Gå til innhold

Se hit om du har en baby som gulper veldig mye


hero778

Anbefalte innlegg

Har ei på rett over 3 uker. Hun gulper veldig masse synes jeg, og noen ganger kan det bokstaveli talt stå foss ut av munnen hennes. blir skikkelig redd da og det ser ut som det kommer opp mer enn hva hun har spist..

Syns også det ligger igjen gulp i munnen hennes veldig ofte og jeg får ddet jo ikke ut.. det bare ligger i sidene på henne liksom..

 

Er dette noe unormalt??

 

Jeg delammer foresten, mest erstatning får hun, men får pupp først men er ikke mye å hente der gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa her gulpet også som en liten heltinne! Noen ganger sprutgulp, men som oftest bare gulp! Og det var ingen sammenheng på mat og gulp. Hun gulpet like greit rett etter mat som rett før mat! MANGE ganger om dagen OG natten! Jeg forstod heller ikke at hun hadde mat i magen igjen med all den gulpingen!

 

Men så lenge hun legger på seg og er fornøyd så er det helt normalt!

 

Vi varierte med amming og flaske. Noe du kan prøve er å bytte til en annen type mme.. For noen funker det!

 

Lykke til:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken mme bruker du?

 

Hos oss gav Nan og Semp sånne ekstremgulper, mens Hipp gir ingen gulp :)

 

Så først og fremst vil jeg råde deg til å prøve Hipp hvis det ikke er det du allerede bruker...?

 

Det har også hjulpet oss å være flink å rape innimellom midt i flasken også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo bare 3 uker så har hatt nan. men i dag har jeg brukt hipp og merker ikke noe forskjell, egentlig bare litt verre kanskje :P

 

Men hun får mycostatin også, 1 ml 4 ganger daglig og hun liker det ikke noe særlig, kanskje det å er med på å gulpe?? Hun har hatt ekstremt med sopp i munnen, og det tar lang tid før det går vekk gitt.. holdt på i snart 2 uker med mycostatin og enda ikke gått helt bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis babyen har sopp i munnen, og du ammer, er det stor sannsynlighet for at du er smittet... Merker ikke du noe selv? At du er rød eller litt sår? Det skjedde med oss. Jeg måtte pumpe meg til soppen var borte, og det tok ca 10-12 dager. Vi hadde også en ekstremgulper. Men synes ikke mycostatinen gjorde noen forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt gulper også mye, jevnt fordelt utover hele dagen. Han er nå 2 mnd og får kun mme.

 

Vi begynte med nan,men byttet til Hipp for å se om det hjelp, det gjorde det IKKE for oss. Han gulpet mye mer tyntflytende og konstant.

 

Nå er vi tilbake på nan, og håper bare at det roer seg etterhvert.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår gutt gulper mye og har gjort det hele tida, han er 5 mnd nå. Jeg har fullammet, men i drøyt en måned nå har vi forsøkt litt annen mat siden det begynner å bli lite melk i puppene.

 

Først fikk vi høre fra helsepersonell at "noen barn er storgulpere" og at det ville gå over. Da han var ca 2 mnd begynte vi å føle at han fikk vondt i forbindelse med gulpinga, og da ble bildet noe annet. Vi har vært gjennom flere runder med leger, og det tok en stund før vi ble tatt alvorlig,men etterhvert fikk vi ham utredet og i går fikk vi beskjed om at han har refluks og må ta medisiner. Forhåpentlig vokser han det av seg...

 

Men det jeg ville fortelle var at vår gutt reagerer veldig kraftig på mme. De føsrte gangene gikk det greit (forsøkte noen ganger rundt juletider bl.a.) men etterhvert så har han blitt så syk av det at han gulper/kaster opp til det kommer opp gul magesaft. Vi har prøvd 4-5 forskjellige mme'er og alle har gikk samme resultat. Det samme har skjedd da vi prøvde en ny grøt er for litt siden. Vi vet ikke hva det er han blir syk av, men noe reagerer han på....

 

Jeg håper ikke dette blir din historie, men det kn jo være greit å vite at det kan være noe mer enn bare en storgulper du har. Går refluks ubehandlet kan det vissnok føre til astma og en del andre alvorlige sykdommer, så om du mener ungen plages, så få en utredning!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente får nesten bare mme og gulpet tidligere veldig my! Prøvde NAN og Hipp og følte alt kom opp igjen. Nå får hun bare ferdigblandet NAN, og gulper så og si ingenting lenger....

Vet det finnes erstatning du får kjøpt på apoteket som skal være bra med tanke på gulping, men vi har ikke prøvd dette siden den ferdigblandede virker så fint. Litt dyrere blir det jo, men så mye mer praktisk å slippe all tilberedingen som med pulver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Vi har en storgulper, hun er nå 6 mnd.

Begynte ganske raskt etter fødselen og det var sprutgulp, det bare fosset ut virket det som. Vi brukte da NAN, brukte dette en stund. Det som var var at hun la veldig bra på seg, kan ikke skjønne det med all den gulpinga, det var bytte av klær 6-8 ganger daglig. Vi prøvde Collette, (er det det som er Semper nå eller hva det heter), det hjalp ikke, fikk magevondt også. Ble tipset her inne til å prøve noe som heter Enfamil, fåes kjøpt på apoteket og gud som det hjalp, mye bedre etter et par måltider med det, men det koster da 99 kr for 400 gr, sammenliknet med NAN som koster 94 kr for 1 kg. Men det viser seg at man kan søke til HELFO om å få det dekket etter å ha overskridet 1600 kr, så nå har vi søkt om det, så da gjennstår det å se om vi får det dekket. Selvom det er dyrer så er det så absolutt verdt det får våres del altså, og nå er det og litt bedre siden hun får fast føde og, litt gulping er det jo enda, men ikke på langt nær som det var.

Som noen skriver over her så er det barn som er gulpebarn, men det går som regel over ved 1 års alder.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Hei, jeg har en gutt som har gulpet praktisk talt hver gang ved bruk av nan, forsøkte hipp også.

nå har vi forsøkt med vanlih H melk 5 deler melk od 2 deler vann. Ingen gulping i det hele tatt lenger. Han er nå 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2017 den 16.42, Flaskebaby skrev:

Hei, jeg har en gutt som har gulpet praktisk talt hver gang ved bruk av nan, forsøkte hipp også.

nå har vi forsøkt med vanlih H melk 5 deler melk od 2 deler vann. Ingen gulping i det hele tatt lenger. Han er nå 6 uker.

Gir du virkelig gutten din på 6 uker H melk og vann som eneste ernæring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...