Gå til innhold

gjentagelige "forslag" fra svigermor ang barneoppdragelse..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

når svigermor spør hvordan det går, og vi forteller...synes dere da det er greit at svigermor hele tiden må kommentere eller ha nye forslag til hvordan vi skal gjøre ting med barna? Feks hvordan vi skal kutte maten eller tilpasse maten hans?

 

jeg skulle ønske dama kunne holde kjeft til hun ble spurt.... er ikke for stolt å spørre om råd når det er noe jeg er usikker på, men ønsker ikke hele tiden hennes "velmenende" kommentarer som mannen min kaller de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hercule Poirot

Si ja, og la det du hører gå inn det ene øret og ut det andre.

 

Kunne ikke brydd meg mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Ja. når det blir et problem at svigermor kommer med velmenende kommentarer, ja da er det neimen ikke greitt å være svigermor. Hva synes du at svigermor skal gjøre? Si "ja og hm" og fortelle deg for flink og fantastisk du er?

 

Det er vel en ganske normal måte å føre en samtale på, å dele erfaringer og snakke om forskjellig måter å gjøre ting på eller opplevelser av saken.

 

Jeg skjønner alvorlig talt ikke problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

For noen plages med at de får litt vell mange velmenende råd og tips enn hva de har bruk for.

Selv liker jeg å få prøve selv og eventuellt spørre om hjelp.

Blir mest irritert når jeg ikke får prøve selv.

Er oppdratt slik at jeg skal være mest mulig selvstendig, men ikke så høy i hatten at jeg ikke kan innrømme feil og spørre om hjelp om nødvendig :)

 

Men desverre fikk jeg også ei litt vell hjelpsom svigermor som enda syr puter under armene til barna sine som er begge i 20 årene nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bare jatt med, og la henne snakke.. også fortsetter du livet ditt etterpå akkurat slik du vil med eller uten rådene;) evt begynne å spørre henne til råds, så får du kanskje noe nytte av det ;p og påpeke hvor kjekt det er å kan spørre henne om råd, så kanskje hun roer seg ned..? kanskje..? ;p

 

Og hvis hun absolutt ikke klarer å la være og komme med komentarer under feks mating... Gi henne skjea, forlat rommet, og ta deg en velfortjent pustepause ;))

Endret av Katrin85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...