Gå til innhold

Hjeeeeelp.... Hemorider, hva kan man bruke?


♥ mai prinsesse ♥

Anbefalte innlegg

Hjelp... oppdaget at jeg hadde fått hemoride, hva kan vi som er gravide bruke? scheriproct???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet ikke om man kan bruke scheriproct. spør på apoteket!

men, leste akkurat gro nylander sin bok: mamma for første gang. at det kan være lurt å få kjølt ned hemorider med isbiter i ca.20min og så stikke dem inn igjen i endetarmen. for å få dem til å trekke seg sammen. dette var etter fødsel da. jormor kunne visstnok klemme hemoridene sammen. var et råd om å klippe av engangshanske/fingrene og ta vann i og fryse ned og så bruke de i endetarnmsåpningen før en stakk hemoridene inn i endetarmsåpningen igjen. vet ikke om dette var til noe hjelp!

pass på at du ikke er hard i magen, hvis det går, evt bruk lactulose.

og lykke til med kremer scheriproct skal jo funke bra da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) velkommen iklubben,, det er skikkelig vondt. Alcosanal kan gravide bruke, fungerte på meg, men tar et par dager. Fåes på apoteket. Isbiter fungerer også godt som smerte lindring.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bruke Sheriproct, men Alcosanal kan du bruke. Lurt å ta lactulose for å myke opp. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble anbefalt å bruke scheriproct av legen min forrige svangerskap og er absolutt den som hjelper mest. Det sa også jordmor til meg. Den er bra!

Den de reklamerer for på tv inneholder mest alle vera, er derfor ikke nødvendig å bruke mye eksta penger på. Har heller ikke opplevd at skvis anal hjelper noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skriver felleskatalogen om Scheriproct:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Preparater som inneholder kortikosteroider skal ikke brukes i løpet av svangerskapets 3 første måneder. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet. Langvarig bruk bør spesielt unngås.

 

Ikke bruk Scheriproct uten at dette skjer i samråd med lege.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...