Gå til innhold

Skulle kjøre gutten min til faren sin i dag, og da sa han noe som fikk meg til å bli både sint og såret på samme tid!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har vært slutt mellom meg og faren hans i en god del år, og far fikk seg ny kjæreste for tre år siden (altså ikke et nytt forhold). Skulle kjøre gutten min til faren sin, og da sa han at han gledet seg til å tilbringe tid sammen med pappa og mamma. Jeg spurte hva han snakket om, jeg skulle da ikke være med dem. Men da fortalte han at han snakket om mamma "Vibeke". Spurte om han pleide å kalle henne mamma og hvorfor? Da sa fortalte sønnen min at hun hadde bedt han om å kalle henne mamma! De har en datter sammen som er litt over året, og hun har bedt sønnen min om å kalle henne mamma slik at denne jenta ikke begynner å kalle henne "Vibeke" og ikke mamma!

 

Fy søren, kjente jeg ble skikkelig sinna! Hun er da vel ikke moren til sønnen min! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OUCH! Vet ikke hva jeg hadde sagt om barnet mitt fortalte noe slikt, men jeg ville blitt veldig lei meg, såret og forbanna (ikke på barnet, men på "Vibeke").

Ville nok tatt det opp med far (etter å ha roet meg ned noen hakk først) slik at han kan ta det opp med "Vibeke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg så absolutt ikke tillatt! Fortell barnet ditt at han har bare en mamma, og det er DEG! Og så tar du en prat med faren og "vibeke" og forteller at de må være helt gærne i hodet og at de bare kan glemme at barnet ditt skal kalle henne mamma!

Blir så sint på dine vegne her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg hadde klikket selv.

 

Pappas kone skulle tvinge meg til å kalle henne mamma, men det ble stoppet. De har 2 unger i lag, og de kaller henne mamma selv om jeg har brukt navnet hennes hele livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan du ikke forklare til han at det er du som er mamma og at denne vibeke vil det bare for at hun har en "liten baby". Så tar du det opp med far og "mamma".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at du blir såret av dette, skjønner den.

Sikkert ikke vondt ment fra noen?

 

Men det som er positivt her, er at han faktisk gleder seg til å være sammen med dem! :)

Jeg ble litt glad av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt forbanna selv, og da på far og vibeke... Far må vel også være klar over dette?

 

Og hennes barn vil forstå forskjellen, er bare for vibeke og kalle seg mamma til sitt barn og vibeke til din sønn.

 

Ta en prat med pappaen til ungen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig idiotisk av "Vibeke". Jeg bekymret meg faktisk litt over det samme da vi ventet barn, hvor samboer har to barn fra før, og de kaller meg navnet mitt. Men da var da ikke mine tanker å be de kalle meg mamma.

Vår felles barn har uten problemer kalt meg mamma siden han var 7 mnd selv om søskene kaller meg navnet mitt.

"Vibeke" burde spurt litt rundt før hun fant opp noe så idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Jeg har vokst opp med stefar hjemme, og stemor hos pappa, søsken på begge steder, og aldri har jeg blitt bedt om å si mamma/pappa til steforeldre. Det har aldri fallt meg inn å gjøre det. Det har heller aldri påvirket mine søsken at jeg ikke har gjort det. Utrolig merkelig forslag, og helt SYKT at de ikke avklarte det med deg før de spurte gutten. Dette MÅ du ta tak i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var over streken!

Dersom hun hadde hatt dagbarn - skulle de også kalt henne mamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du reagerer! Mener Vibeke også at pappa,altså hennes mann, hennes familie, venner osv også skal kalle henne mamma slik at det felles barnet ikke blir forvirret? Man kan jo si det direkte til barnet hvis man sier feks "gå til mamma", det er en ting, men ditt barn skal ikke kalle henne mamma når han vil noe eller snakker om henne! Jeg hadde sagt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også høre av min datter at hun kaller stemor for mamma. Hvorvidt dette er påtvunget eller ei vet jeg ikke, fordi jeg har ikke spurt. Det er jo ikke jentas feil...

 

Mannen og jeg har felles barn, og det er ofte han kaller pappa for navnet istedenfor "pappa", nettopp fordi jenta mi bruker navnet hans... men heller det enn at hun skal kalle han pappa..

 

Utrolig dårlig gjort av stemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle andre mennesker som Vibece omgås med? Skal de også kalle henne for mamma, så hennes dyrebare skatt ikke blir forvirret? Huff, noen folk ass! Ta det opp med x-mannen din, men ro deg ned først og vær saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo mammaen i huset når gutten er der. Du bør heller være glad for at de et godt forhold enn å ergre deg over en tittel. Det degraderer på ingen måte deg.

 

Jeg varselv sammen med en mann som hadde en sønn fra tidligere i noen år. Han kom selv til meg og spurte om jeg kunne være mammaen hans når det ikke var noen andre som hørte det. For meg var det veldig koselig, men det var synd at han følte at han måtte skjule for moren at vi hadde et godt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg denne damen undervurderer datteren sin sterkt hvis hun ikke tror barnet vil forstå det!

makan til skrue!

Du får si det neste gang, jeg hadde satt pris på om datteren din begynte å kalle meg mamma så dere ikke forvirrer sønnen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikkert sønnen din snakker helt sant. Det kan godt være at han selv ønsker å si mamma til henne fordi søsteren gjør det, og så forsnakket han seg. Og når han merket hvor negativt du reagerte på det så måtte han si noe for å ro seg i land.

 

Min stedatter spurte om hun kunne få kalle meg mamma da hun var rundt 5,5 år og hun fikk første søsken hos oss. Jeg svarte at hun kunne kalle meg hva hun vil, men at det kanskje var lurt å si stemamma til meg. Dette gjorde hun noen ganger, men så plutselig var det stopp. Da fortalte jenta at moren hennes hadde blit kjempesint og skjelt henne ut og sagt stygge ting om meg, så hun kunne nok ikke si det mer. Jeg sa da at jeg kunne forstå at moren reagerte og at det sikkert var lurt å kalle meg bare ved navn eller "mamma Janne".

 

Det til tross for at moren får jenta til å kalle stefaren for "far". Hun skriver på FB hilsener til jenta fra "mamma og far", og jenta skriver hilsener til "far".

 

Jeg håper du klarte å beherske deg foran sønnen din og er voksen nok til å ta det opp med faren hans. Ellers så vil det gå over av seg selv over litt tid. Min stedatter har ikke noe behov for å kalle meg mamma lenger, men hun er grådig stolt når vi er noen steder sammen og noen sier at hun jammen er lik mammaen sin ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på at barnet formidler ønsket selv og det at barnet blir fortalt at nå skal du kalle Vibeke for mamma.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en datter og er skilt. Vi har begge nye samboere og jenta kaller fars samboer for mamma og så kaller hun min samboer for far (ikke pappa, men far).

Dette er noe hun selv ønsker og da er det ok. Men vi ville aldri i verden pådyttet henne å skulle kalle verken den ene eller den andre for mamma, mor, far eller pappa. Og det er vel det som er poenget til HI: At noen andre har bedt hennes barn om å kalle henne mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! En ting er å kalle stemor for mamma når han er der, men det burde vært avklart med DEG først, og DU skulle hatt siste ordet i den saken!!!

Men det positive er som noen andre sa at han gleder seg til å være sammen med dem, og ikke minst at han føler seg såpass trygg på henne. Kanskje en mager trøst, men likevel positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt rolig og behersket da jeg spurte sønnen min om han hadde begynt å kalle henne mamma og hvorfor. Viste på ingen måte at jeg reagerte eller var sint, så jeg tror ikke det er noe han har kommet opp med helt ut av det blå. Hun har litt mye rart for seg til tider, så det overrasker meg så absolutt ikke... Hvis sønnen min hadde ønsket det, så hadde det vært helt greit, men det er HUN som har bedt han om å si det!

 

Er usikker på om jeg kommer til å ta det opp. Orker ikke å lage dårlig stemning og intriger som kan gå utover sønnen min. Jeg og mannen min har også fått barn sammen, men sønnen min kaller ikke han for pappa av den grunn. Hvis hadde hadde ønsket så skulle han selvsagt fått lov, men vi sier ikke at han skal det slik at mindre søsken ikke skal bli forvirra!

 

Når det er sagt så er det selvfølgelig flott at sønnen min trives hos faren sin og hans nye familie, og det vil jeg jo ikke ta fra dem... Men jeg liker ikke helt det at sønnen min blir fortalt at en skal kalle stemoren sin for noe hun ikke er for han, nemlig hans mor!

 

H.I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som er mamma ja! Syns det er litt "ekkelt" at vibeke har bedt sønnen din kalle henne for mamma. Stefaren min spurte meg når jeg var liten (4-5 år) om ikke jeg kunne kalle han pappa. Det ble til at jeg gjorde det noen ganger kun fordi han ønsket det, men jeg syns det var litt ekkelt for jeg hadde en pappa fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...