Gå til innhold

Er druer sunt, eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at særlig røde druer er så sunt, på grunn av høyt innhold av antioksidanter. Samtidig vet jeg at de inneholder mye sukker.

 

Jeg er slank og ikke opptatt av kalorier, men prøver å unngå for mye sukker og spise sunt (er ikke fanatisk). Jeg elsker druer, og kan fint spise 1/2 kg om dagen. Er det helsegevinst i det, eller er det det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du skal begymre deg for den halvkiloen du spiser om dagen. Det er vel for de som ønsker å gå ned i vekt at det er ugunstig å spise STORE mengder av druer, eller frukt forøvrig. Men litt frukt pr. dag er bare bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/2 kg druer var veldig mtp hvor mye sukker og karbo det er i druer. Jeg er veldig glad i frukt, men velger bort druer veldig ofte nettopp pga det høye sukkerinnholdet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så opptatt av karbo. Prøver å erstatte en del brødmåltider med salater og omeletter, men spiser ellers ganske normalt og trives med det. Jeg lurer vel rett og slett på om inntaket av antioksidanter "veier opp" for sukkerinntaket.

 

Det er forresten ikke riktig at jeg spiser 1/2 kg druer HVER dag, det blir kanskje fire dager i uken.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo ikke sunt med mat som gir høy blodsukkerverdi. Druer er ikke sunt når man spiser 500 gram om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spørre en ernæringsekspert for å få et skikkelig svar. Men jeg kan aldri tenke meg 2 kg. druer i uka kan veie opp for antioksidantene. Vil du ha antioksidanter kan det være lurt å velge andre matvarer i tillegg. Du kan beregne inntaket ditt her http://www.antioksidanter.no/page?id=2356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne druer og sjokolade for å konkludere med at druer er mest usunt synes jeg blir teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...