Gå til innhold

Hvilken farge ville du valgt å male kjøkkeninnredningen? (eikekjøkken)


Gjest overlord

Anbefalte innlegg

Gjest Balle Klorin

Farger vi vurderer:

 

Grått

Hvitt

Caffe latte

 

Hvilken av disse ville dere valgt?

 

Eller er det noen som har forslag til helt andre farger/fargekoder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balle Klorin

Det jeg syns er litt skummelt med hvittoner er at jeg ikke vet hvordan det blir mot veggen, som også er hvit.

 

Hvilken fargekode brukte du 14.14? Husker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat malt veggene på kjøkkenet. Vi har hvitt kjøkken. Veggene malte vi lysegrå. Og er kjempefornøyd:)) De var caffe latte fra før. Føler at caffe latte begynner og bli litt oppbrukt, ser den fargen i samtlige hjem for tiden. Den er veldig fin altså, men skulle jeg ha valgt mellom de fargene du ramset opp hadd jeg valgt grått:) Hvitt mot hvitt blir litt for "sterilt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balle Klorin

Takk for svar!

 

Min venninne som er flink med interiør foreslår å male innredningen grå og ventilatorhetten sort. Hvitevarene er sorte. Jeg er redd dette blir mørkt, men hun pleier å være stilsikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er et slik eikekjøkken som var in for 15 -20 år siden, slik med utskjæringer i hver dør, hadde jeg valgt grått. Men ikke finn på å blande inn rødt som kontrast, det passer dårlig på alt annet enn helt enkle dører/skuffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, ikke bland rødt inn i dette her! Skap med profil ser jo bare noldus ut med kontrastfarger bland grått. Mal alle i en farge du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt en lys nøytral gråfarge...kanksje 1500 N eller 2000 N.

 

Hvitt kjøkken er også veldig fint. Hvis du har hvite vegger, vil du nok se en liten forskjell på fargene..og da sysn jeg hvertfall at det er finere en en klar kontrast. Eggehvit har forresten koden 0502 Y.

 

Hva slags benkeplate skal du ha til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veggene helt hvite eller har de en svak brekk? Hvis dere for eksempel har eggehvite vegger (som da er en liten fargebrekk mot gult) ville jeg ikke valgt grått. Det kan bli litt kræsj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balle Klorin

Takk for svar alle sammen!

 

Rødt er uaktuell farge for meg. Dersom jeg skal ha kontrast blir det i tilfelle å male ventilatorhetten sort slik som venninnen min foreslår. Evnt. male kjøkkenet i en annen farge enn grått, og da velge hvite, sorte eller stål- hvitevarer, etter hva som passer best.

 

Vi har ikke flyttet inn enda, så vet ikke akkurat hvordan fargen på veggene er. De vi har kjøpt huset av husker ikke fargekoden som er brukt. Hvordan skal jeg da gå frem skal tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sånn Eike kjøkken..Jeg mala mitt kjøkken i august. Fargen husker jeg ikke hva heter,men den ser stål grå/blå/lilla ut.Nydelig farge.Veggene har jeg helt hvitt. (Chi) Så bytta vi benkeplater.

Får mye skryt av kjøkkenet og fargen....

 

Må bare si at jeg er drit lei fargen på skapene allerede og angrer bittert på at jeg ikke malte de hvite og heller tok den fargen på en vegg eller noe...

 

Heldigvis skal vi bytte kjøkken til neste sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balle Klorin

Jeg er egentlig en sånn som skal ha alt hvitt. Resultatet er at det alltid ser litt kjedelig og upersonlig nut hos oss. Lurte derfor på å være litt sprekere denne gangen, men hvitt er jo fint da....:/

 

Benkeplaten er lys og kjedelig. Vet ikke om vi kommer til å bytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...