Gå til innhold

Søvn


kvinne29-m/tvillinger

Anbefalte innlegg

Hvordan sover deres små? Om natten og dagen?

Mine tvillinger har gått over til å bare spise en gang om natten nå. Ca i fire tiden. Da sovner de fra rundt 20-21 tiden. Er ganske fornøyd med det, da de spiste annenhver time i begynnelsen og ikke samtidig..Det ble lite søvn på meg..Men når kl er 05 våkner tv1 og er lys våken og lager MASSE lyd :) Dette synes jeg er veldig tidlig...Har noen tips til å få han til å sove lenger? tv2 sover til rundt 07 om ikke broren hennes lager alt for mye bråk.

 

På dagen føler jeg at jeg ikke har noen rutiner på sovingen enda. De sover egentlig når de vil. Vet ikke om det er riktig?? Alt fra 10 min til 4 timer. Har fått de til å sove litt i vogna ute, da kan de sove opp mot 3 timer midt på dagen.

 

Spennende å høre fra andre her med barn i samme alder. Jeg er førstegangs, og aner ikke hva som er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også førstegangs så det gjelder å prøve seg fram. Og du som har fått to stykker første gang da :) Syns det til tider kan være mye med en liten, så all respekt til deg!

Jeg har latt småen her styre sovingen og spisingen som han vil. Han ville også spise annenhver time før, men etter en stund måtte jeg prøve å tøye det litt mellom måltidene. Nå spiser han 3-4 time på dagtid. Når det gjelder soving på dagtid har vi fått en fin rytme på det egentlig. Han sover en liten lur på morningen i ca 9 tiden, 1/2-1 time, så sover han en lang lur i 12 tiden, da på 2-3 timer, og en liten halvtime på ettermiddagen. Jeg begynte for en stund siden å legge han mellom 19-20 på kvelden, og det har fungert veldig bra. I starten sov han helt til 2 før første måltid, mens nå våkner han gjerne i 00-01 tiden første gang. Og noen netter skal han ha hver 3. time så det varierer litt.

 

Virker som dere har kommet inn i en fin rytme, kan ikke være så enkelt å få det til å klaffe helt med to små tenker jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover mini veldig bra på natta. Han legger seg halv sju-sju, dette har han styrt selv og gjort siden han var ca 6-7 uker.

Han spiser da neste måltid mellom kl 24 og 02 og neste igjen mellom 04 og 06 før vi står opp ca 09. Spiser han kl 04 så spiser han gjerne igjen kl 07 men sovner alltid igjen så jeg slipper opp så tidlig :)

Dagtid er en helt annen ting :P

Han sover egentlig når han vil og sover best på tur eller i fanget mitt, da kan han sove 2-4 timer. Stortsett blir det 3 dupper på en dag, men ingen dager er like så har vel ikke noe rutine enda.

Han sover veldig lett på dagtid så våkner fort, mens på kvelden og natta kan vi bråke så mye vi vil utenat han våkner.

 

Jeg "sliter" nok med en, så all ære til deg som han to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

På dagtid blir det litt varierende. Men ca sånn: Våkner ca 7 for mat, spiser igjen rundt halv 10 (blir fort sulten igjen på morgenen) så en blund på ca 1t, leker litt, spiser igjen i 13tiden, så sover han et par timer før neste måltid i 4-5tiden, kanskje dubber han av igjen en halvtime eller noe. Spiser halv 8 og legger seg rundt 8halvni. Da sover han til neste morgen :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...