Gå til innhold

ang å legge ut bilder på nettet - facebook


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gitt klar beskjed til familie og svigerfamilie og at bilder på nettet det legger DE ikke ut, det velger vi selv.

På facebook har vi lagt ut innimellom et par bilder av gullet vår, men det er snakk om fire fem stk som vi selv har valgt ut.

NÅ er søsteren til mannen min så j...... opphengt i at vi har lagt ut bilder, og nå mener hun at hun OG kan legge ut bilder av gullet vårt på nettet.

NEI sier jeg da!!

 

Dermed full isfront....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg/vi hadde samme problem med svigermoren min. Vi gav også klar beskjed om at de er vi som bestemmer hvilke bilder og hvor mange , som skal legges ut. Jeg la ut ett bilde av meg og babyen min på facebook. Svigermor tolket dette som om hun kunne legge ut bilder hun også. Hun la ut ALLE bildene som vi hadde sendt til henne. Jeg sa at hun måtte slette de....Hun nektet og slettet istedet meg som venn på facebook.

For en drittkjærring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinnen din er tydeligvis ikke blant de smarteste. Man legger ikke ut bilder av andre sine unger med mindre man har fått lov av foreldrene. Man legger ikke ut bilder av andre i hele tatt uten å spørre om det er greit. At foreldre selv legger ut bilder av ungen(e) sine gir ikke andre lov til å legge ut bilder, herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

jeg har laget en lukket gruppe hvor de som vil, av mine venner, kan følge med. der legger jeg ut bilder innimellom. jeg legger ikke ut bilder på vanlig facebook-profilen min,med unntak av et profilbilde av meg og jenta mi, og ett den dagen vi kom hjem fra sykehuset(pga at ingen visste jeg var gravid. så jeg la det ut som en overraskelse.)

jeg har ikke lyst til at jenta mi skal finne masse bilder av seg selv på nettet om en 10-15års tid.

 

hittil har alle respektert det. men ser jeg de legger ut eller at de spør om å få legge ut, kommer jeg til å si di kan legge ut i den lukkede gruppen.

tilogmed barnefaren spør meg om han kan legge ut bilde før han gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg/vi hadde samme problem med svigermoren min. Vi gav også klar beskjed om at de er vi som bestemmer hvilke bilder og hvor mange , som skal legges ut. Jeg la ut ett bilde av meg og babyen min på facebook. Svigermor tolket dette som om hun kunne legge ut bilder hun også. Hun la ut ALLE bildene som vi hadde sendt til henne. Jeg sa at hun måtte slette de....Hun nektet og slettet istedet meg som venn på facebook. For en drittkjærring!!!

 

Håper hun er klar over at det faktisk ikke er lovlig å legge ut bilder av andre uten samtykke. Så jeg håper du stod på ditt, og at hun slettet alle bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...