hjemme hver gang jeg hanglet litt ville jeg vært borte halve vinteren! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vært borte fra jobb pga omgangssyke og bekkenløsning. Har vokst opp med at man går på jobb/ skole hvis man klarer å stå på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på jobb i dag likevel om jeg satt oppe halve natten med grusom hoste og feber (for lite folk i utgpkt).

Dro til legen i ettermiddag og fikk pencilin og cosylan for bronkitt så nå blir det godt med langhelg..

 

Har meget høy arbeidsmoral,men er veldig enig at man bør holde seg hjemme om man kan smitte andre.. det ble bare litt krise i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hjemme fra jobb de dagene jeg ikke trenger å LURE på om jeg skal på jobb eller ikke. Blir jeg bedre etter et par Paracet er det bare å dra på jobb og ha en paracet-dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også meget høy arbeidsmoral, og jeg går ikke på jobb om jeg hangler. Jeg har en jobb der jeg må være 100%, og enda litt til, så jeg holder meg hjemme ved første tegn til sykdom.

Tror nok også at det er en god ide, i forhold til at jeg tar knekken på eventuell sykdom som holder på å brygge til, sånn at jeg raskt er tilbake på jobb.

En dag eller to hjemme med hoste, og ikke en uke-to, med full influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme om jeg er smittsom. Diare\omgangsyke osv. Skikkelig forkjølt. Jobber med syke eldre, så må ikke være smittsom.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke sammenlign jobb med videregående! Har selv studert i mange år, men det er stor forskjell på å sitte i ro ved forelesning og det å være i jobb;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...