Gå til innhold

mme


mammasinmage

Anbefalte innlegg

dere som gir flaske, hvor mye drakk deres når de var 2-3dager og hvor often og hvor mange måltider på endag, hvor mange ganger på natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ammer jeg.. men det står i alle fall bak på NAN pakken hva som er ca.anbefalt i forhold til antall måltider. Så har du jo noe å forholde deg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille gutt var født nesten til termin, og i godt hold, så han fikk mat når han ga beskjed. Det gikk da var mellom 3-4.5 timer mellom. Det som jeg merket var at enkelte ganger når han fikk drikke så mye mme som han selv ville kunne han holde lenger, gjerne 5 timer. Men så oppdaget jeg at hvis han skulle fortsette å drikke så mye, og i tillegg kanskje øke mengden i takt med at han vokste, så ville han fort overstige grensen på 1 liter mme i døgnet. Derfor kuttet jeg litt ned på mengden, og ga heller litt oftere. Det kan gå opp til 5 timer enkelte ganger nå også, men da gjerne i sammenheng med at i er på trilletur.

 

Når han var 2-3 dager drakk han mellom 30-60 ml. Jeg husker jeg reagerte på at mengden økte veldig raskt, men det stabiliserer seg. Nå er han nesten 1 mnd, drikker ca 110 ml ferdig utblandet mme pr måltid. Han spiser ca hver 4 time. I tillegg så ammer jeg han litt, det er ikke snakk om mye han får i seg fra meg, kanskje 100 ml pr døgn hvis vi er heldige.

Han har fått to måltider pr natt siden han var født. F.eks et kl 24, og så kl 04.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal vel ha mange små måltoder når de er nyfødte, men som en gyllen regel sies det at de skal ha 15% av sin egen vekt i ml. pr dag, dvs veier babyen feks.4000gram skal h*n ha ca 600 ml i døgnet fordelt på 5-8måltider vil jeg tro.. Selv ammer jeg ikke, men pumper, vesla er nå 3 uker og får mat 6 ganger i døgnet, 120 - 140ml hvert måltid, veier ca.4500 og er veldig fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...