Gå til innhold

Innføring av fast føde...


magica og lille tryll ♡

Anbefalte innlegg

Er dere godt igang alle sammen?

 

Her går det ekstreeemt sakte framover altså :o/ Begynte med grønnsaksmos når han var 5 mnd pga han har reagert litt på Nan tidligere. Dette falt ikke særlig i smak, så gikk over på grøt. HAr nå forsøkt det i 4 uker og han kniper igjen munnen. Er ikke interessert i det hele tatt. Jeg har prøvd ulike typer grøt, med og uten fruktmos. Blandet den tykk og tynn. Er på nippet til å gi opp hele greia, da det blir veeeldig mye gris overalt (har grøt i taket !!!) og ingenting i magen hans. Men han er jo en stor gutt da (6 mnd idag) så han trenger jo mere mat. Han henger endel i puppen, særlig om natta, og jeg merker jeg begynner å bli klar for litt pusterom.

 

Prøvde med brød for første gang igår, og det smatta han i seg litt av, men det blir jo ikke noe mengder liksom, ikke til å bli mett av vil jeg tro.

 

Hvordan går det med dere andre?

Noen med lure tips og triks ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er ganske godt i gang, selv om lillemor er ganske kresen i matveien. Eneste grøten som går ned her i huset er Nestle sin risgrøt banan, og den eeelsker hun! Har prøvd maange andre grøter, men hun nekter plent.

Vi har et problem med at vi begynte tidlig å introdusere frukt/fruktmoser/smoothies, og nå nekter hun å spise grønnsaker og middagsmat. Vil kun ha søt frukt. Men merker at hjemmelagde grønnsakspureer og middager går bedre ned enn de på glass... har selv smakt de på glass og de er skikkelig ekle, så skjønner jo henne godt.

 

Har du prøvd å blande morsmelk i grøten? Har hørt om flere som har lyktes på den måten :) barna kjenner den velkjente smaken og vil derfor like den bedre.. så er det bare å bruke mindre og mindre mm etterhvert som barnet venner seg til grøten.

 

Ikke så veldig mye hjelp herfra, men lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her elsker grøt! Og har gjort det fra første stund (begynte så smått med velling da hun var 4 mnd). Nestle og Hipp grøtene er visst skikkelig snacks;) Den med banan fra nestle (fra 4mnd) er hun ekstremt glad i, men hun liker ikke nestles 6 mnd variant med banan/aprikos. Hipps 6mnd grøt med fruktblanding er derimot helt genial i følge henne.

Banan/pære yogurt er supergodt, og de ulike saftene er nesten like gode. Har så vidt begynt å gi henne litt middagsmat- men det er ikke like kult. Tror jeg skal droppe middagsglassene og heller gi henne most gulrot/potet etc fra min egen tallerken hehe. Hun er nemlig VELDIG interessert i alt det vi større putter i oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en liten pause fra grøten på noen dager. Kan være det blir bedre da,ble det på eldstemann her som ikke ville ha grøt når han var liten:)

 

Snuppa her får grøt morgen og kveld,ellers går det kun i mm. Tenkte å prøve med litt smaksprøver på middagsmat og brød nå fremover. Håper det går bra,ettersom vi også har begynt med den "søte" grøten:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...