Gå til innhold

The Lightning Process


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere med ME som har prøvd dette? Eller vet dere av noen som har prøvd dette og blitt frisk/bedre?

 

Vurderer sterkt å melde meg på, men hadde så gjerne skulle snakket med noen som har egne erfaringer med dette først.

 

Det opplyses ikke noe sted om hvilke metoder de lærer bort på disse kursene. Har jo skjønt at det har noe med å endre tankegangen å gjøre, men hadde gjerne skulle hatt ett eksempel på hva de gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

hei

det er mange som har nyttet av dette, men mitt inntrykk er at det er først og fremst de der sykdommen er psykisk....og ikke fysisk visst du skjønner. du kan ikke ved hjelp av endre tankemønsteret forandre me`n din visst det er noe fysisk galt i kroppen din.

lykke til uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Kjenner en som har gått på kurset etter mange år med ME. Det var ikke noe hokuspokus i forhold til at hun plutselig ble frisk, men etter kurset føler hun at hun har kommet mer i "vater" og takler hverdagen og sykdommen bedre.

 

Uansett årsaken til at me-en har dukket opp og hva me er, så gjør det noe med sinnet å gå slik i årevis. En input av noe slag er nødvendig for å holde motivasjon og livsmot oppe uansett hvor sterk man er. Lightening process er en vei av mange vil jeg tro.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ME men ble frarådet kurset. Det koster mye penger, og jeg fikk en innføring i hvordan en gjorde dette.

 

Men jeg skjønner at du vil prøve det meste...

 

Dr. Mette Sofie Johnsgård, hun var min lege til hun begynnte med ME pasienter

 

les her:

http://mariasmetode....ofie-johnsgard/

 

dette kan være ett alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ble frarådet dette at legen min, han mente det var bortkastede penger for meg som er psykisk "sterk" og har en god innstilling til livet og fremtiden selv om jeg har ME.

 

Legen min mente at de som hadde hjelp av dette kurset er de som på en måte har gitt opp, som har sunket ned i en depresjon de trenger hjelp til å komme opp av. Det er et kurs for de som ser svart på det rett og slett.

 

Man blir ikke frisk at ME ved å ta dette kurset (da er man i tilfelle feildiagnotisert), men man kan lære seg å takle sykdommen bedre om man føler seg veldig deprimert.

 

Det er jo en form for kognitiv terapi, og mange med kroniske sykdommer kan bli deprimerte over egen situasjon og trenge hjelp til å se mer positivt på livet, da kan det kanskje hjelpe.

 

Legen min mente at jeg med min viljestyrke, psyke og positive tankegang bare ville kaste bort pengene mine med å melde meg på et slikt kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg har ME (er ganske frisk nå :D) og har ikke prøvd LP, men gått på kurs i Mindfullness.

 

For meg var nok ME-en psykisk og jeg var nok totalt utbrent, men med ME-symptomer. I alle fall ble kurset en hjelp i å forstå at hodet mitt løp løpsk og hvor viktig det var for meg å stenge ute tanker for å bygge krefter. Jeg skjønte også underveis i kurset at jeg hadde mye frustrasjon og ikke hadde godtatt at jeg var syk. Det hjalp nok bare å snakke om det.

 

Ble gradvis bedre, men det tok måneder.

 

Jeg synes også det var godt å slippe å måtte si/tenke at "nå er jeg frisk", slik de vel ofte må på LP. Her var det mer snakk om å godta ting slik de var.

 

Vet ikke hva som hjalp meg egentlig. For bare noen uker siden klarte jeg nesten ikke gå opp trappa her hjemme. Nå løper jeg i den :)

 

Ps: jeg er også gravid, kanskje det gir meg energi... (?)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Så bra du føler deg bedre!! Jeg ble også bedre i gravditetene mine, men dessverre har d ikke vart... :( lurer på om man kan manipulere kroppen til å tro at den e gravid?? så kanske e kan orke bare d lille ekstra som gjør at livet ser lysere ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...