Gå til innhold

Bør man alltid få sjekket mulig brudd/brist/forstuing av håndledd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datt på glattisen på tirsdag og tok meg for med ene hånda. Den er blå, vond, stiv og litt hoven. Har ikke fullt grep og bevegelighet, styrken mangler også litt.

Ser man det bare an eller bør man sjekke det uansett? Har utsatt å gå til legen pga for mye annet å gjøre om dagen med syke unger... Ikke mye lyst til å sitte på legevakta i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette hadde jeg sjekket. Jeg har et brudd i en tå som jeg ikke fikk sjekket. Blåmerket forsvant etter noen dager og smertene ble svakere.

Nå må jeg leve resten av livet med en hoven tå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt bør absolutt sjekkes ja. Drit med legevakta, men er vel der du måtte dratt uansett med tanke på røntgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og den er 5 mil unna..., så det blir isåfall en heldagstur inkl. venting. Først inn til lege, så vente på røntgen og så til lege igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det opp! Jeg gjorde det samme for noen år siden, og når jeg ringte legevakta sa dama der at neeeeida den var sikkert bare forstua. Så ble det ikke noe bedre og to uker senere tok jeg røntgen og fikk bekreftet brudd. Da var det nummeret før de måtte bryte opp igjen, gudskjelov slapp jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...