Gå til innhold

Starte med grøt/velling snart??


titti*mamma*i*februar11

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen av dere februar mammar som har tenkt å starte med velling nå når de blir 4 mnd?

Jenta her legger litt dårlig på seg (men følger sin egen kurve helt flott, og vekta passer til lengden...) så jeg vurderer å starte med litt velling. Men ønsker meg egentlig noe som jeg kan røre ut i morsmelk? Har NOK i fryseren som jeg kunne tenkt meg å bruke til dette istede for å bruke vann - er det noen av dere som et vet om en type grøt jeg da kan bruke? Har lest at Nestle har en mais grøt men den finner jeg ikke i butikker her - og forresten er den ikke anbefalt pga mangel på gluten... Noen som vet om noe annet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med velling da lillemann bare var litt over 3 mnd. Han drakk bøtter og spann av mme (1200 - 1300 ml pr døgn) og ble etterhvert både sur og grinete på dagen. Tenkte det kanskje var fordi han aldri med mett, og stemte ganske bra det. Etter at han begynte å få velling til lunsj og kvelds er han blid og glad igjen :)

Jeg fant ut at jeg kunne teste og se, og så lenge han ikke har vist tegn på vondt i magen og bæsjer hver dag så er det jo greit :)

Har begynt å gi han fruktmos og hjemmelaget grønnsaksmos nå også, og han sitter bare og gaper og storkoser seg! :)

Jeg kjøper hirsegrøt på helsekosten og lager velling av den, masse bra næring i hirse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...