Gå til innhold

Soverutiner for mars babyene?


M-M-M-mamma

Anbefalte innlegg

Mi lille tulle har vel ingen rutiner enda, men lurer litt på hvordan dere gjør det med soving? Jeg lar henne styre døgnet selv egentlig, men etterhvert må man vel begynne med litt rutiner? Når begynner man med dette og hvordan? Madeleine er snart 6 uker så er kanskje litt tidlig? :) Tenker spesielt på kvelden..når legger dere de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tenker også at det er litt tidlig med rutiner foreløpig siden min jente også er 6 uker nå. Hun får siste måltidet sitt mellom 23 og 00.30 på kvelden og da sover hun til alt mellom 04 og 07 før hun får mat igjen. Skal med andre ord ikke klage! :)

Hun sover ellers mye på dagen og er mest våken på kvelden. Et b- menneske til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har latt begge våre styre døgnrytmen sin selv. De sovner i hengevuggen i stua og blir båret i seng når vi selv legger oss. Er vel rundt 3 mnd at vi har begynt med legging til fast tid.

 

Lillebror har godt sovehjerte i allefall. Han sover ca 21 hver kveld og sover da til ca 6 om morgenen før han får mat og sover så videre til jeg og storebror står opp i 8-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Hei. Jeg begynte med rutiner når hun var 5 uker ca.

 

Da la jeg henne 11 og hun sov til 06.30 altså natten igjennom det er deilig.

 

Fikk hjelp med dette av en sykepleier jeg dro hjem til henne å boddeder 2 døgn så hun fikk mini inn i rutine. Noen babyer er lettere å få inn i rutine enn andre, men alle kan ble vent inn i rutine fra 4 ukers alder. Og på oss stemte jo det. Jeg var utslitt og er enestående mamma som jeg kaller alenemødre.. ;) Så for meg var det viktig med rutine på ting.

 

Nå er hun 2 mnd og sover fra 22/23- 06/07. Så får hun mat så sover vi gjerne til 10 tiden. Hun er flaskebaby nå, men jeg ammet henne frem til hun var 6 uker da fikk hun påvist allergier så nå er det neocate som gjelder her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...