Gå til innhold

råd fra jordmor mot kynnere/stram mage ....


*julybirth*

Anbefalte innlegg

har noen av dere forsøkt dette ?

 

hun anbefalte meg magnesium 120 mg tyggetabletter a 3 stk til dagen,hun mente det kunne få musklene til å slappe av litt mer, og ikke skadelig i det hele tatt selvfølgelig ...

tenkte jeg skulle få tak i dette idag...

 

er nokså "plaget", stram mage nesten hele dagen, og alltid når jeg gjør noe.. hemmer også under visse aktiviteter på nattestid , ikke mye gøy :(

andre som har det slik ???

 

noen som har forsøkt og vet om det hjelper ?

 

håper på mange svar :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann :)) aner ikke om det hjelper, men ett tips: om du tar for mye magnesium KAN du få diare ;) ikke sikkert du får det , men plagdes av det når jeg tok det mot krampe i leggene så spurte legen og han sa at før i tiden ble d brukt som avførings middel. klart noen tåler sikkert mer enn andre. fikk det av 300 mg jeg , men har en sart mage da ;) bare ett tips, det er jo som du sier helt ufarlig :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)) aner ikke om det hjelper, men ett tips: om du tar for mye magnesium KAN du få diare ;) ikke sikkert du får det , men plagdes av det når jeg tok det mot krampe i leggene så spurte legen og han sa at før i tiden ble d brukt som avførings middel. klart noen tåler sikkert mer enn andre. fikk det av 300 mg jeg , men har en sart mage da ;) bare ett tips, det er jo som du sier helt ufarlig :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) tror jeg vil prøve jeg hehe, slitsomt med så stram mage hele tiden !!

har googla litt, og sett d ja,

så finner jo fort ut om jeg tar for mye kan en si :)

hjalp det deg mot krampen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det hjalp kjempe bra mot krampen så regner med det kan hjelpe på kynnere også for det er jo en muskel livmora også :) har ikke tenkt på den løsningen på kynnere før, men virker jo logisk :)) må få høre hvordan det går for regner med mange sliter med det samme. har ikke kjempe masse kynnere ennå, men skal jammen prøve det når jeg kommer til det punktet at det blir plagsomt her også :) (men med litt mindre dose ;))hehehe. kjedelig å springe på do hele tiden :) men som sagt ikke sikkert du blir dårlig i magen da slv om jeg blir det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endel kynnere, her er et par tips for å forebygge: Jeg bruker ikke stram bukse. Kynnerne mine kommer gjerne hvis det er noe som presser mot magen.

Aktiviteter som å sykle eller der jeg må løfte bena mot magen gir gjerne kynnere, så det prøver jeg å unngå.

Ellers merker jeg faktisk at jeg får mer kynnere hvis det er lite gjennomgang ift maten i magen. (Dvs at jeg har driti lite for å si det rett ut;)

 

Det er plagsomt med kynnere, så Mg kan jo sikkert være verdt et forsøk. På tross av diarefaren:)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lover tilbakemelding!!! :) har begynt å ta de idag, hvis de vil hjelpe så vet jeg jo ikke hvor lang tid det tar før jeg merker bedring:) ja tenkte det samme jeg og, uendelig stor hjelp mot både kynnere og treg mage hehe, har ik hatt så mye av treg mage, men litt imellom,

og blir det for mye av det gode mot magen så trapper jeg bare ned dosen hehe. du over som det hjalp mot kramper, husker du hvor lenge de tok de før de hjalp deg ? var det apoteket sine eller noen sterke fra helsekost? kjøpte bare apotek jeg, tygge alla 120 mg... det jordmor anbefalte...

 

takker for masse svar!!!! :) tjohei, håper virkelig det blir litt lettere fremover, håper ikke jeg ber om for mye nå hehe,

 

tenker på så herlig det hadde vert, kan jo ikke gjøre noen ting uten at magen blir steinhard jo.....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann igjenn :)) det hjalp med en gang... om jeg glemte å ta på kvelden før jeg la meg å så sto opp for å ta når jeg fikk krampe gikk det vell omtrent 1/2-1 time så blei det mye bedre :)

jeg kjøpte på helsekosten, men mener de var på enten 250 eller 300 mg og da tok jeg en tablett på kvelden :) blir spennende å se om det hjelper deg :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med magnesium i uke 25 pga sterke kynnere. De hjalp meg!!! Hjalp også mot treg mage og leggkramper. Syntes også jeg ble litt bedre i ryggen :) Så for meg var det en mirakelkur :)

 

Men fikk beskjed om å slutte med dem i ca uke 33, da livmoren må forberede seg til fødsel..

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har faktisk hjulpet meg å ja ! :)

å magen hjelper det på uten at jeg har hatt problemer med det i den forstand, men litt godt det og, får ikke problemer med magen av å ta de heller hehe...

 

var det jordmor som sa at du måtte slutte å ta de i uke 33 "bolleiovnen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...