Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Haha harregud for noen gjerrige venner mange har. Jeg har ikke noen gjerrige venner selv tror jeg.

 

Derimot hadde vi vår svigerinne boende hos oss noen mnd fordi hun ikke hadde noen plass å bo, og jeg syns vel hun var nokså gjerrig. Det var vi som betalte alt av mat osv, og hun kom og gikk som det passet hun. Greit nok det med maten, siden hun som oftes var blakk, men når hun plutselig fikk penger så gikk det til alkohol og røyk! Og ikke bare helger men i noen av ukedagene også. Glad hun ikke bor med oss nå hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

haha utrolig mange bra historier. Jeg har også et par. Når jeg var russ ( litt tilbake i tid) delte vi buss med noen gutter. han ene gutten gjemte en kebabrull i foret bak i russebilen. den ble oppdaget på kvelden (kjøpt 8 timer før og halvspist) hans svar var at han skulle ha den med til dama senere på kvelden :-P

 

jeg og min samboer har også et vennepar som ber oss på spill og pizza. også ber de oss ta med pizza, gjerne litt brus og litt snacks. også har de ikke kontanter når vi kommer. skal sies at han gutten ahr vært singel i flere år og spist hos oss hvertfall en gang i uka. Vi har aldri krevd noe av han! han er også den eneste som jeg vet om har dratt på guttetur en lang helg, vært full i tre dager og pakket med seg ALL alkoholen han hadde med seg hjem igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fetter til gubben var nyskilt, og jeg vet at det var deling av bo og div som ble dyrt. De kom på påskeferie, og neste år ville gutten han på ferie hit igjen, i påsken.. og så kom de på sommerferie også!! 14 dager!!

De hadde med litt snop, som "sto fremme" på benken, men det som gutten på 12-13 likte, (og vi også) tok han på soverommet. Det var etter at han fant ut at favoritten hans, var også vår..

I påsken var mor t fetter/bestemor t gutten her (ikke boende hos oss da), Hun kjøpte en sånn pakke, med diverse iser fra Isbilen, til tolvåreingen, OG til poden... Til sommeren presterte han å spørre om det var mer igjen...( det var ikke mange da påskeferien var over, og vår pode på fem liker også is!!)

Fettern hadde med 4 simple dekkebrikker i fjor, elles bidro de til fint lite. Fann seg brus og annet "unødvendigt" i skap/kjøleskap... Første uken de var her, jobbet vi forsatt, og da var de klar når jeg kom fra jobb, begge to. Hva skal vi ha til middag idag da??? Like før jeg vurderte å kjøpe blodpudding på pur f.....(Men det liker jeg ikke ..)

Jeg hadde kjøpt ispinner, de visste det var i frysen, (for de hadde fisket noe krabbe som de hadde fryst ned.)..Kan vi få iskrem?? som de var to 5 åringer!! Jeg holdt på å klikke, og om de kommer t påsken, så drar jeg vekk, og sørger for kjedelig innhold i kjøleskap.

 

Krabben de rensket og hadde med hjem, var det gubben som fisket, de var vel med på å fiske litt agn, men gubben holdt teiner, bensin og båt.... Så var det om å gjøre å få kjøre traktor, men når de begynte å bare kjøre fremogtilbake.....ble jeg irritert. Gubben sa de kunne kjøre vekk noen steiner, men det ble visst travelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søte gjerrige svoger hadde tidenes julegave: Alle fikk hver sin bok. Hyggelig det, bortsett i fra at han hadde lånt bøkene på biblioteket, og vi måtte selv sørge for å levere de inn :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ei venninne bor sammen med en, han er over 30 og de har vært sammen noen år. Han vil ikke være med å betale for dopapir fordi han driter på jobben..... mange historier der, men det er den som tar kaka spør du meg.

ellers hadde jeg ei vennine som alltid lot det ringe en gang, jeg så da at jeg hadde tapt anrop og ringte alltid opp igjen, til jeg fant ut av hva hun drev med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to, tanten min tilbød seg å bake kake til pappas 60 årsdag noe jeg takket ja til, så kom hun dagen etter et gav regningen :)

 

Betseforeldrene til datteren min kjøper gaver til henne på loppemarked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.38

Var sikkert jeg som er rar og gjerrig da!!

Formulerer dårlige setninger når jeg er på en snurr....

 

eller noe sånt!!

Gjerrig på avsnitt og punktum!!

 

: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere kollega av meg handlet bare tilbudsvarer. Når kjøleskapet/fryseren hennes hjemme var full oppbevarte hun alle disse tilbudsvarene på jobb. Det var så fullt i kjøleskapet at vi andre knapt fikk plass til en tube skinkeost. Ble ikke veldig lei meg da hun sluttet nei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er kanskje ikke så gjerrig, men men...

 

Vi feiret bryllupet vårt i sommer, og da sender man selvsagt ut invitasjoner på forhånd. Vi hadde invitert en venninne av mannen min og hennes familie. Noe dager før bryllupet ringer hun og spør om hun kan få ta med seg en av sine venninner, fordi hun egentlig skulle på besøk til dem den lørdagen. Jeg sa som sant var, at i et bryllup tar man ikke med seg folk. Både fordi bordplassering og slikt var i orden, og fordi det er rart å ta med seg noen som verken bruden eller brudgommen kjenner.

På selve dagen stod hun ved siden av meg når jeg tittet på gavebordet vårt. Da presterte hun å si at jeg visste ikke at man skulle ha med seg gave, men dere får deres senere (.... og nei, vi har enda ikke fått gave, hehe!). Så mannen min lurte på om vi skulle sende et takkekort til dem også, på pur faen. Bare skrive takk for gaven vi aldri fikk... haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne tror jeg må være den mest gjerrige personen som finns.

Husker selvfølgelig ikke så mange enkelt episoder, men den jeg husker gir et meget bra bilde.

Hun har en inntekt på godt over millionen, og mannen likeså. De har ingen barn.

En dag stakk de innom butikken på vei fra jobb, var noen små ting de trengte, deriblant bordsmør... mannen tok en pakke med smør i handlekurven, men den måtte han pent sette tilbake. Den var nemlig 2 - to- kr billigere i en annen butikk.

De har bil, men den blir bare brukt når det er fint vær, altså ikke på vinteren, da står den parkert i garasjen. Blir jo ekstra slitasje om vinteren må vite...

De bor i en annen by enn oss, så vi ser heldigvis ikke så mye til de..

Greit å være sparsommelig, men gjerrig er noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne ba om å få låne 10.000 av meg for tre år siden, fordi hun ikke hadde råd til å betale regninger. Jeg lånte henne halvparten, litt klok av skade fordi hun hadde lånt 1.500 tidligere som jeg aldri fikk tilbake. Et år senere fikk jeg igjen 2.500, etter ganske mange hint (hadde dårlig råd selv). Hun legger stadig ut facebookoppdateringer om alle de dyre klærne hun kjøper, og i vår sprakk det for meg. Sendte en ganske sur melding om at hun kanskje også kunne betale tilbake pengene hun skyldte meg, hvis hun hadde så mye penger. Da fikk jeg til svar at hun hadde såå dårlig råd, og at klærne var kjøpt med kredittkort. Har fortsatt ikke fått tilbake pengene. Samme venninne mener at jeg bør ha med vin etc. selv hvis jeg skal besøke henne. Det til tross for at hun bor ganske langt unna og at det koster forholdvis mye å reise dit. Hun har aldri med noe selv når hun kommer på besøk.... Jeg kunne glatt satt strek over gjelda hvis hun ikke hadde provosert meg med alle statusoppdateringene. Men nå kommer jeg aldri til å gi meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overraskende at folk født på 80- og 90- tallet er såpass gjerrige. De har jo ikke nære slektninger som vokste opp under krigen. Men det er tydelig at gniere finnes fortsatt.

 

Mora mi var på ferie i Syden, og så kom hun med på en offisiell video av stedet. Der stod hun og forsynte seg av noe som var gratis på et bord. Hun tok først en og to, så tre, fire og fem.. og stoppet ikke fordi det var gratis...! Ble flau da jeg så videoen. Typisk henne å bare fortsette og fortsette når hun hadde fått tilgang på noe gratis.

En annen gang laget hun stor oppstandelse fordi hun hadde mistet en tjuekroning bak setet på toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16:24, det er jo du som er gjerrig her...og mot en unge, haha.

Du er kjip på godteriet, isen, krabben og drivstoff til traktoren?

 

At en unge spør om isen fra påsken så sent...da er han ikke gjerrig...hallo? Han må jo forstå at slikt ikke blir liggende i flere mnder - men skjønner ikke at du blir så irritert på alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, han som er gift med svigermora mi er hinsides gjerrig...

 

Vi var på juleferie sammen med dem, reiste først til deres bosted og kjørte til felles familie et annet sted for å feire selve jula.

 

Gubben er over gjennomsnittet sær, og før vi reiste presterer han å sitte å henge ut en fyr vi alle kjenner, for å være gnien og kjip. Han kom med maaaaasse eksempler og historier på hvorfor X er så gjerrig.

 

Så er jula over, og jeg og mannen bestemmer oss for at vi heller tar hurtigruta tilbake til utgangspunktet (der vi kjørte sammen fra).

 

Nå kommer det beste:

Jeg kjenner ei som jobber i hurtigruta og fikk KNALLpris på billetter for oss 4 voksne + bil. Men neida, gubben vil heller kjøre den 7 timer lange turen (!!!!) i stedet for hurtigruta som tar 3 timer, fordi han har firmabil og har gratis bensin!!!!

 

HAHAHA er det muuuuulig??? GOD TUR da sa vi, og hadde en finfin tur på hr uten mr.grumpyface til reisefølge;)) Svigers er herrrrrlige dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en svensk gutt en gang som bodde sammen med 3 kamerater som også var svenske. En av dissen vennene,la oss kalle kan Johan var så ekstremt kjip at det var til å le seg i hjel av.

Feks

* Kjæresten min lurte på om alle skulle spleise på å leie film,alle ville det untatt Johan det blir jo ca 10 kr på hver. Men han satt like herlig i stua å så på filmen.

Denne Johan fikk seg (utrolig nok) kjæreste,som han senere flyttet sammen med. Når de handlet så la de alle kvitteringene i en bolle,og la sammen alt i slutten av mnd og delte på 2. Virker rettferdig nok. Men Johan,han spiste ikke bananer og hadde definitivt ikke mensen så om kjæresten hadde kjøpt tamponger eller bananer så måtte hun betale dette av egen lomme.

Han ville heller ikke spleise på ppiller for da hoppet han heller av i svingen!!!???

Kanskje unødvendig å legge til,men de er helt klart ikke sammen lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men han hørtes ikke videre spandabel ut han kjæresten din heller anno 14:29

 

Spleise på en leiefilm, hvor mye koster det da, 30 kr eller noe???

 

Men nå er jo også svenskene kjent for å være noen vanvittige gjerrigknarker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 8 år siden så kostet en leiefim ca 50 kr minnes nå jeg,og ser jo den at det er kjipt å alltid være den som leier film som andre skal sitte å se på. Hva er en 10´er på hver liksom? Men svensker er jo kjent for å være gjerrigknarker,men skal sies at han jeg var sammen med aldri var kjip ovenfor meg hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...