Gå til innhold

Når ble den premature som en "vanlig" baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker på når babyen mister prematurtegnene som; skvetting, reagerer med rask pust, veiving osv.

Når ble babyen din som "vanlig", og i hvilken uke ble den født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvillinger født i uke 29, 715 og 1575 gram..

Største vil jeg si rundt 5 mnd. Minste rundt 2 år. Hun bærer mye preg av dysmaturiteten enda da, nå er de 4,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ei jente i uke 32, på 1260 gram. Hun er nå 4 måneder. Hun hadde problemer med å holde på varmen, og de andre prematurtegnene du nevner, men syntes at det skjedde en stor forandring da hun rundet 3 kg. Nå veier hun ca 4,5 kg, og veivingen er det helt slutt på, hun holder varmen veldig godt, og jeg synes hun er som andre babyer nå. (Selv om jeg fortsatt prøver å skjerme henne mot bakterier, støy osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ved 1års alder begynte vesla å skrike, og endelig lage litt lyd.. hun sluttet med disse "prematurgrynta" ganske tidlig, ca 6mnd..

Veiving og rask pust forsvant nok ved samme alder, 6mnd..

Vi prøvde hele tiden å behandle henne som et terminbarn, og heller begrense etterhvert hvis det ikke funket. Vi fikk aldri de store problemene, og hun er idag 3år, frisk og rask! Født 24+2.

 

Synes du det er vanskelig med terminbabyer rundt deg? Man går liksom alltid å sammenligner..selvom man vet at man ikke skal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen.

Har ingen babyer i rundt som er født på samme tid. Men får noen på korrigert alder, og det er jo bare fint :-)

Er mest at jeg gleder meg på å kunne ta med babyen ut på besøk, dulle og prate så mye som jeg ønsker osv. Alt blir så forsiktig nå. Redd for å overstimulere, men merker babyen blir mer og mer trygg for hver dag som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jente født i uke 34, 2000 g. Hun var som en "vanlig" baby allerede etter noen dager. Hadde nesesonde og lå i varmeseng de første 4 dagene, men hun kom seg fort og begynte å spise selv. Den første måneden var hun mindre enn jevnaldrende og sov veldig mye. Fra 2 mnd var det lite forskjell.



Anonymous poster hash: f18f9...f24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...