Gå til innhold

Gifte seg med 20 års gammel egypter. Selv er jeg 39


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Møtt en egypter på 20 år. Har lyst å gifte meg med han,men redd for hva alle skal si. vet aldersforskjellen er stor og det plager meg. der nede er det normalt at de finner eldre koner.

Han er muslim og det er jo ikke jeg. Kan det bli et stort problem?

Håper noen har noen invendinger på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke normalt at de gifter seg med eldre kvinner. Han ville aldri gått så langt opp i alder med en egyptisk kvinne.

 

Det er ikke noe i islam som sier at det ikke er ok, men jeg kjenner til Nord-Afrikansk kultur veldig godt.

 

At du ikke er muslim, er så stort problem som dere gjør det til, for å si det sånn... Spiller det ingen rolle, er det ikke viktig, er det viktig, så blir det problemer.

 

Islamsk sett, må du være ærbar og kristen eller jøde, troende og praktiserende, for å kunne gifte deg med en muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stilt deg selv dette spørsmålet "Hvilke fordeler får han av å gifte seg med meg, bortsett fra en flott kvinne på 39 år?"

 

Jeg tenker med en gang at drømmen om et bedre liv i et bedre hjørne av verden er langt viktigere enn drømmen om en tjue år eldre dame. Så mitt inntrykk er at du blir brukt, men dersom du er klar over det så gjør det kanskje ikke noe likevel?

 

Drømmer du om kjærlighet og en å dele resten av livet sammen med så bør du vurdere å lete videre.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

jeg er gift med en egypter og har bodd i egypt noen år selv, vi er begge like gamle, vi kjenner familiene til hverandre og ble godt kjent før vi giftet oss og flyttet til norge.

 

Nei det er ikke normalt at en så ung gutt gifter seg med en eldre dame, alle jeg har sett der nede som har gjort det har kun gjort det for pengene! så tenkt deg godt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hei! Jeg er gift og bor i Egypt. Jeg er enig i det som er bIitt nevnt ovenfor, at det ikke er normaIt her i Egypt med eIdre kvinner. 

Faktis gifter de seg med Iangt yngre enn seg seIv. Og pa grunn av situasjonen i egypt na, sa er det ikke det uvanIig at de gifter seg kvinner fra utIandet pa grunn av økonomiske grunnen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...