Gå til innhold

NAV - Barnetrygd: Betales denne ut manuelt eller er det automatiske utbetalinger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mottatt barnetrygd i mange år, og aldri opplevd feilutbetalinger i forbindelse med den. Men nå har jeg fått et brev i posten der jeg fikk beskjed om at jeg har fått for mye utbetalt i desember og burde har forstått dette selv.

 

Ja, jeg burde nok det. Men kontoen disse pengene kommer inn på bruker jeg sjelden, og har ikke fulgt med på transaksjonene. Hadde jeg oppdaget det, hadde jeg selvsagt sagt i fra med en gang!

 

Jeg reagerer først og fremst på måten jeg ble meddelt dette på: Vi/Nav har gjort en feil - og det er DIN skyld. Det føles ikke bra. Selvsagt vil jeg betale tilbake disse pengene.

 

MEN jeg undres jo litt hvordan dette kan skje? Det er vel ikke så mange i Norges land som får utebetalt barnetrygd for 23 barn?! (fikk utbetalt ca 23000). Så det jeg lurer på er om noen vet at denne utbetalingen vanligvis sendes ut automatisk, eller om det går manuelt?!

 

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har en sak pågang ang. kontantstøtte fra desember - og lurer rett og slett på om de har satt inn for mye penger for å teste meg - om jeg ville si ifra?! Vet det høres søkt ut, men det føles slik. Synes det var veldig rart at dette skjedde samtidig...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette hørtes veldig merkelig ut! Synes du bør be om et møte for å prate med dem. Uhyre frekt av dem og skylde på deg når de har gjort en feil! De tar ikke mye hensyn om andre gjør feil... Jeg hadde heller ikke merket om jeg hadde fått for mye, for jeg får de rett inn på barnas trygghetskonto, og den tar jeg bare ut penger av en sjelden gang når jeg trenger å bruke de på noe stort (nytt bilsete før jul var det forrige jeg brukte av de pengene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier her at du ikke har sett dette før du fikk brev fra Nav?

Det er din plikt ja, selvom det er de som betaler ut.. Tror neppe Nav har tid og penger (renter osv) til å foreta seg slike tester, aldri hørt om lignende.. det er nok snakk om feil utbetaling..

Det gjøres jo ikke manuelt men maskinelt, så du er sikkert ikke den eneste som fikk feil utbetalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er nav som gjør feil, så er du pliktet til å følge med på kontoen din og melde fra om du får penger du vet du ikke har krav på.

Det er jo din skyld at du ikke melder fra når du får for mye. At pengene kommer inn på en konto du ikke følger med på er ingen unnskyldning.

Beklager, men du får ikke min sympati.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...