Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt rar - men kanskje ikke gjerrig ? Men jeg sjekker ihvertfall finn.no - gis bort kategorien flere ganger for dagen. Jeg elsker å få gammle skatter gratis. Da pusser jeg de opp og har de i stua og selger mine egne møbler. Nå skal det sies at jeg har gitt bort masse møbler på finn.no selv også, så da føler jeg at jeg gir noe tilbake for de fine skattene jeg har fått. Syns gjenbruk er en genial ordning som flere burde benytte seg av. Gaver fra fretex eller loppemarked hadde jeg også blitt veldig glad for. (De selger jo som regel ikke ødelagte ting på fretex og loppemarked).

Jeg synes ikke det er gjerrig, bare lurt og bra. Jeg gir ofte bort ting på finn, og er bare glad for at noen orker å fikse på ting og gi dem nytt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

vi ble invitert på middag hos et vennepar av oss. vi voksene fikk lapskaus lagd av restene den uka mens barna fikk nudler med ketchup. hun lagde også vafler fordi melka gikk ut i går (iog for seg ikke gjerrig men om ikke melken hadde gått ut hadde vi ikke fått det). når vi kom fikk beskjed om at når vi skulle på do måtte vi si fra slik at vi fikk med oss riktig antall tørk opp. det var nemlig noen i det huset som sløste med dopapir så hun tillot seg å dele ut en rute av toalettpapiret om en jente skulle tisse og 2 om noen skulle bæsje.

 

gikk ikke på do den kvelden. å proklamere for hele selskapet at jeg trenger papir for å drite står jeg over.

 

Anonym poster: b0225f46aaad37f3dd970768e6beaeb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøsteren min er en liten gjerriknark :P men det går sjeldendt utover andre en storesøster som bruker penger og ordet spare har jeg aldri hørt om, hehe! Da vi var yngere og hun fikk sin første mobil, hadde hun sånn young talk, dvs at hun hadde 200kr å bruke i mnd og det hun ikke brukte ble overført til neste mnd... Hun nektet å svare på meldinger, det kostet jo penger-hun skulle spare, lånte ikke bort telefonen til noen-hun skulle spare, selv en episode da mamma trengte å låne telefonen hennes fordi hun hadde glemt sin lagde lillesøster ramaskrik og drama før mamma tilslutt fikk låne telefonen hun betalte for. Hahahah, kan forresten tro at lillesøster ble dødens fornærmet og sint da hun fant ut at alt hun hadde spart opp ble slettet i årsskifte og hun måtte begynne på nytt... Da fikk storesøster seg en lang og gooood latter :) hun skulle også spare på alt godteriet hun fikk og for at jeg ikke skulle ta noe av hennes godis sleiket hun på alle bitene sånn at jeg ikke skulle ta av godis-lageret hennes, hihihi... :)

Nå har jeg og gubben et venneparr som er kriminelt gjerrige... eller fjollete kaller jeg det :P de tar med seg brus når de kommer på besøk og det er egentlig ganske greit, de vil ha pepsi max, vi drikker cola, noe som er helt greit og ganske bra for oss som ikke tenker på at ikke alle her i verden drikker cola alltid :P MEN da tar alltid med seg panten sin, om de glemmer flaska, med eller uten innhold vil da alltid at vi skal legge den bort så de kan ta den med neste gang de kommer, hehe! og sdde skal alltid sitte å regne på alt til pungt og prikke om vi skal spleise på noe, og samme som folk har nevnt tidligere her, om jeg vil ha en skje av potetsalaten dems skal jeg betale for den... vi velger å overse dette litt da de er veldig snille og gode venner, men det er jo lov å le litt av det.... heheh!

Jeg har heller aldri vært gjerrig, jeg har jobbet siden jeg fylte 15 år og haralltid hatt penger, jeg deler gjerne uten å gi det noe nærmere tanke og hadde jeg regnet på det så hadde venninnene mine sikkert skyldt meg ei hel mnd lønning før skatt nå, hehe, men jeg måtte gi det litt nærmere ettertanke da den ene veninna mi som jeg har spandert og kjøpt ganske mye for, plutselig ringte jeg meg 2 mnd etter hun fikk qlappen og sa; Du skylder meg 2000 kr fordi du har sittipå med meg, da jeg spurte hvordan hun hun hadde kommet seg frem til det beløpet, svarte hun ; Bensin, forsikkring, bompenger og slitase på bilen... Da kjente jeg bare to horn vokse i panna, så jeg svarte ganske enkelt at hvis det var sånn hun ville ha det var det helt greit, men da ville hun bli behandlet med samme mynt så hun kunne da sette seg ned og regne på hvor mye russeklærne hennes kostet, alle tingene som hørte til, klær, mat og husleie, strøm og vann det kostet å ha henne boende hos meg i 5 mnd, hugikk på skole og betalte ikke ei krone.

. eller om hun ville at jeg skulle fra den datoen av betale halvparten av bensinen når jeg satt på :) hun er jo ikke stokk dum og valgte valg nr 2:). etter dette hadde vi enperiode på 6 mnd som vi ikke pratet sammen, nå snakker vi sammen gjevnlig og alt er glemt, vel nesten, hehehe :)

 

Anonym poster: 265f23ca2663fa59b43d1ce41c6f02a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøsteren min er en liten gjerriknark :P men det går sjeldendt utover andre en storesøster som bruker penger og ordet spare har jeg aldri hørt om, hehe! Da vi var yngere og hun fikk sin første mobil, hadde hun sånn young talk, dvs at hun hadde 200kr å bruke i mnd og det hun ikke brukte ble overført til neste mnd... Hun nektet å svare på meldinger, det kostet jo penger-hun skulle spare, lånte ikke bort telefonen til noen-hun skulle spare, selv en episode da mamma trengte å låne telefonen hennes fordi hun hadde glemt sin lagde lillesøster ramaskrik og drama før mamma tilslutt fikk låne telefonen hun betalte for. Hahahah, kan forresten tro at lillesøster ble dødens fornærmet og sint da hun fant ut at alt hun hadde spart opp ble slettet i årsskifte og hun måtte begynne på nytt... Da fikk storesøster seg en lang og gooood latter :) hun skulle også spare på alt godteriet hun fikk og for at jeg ikke skulle ta noe av hennes godis sleiket hun på alle bitene sånn at jeg ikke skulle ta av godis-lageret hennes, hihihi... :)

Nå har jeg og gubben et venneparr som er kriminelt gjerrige... eller fjollete kaller jeg det :P de tar med seg brus når de kommer på besøk og det er egentlig ganske greit, de vil ha pepsi max, vi drikker cola, noe som er helt greit og ganske bra for oss som ikke tenker på at ikke alle her i verden drikker cola alltid :P MEN da tar alltid med seg panten sin, om de glemmer flaska, med eller uten innhold vil da alltid at vi skal legge den bort så de kan ta den med neste gang de kommer, hehe! og sdde skal alltid sitte å regne på alt til pungt og prikke om vi skal spleise på noe, og samme som folk har nevnt tidligere her, om jeg vil ha en skje av potetsalaten dems skal jeg betale for den... vi velger å overse dette litt da de er veldig snille og gode venner, men det er jo lov å le litt av det.... heheh!

Jeg har heller aldri vært gjerrig, jeg har jobbet siden jeg fylte 15 år og haralltid hatt penger, jeg deler gjerne uten å gi det noe nærmere tanke og hadde jeg regnet på det så hadde venninnene mine sikkert skyldt meg ei hel mnd lønning før skatt nå, hehe, men jeg måtte gi det litt nærmere ettertanke da den ene veninna mi som jeg har spandert og kjøpt ganske mye for, plutselig ringte jeg meg 2 mnd etter hun fikk qlappen og sa; Du skylder meg 2000 kr fordi du har sittipå med meg, da jeg spurte hvordan hun hun hadde kommet seg frem til det beløpet, svarte hun ; Bensin, forsikkring, bompenger og slitase på bilen... Da kjente jeg bare to horn vokse i panna, så jeg svarte ganske enkelt at hvis det var sånn hun ville ha det var det helt greit, men da ville hun bli behandlet med samme mynt så hun kunne da sette seg ned og regne på hvor mye russeklærne hennes kostet, alle tingene som hørte til, klær, mat og husleie, strøm og vann det kostet å ha henne boende hos meg i 5 mnd, hugikk på skole og betalte ikke ei krone.

. eller om hun ville at jeg skulle fra den datoen av betale halvparten av bensinen når jeg satt på :) hun er jo ikke stokk dum og valgte valg nr 2:). etter dette hadde vi enperiode på 6 mnd som vi ikke pratet sammen, nå snakker vi sammen gjevnlig og alt er glemt, vel nesten, hehehe :)

 

Anonym poster: 265f23ca2663fa59b43d1ce41c6f02a1

 

Ugh! Den venninna di minner meg på en eksvenninne. Bare ha ha ha, men ikke gi da jeg trengte hjelp.

Kutta navlestrengen tvert etter mange vennskapsår. Synd, men jeg kan ikke tillate meg å bli misbrukt, jeg er verd mer som en god venninne mener jeg.

Lykke til med merkelig vennskap!

 

Anonym poster: 5d5902ec47a2c498a9d0138b9e7e1027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hadde en venninne som drev og maste om at jeg måtte arve klærne til sønnen hennes til min lille gutt. Når hun kom med klærne var de fleste klærne enten hull eller flekker på og i tillegg ikke min smak.

Noen dager etterpå fikk jeg en melding om at jeg kunne overføre 2500 kr til hennes konto, da hadde jeg fått litt rabatt av fullpris.

Helt utrolig!

 

Anonym poster: 9a1cb4185f99922e0d95c7114b1eb180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en venninne som drev og maste om at jeg måtte arve klærne til sønnen hennes til min lille gutt. Når hun kom med klærne var de fleste klærne enten hull eller flekker på og i tillegg ikke min smak.

Noen dager etterpå fikk jeg en melding om at jeg kunne overføre 2500 kr til hennes konto, da hadde jeg fått litt rabatt av fullpris.

Helt utrolig!

 

Anonym poster: 9a1cb4185f99922e0d95c7114b1eb180

 

Enkelte blir bare ikke født med sosiale antenner! :-o

Helt utrolig, ikke gjennomtenkt og passe frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor kommer aldri på besøk til oss eller inviterer på besøk. To ganger i året (på hennes bursdag og datterens bursdag) inviterer hun oss derimot på restaurant, og forventer at vi kommer, ellers endrer hun datoen til en dag vi kan. Problemet er at hun skal ikke betale, nei det er ikke snakk om! Så vi må på restaurant og bruke en tusenlapp hver gang de skal feire bursdag. Veldig greit..

 

Inviterer jeg med meg noen på restaurant, så betaler jeg selvsagt.

 

Anonym poster: cc7c1bfa7488050680fd99d10de85dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel er millionær. Da jeg plutselig ble singel og måtte flytte i en fei sa min mor at jeg burde ringe han og spørre om jeg kunne låne 20 000kr til depositum på leilighet. Da var planen at han skulle få rentene fra depositumskontoen som takk. Men det var ikke snakk om det en gang! Jeg fikk jobb og hadde godt betalt, så det var ikke det at jeg ikke skulle kunne betale for meg. Men en gjerrig satan er han. Jeg endte opp med forbrukslån og betalte vel 27 000kr for det depositumet til slutt etter det jeg regnet ut..

 

Han har alltid vært egoistisk, men jeg trodde ikke han skulle bære så jævlig egoistisk når han driter penger. Takk for at jeg klarer meg fint og deler med andre det jeg har:-)

 

Anonym poster: 244caa972c9cfa2a09b711b1044b703a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Eller hva med han som har full oversikt over hvilke abonnement folk har på tlf, og så har flere tlf selv så han kan tilpasse abonnement etter hvem han ringer til? Type x antall varianter av fri familie... Og samme da vi kom en hel gjeng på besøk fløy rundt og skrudde av ovnene, for vi var så mange at vi holdt varmen og kunne spare strøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne klager alltid over at hun er blakk, og da tilbyr jeg meg innimellom å spandere hvis vi skal møtes på kafe. Rett før jul møttes vi og jeg skulle spandere fordi hun hadde ingen penger, ifølge henne selv. Ble rimelig irritert da hun viste meg ny sminke for 2500 og en topp hun hadde kjøpt på veien til kafeen...

 

Det skal sies at hun har ekstremt dårlig økonomisk sans og får dagpenger fra nav for tiden ( som hun bruker på sminke...) Latterlig!

 

Anonym poster: d0ab39f79843c6cdb6b612abcdfadb51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne som aldri har alkohol eller røyk med på fest. Hun bommer av alle andre. Vi er fra 25-27 år gamle.

 

Anonym poster: e2c7c2da6cd8f04e260fb0fdf88c7ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min onkel er millionær. Da jeg plutselig ble singel og måtte flytte i en fei sa min mor at jeg burde ringe han og spørre om jeg kunne låne 20 000kr til depositum på leilighet. Da var planen at han skulle få rentene fra depositumskontoen som takk. Men det var ikke snakk om det en gang! Jeg fikk jobb og hadde godt betalt, så det var ikke det at jeg ikke skulle kunne betale for meg. Men en gjerrig satan er han. Jeg endte opp med forbrukslån og betalte vel 27 000kr for det depositumet til slutt etter det jeg regnet ut..

 

Han har alltid vært egoistisk, men jeg trodde ikke han skulle bære så jævlig egoistisk når han driter penger. Takk for at jeg klarer meg fint og deler med andre det jeg har:-)

 

Anonym poster: 244caa972c9cfa2a09b711b1044b703a

 

Dumme onkel som gikk glipp av kr. 7 000;- i rentrr! ;)

 

Anonym poster: 6ed49e0a4f6fb1700a14e48443d5726d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel er millionær. Da jeg plutselig ble singel og måtte flytte i en fei sa min mor at jeg burde ringe han og spørre om jeg kunne låne 20 000kr til depositum på leilighet. Da var planen at han skulle få rentene fra depositumskontoen som takk. Men det var ikke snakk om det en gang! Jeg fikk jobb og hadde godt betalt, så det var ikke det at jeg ikke skulle kunne betale for meg. Men en gjerrig satan er han. Jeg endte opp med forbrukslån og betalte vel 27 000kr for det depositumet til slutt etter det jeg regnet ut..

 

Han har alltid vært egoistisk, men jeg trodde ikke han skulle bære så jævlig egoistisk når han driter penger. Takk for at jeg klarer meg fint og deler med andre det jeg har:-)

 

Anonym poster: 244caa972c9cfa2a09b711b1044b703a

 

Dumme onkel som gikk glipp av kr. 7 000;- i rentrr! ;)

 

Anonym poster: 6ed49e0a4f6fb1700a14e48443d5726d

 

 

Han er en tro kopi av onkel skrue, så man må lokke med gevinst skjønner du :-)

 

Anonym poster: 244caa972c9cfa2a09b711b1044b703a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg faktisk invitert på middag til en venninne. "Endelig!!" tenkte jeg!! Jeg og mannen blir nemlig sjelden invitert bort.

 

Det er stort sett mannen og jeg som inviterer venner til oss, vi elsker å være sosiale, men blir sjelden invitert bort. Vi har hatt venninnen min og mannen hennes på middag utallige ganger de siste årene.

 

Og da har vi alltid hatt ordentlige 3-retters middager med gode råvarer og med vin til.

 

Jeg spurte venninnen min om jeg skulle ta med meg noe, og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne ta med 200 kroner for maten!

 

WTF??? Skal jeg lissom regne ut hvor mye vi har brukt på middag til henne i årenes løp?? Aldri tenkt tanken engang!

 

Følte plutselig at ingen føler der er verdt å invitere meg på middag... :-(

 

Anonym poster: 193a5f4ad115424fc79062fe613110e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg faktisk invitert på middag til en venninne. "Endelig!!" tenkte jeg!! Jeg og mannen blir nemlig sjelden invitert bort.

 

Det er stort sett mannen og jeg som inviterer venner til oss, vi elsker å være sosiale, men blir sjelden invitert bort. Vi har hatt venninnen min og mannen hennes på middag utallige ganger de siste årene.

 

Og da har vi alltid hatt ordentlige 3-retters middager med gode råvarer og med vin til.

 

Jeg spurte venninnen min om jeg skulle ta med meg noe, og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne ta med 200 kroner for maten!

 

WTF??? Skal jeg lissom regne ut hvor mye vi har brukt på middag til henne i årenes løp?? Aldri tenkt tanken engang!

 

Følte plutselig at ingen føler der er verdt å invitere meg på middag... :-(

 

Anonym poster: 193a5f4ad115424fc79062fe613110e7

 

Håper du lot være å dukke opp og kutta venninna di tvert!

 

Anonym poster: 6bd18dccc7b20ebf21775a906ee9799b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venninne som engang var og bestilte seg en spisegruppe på bohus, da den var kommet til lager ringte hun meg siden vi på den tiden hadde en toyota hiace om jeg kunne hente spisegruppa til henne da hun orker ikke betale leveringstillegg på 500 kroner siden hun kjente noen som hadde stor bil og kunne ta den med seg.Jeg ba henne om 300 kroner for og hente den, men hørte siden ikke en pjøkk fra dama. Hun kunne vel i det minste ha spurt på forhånd om jeg kunne være så snill og hente den mot en kompensasjon??

 

:) Begge var vel like gjerrige her..............

 

Anonym poster: de4a2ad6962fad77c9f89a4e9d284b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venninne som drev og maste om at jeg måtte arve klærne til sønnen hennes til min lille gutt. Når hun kom med klærne var de fleste klærne enten hull eller flekker på og i tillegg ikke min smak.

Noen dager etterpå fikk jeg en melding om at jeg kunne overføre 2500 kr til hennes konto, da hadde jeg fått litt rabatt av fullpris.

Helt utrolig!

 

Anonym poster: 9a1cb4185f99922e0d95c7114b1eb180

 

Jeg håper virkelig at du ikke betalte henne de pengene og heller bare gav klærne tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svoger er utrolig gjerrig, men han er så flink til å skjule det at det bare er de nærmeste som vet HVOR gale det er.De bruker så og si ikke strøm i huset, de varmer hele huset med ved (som han skoger på egen eiendom), så ganger og rommene til barna er iskalde. De har aldri lys på, når vi kjører forbi på kvelden er det kun det blå lyset fra tv'en som kan skimtes i vinduene. Ingen utelys og når det er jul er adventstaken alltid slukket. Oppvaskmaskinen har aldri vært i bruk, for det er jo så mye billigere å vaske opp - det skal ikke forundre meg om de varmer vann på vedovnen, men det har jeg ikke sett altså:)Når vi er ute og spiser i lag, gjerne flere familier, så er det flere som betaler kontant og legger til tips - da sier han at han tar hele regningen på kortet sitt og putter våre penger + tips i egen lomme. Ofte er det jo nesten nok tips til å dekke hele hans regning:)Når vi var på ferie sammen og handlet inn til fellesen, var han alltid ivrig på å betale, og hadde alltid "mistet" kvitteringer så han kunne lyge om hvor mye han hadde betalt - altså han svindler sin egen bror!Og denne mannen har flere millioner på bok - men det er vel en grunn for at folk klarer å legge seg opp penger:)

 

Du får fortelle han at det faktisk er rimeligere å bruke maskinen, dvs om de bruker varmt vann til oppvasken

 

Anonym poster: 84e517ec4bf34a5fdba808289aee6a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venninne som engang var og bestilte seg en spisegruppe på bohus, da den var kommet til lager ringte hun meg siden vi på den tiden hadde en toyota hiace om jeg kunne hente spisegruppa til henne da hun orker ikke betale leveringstillegg på 500 kroner siden hun kjente noen som hadde stor bil og kunne ta den med seg.Jeg ba henne om 300 kroner for og hente den, men hørte siden ikke en pjøkk fra dama. Hun kunne vel i det minste ha spurt på forhånd om jeg kunne være så snill og hente den mot en kompensasjon??

 

:) Begge var vel like gjerrige her..............

 

Anonym poster: de4a2ad6962fad77c9f89a4e9d284b3c

 

Enig! Var det langt for deg å kjøre? Ellers stiller man vel gjerne opp for venner uten å kreve kompensasjon for det..?

 

Anonym poster: a3bb447840fbc0f5bc534d00c5f43d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er gjerrig eller egoistisk:

En mann jeg kjenner har en kone som planlegger familieøkonomien til minste detalj slik at hun skal ha råd til å jobbe deltid og dermed ha tid til å være hjemme og style hjemmet perfekt til minste lille detalj (og ja, det inkluderer også innkjøp av møbler og interiørstæsj). Hun kjøper også mye stilige klær til seg selv og bruker mye penger på frisør, og trener på dyrt treningsstudio fordi bare dette tilbyr akkurat de timene hun liker. Det finnes billigere treningsstudio med omtrent tilsvarende tilbud, men det er ikke bra nok for henne.

 

Hun prioriterer å ha et hjem som hun synes er stilig, å se bra ut og ha god tid til seg selv. Barna hennes får ikke lov til å være med på de fritidsaktivitetene de ønsker fordi "familien ikke har råd til det". De er nesten aldri på ferietur fordi de "ikke har råd til det". Mannen hennes har absolutt ingen egne interesser eller deltar på noen som helst aktiviteter på egen hånd. De har felles økonomi, dvs at hun styrer over begges lønninger. Han kan ikke bruke en krone på seg selv uten at hun godkjenner det. Det er middagsplaner for hele måneden, hjemmesmurt matpakke hver dag, osv. Han må snike seg til å kjøpe en baguett eller kaffekopp i lunsjen med kontanter hvis han har lyst til det. For hun sjekker kontoutskriften...

 

Hun kjøper bare billigklær til mannen og barna, type postordre Sparkjøp o.l.

 

Anonym poster: dd6ec424528615fb10934a6925cfccf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venninne som vi hadde invitert for og feire 17 mai sammens. Vi ble enige om og bestille koldbord fra et sted fremfor og presse oss inn på en restaurant 17 mai og ha det litt roligere. Vi var enige om og dele utgiftene på dette da det var jo ikke gratis. Da jeg skulle kreve pengene skulle det vise seg og bli svært så problematisk at jeg holdt på i 6 måneder og etter jeg endelig fikk pengene så var vennskapet dessverre over for jeg orket ikke mer styr med den dama:( Hører hun holder på slik enda og lover og dele på utgiftene med andre også gjør hun ikke opp for seg:( Orker ikke ha slike venninner. Forøvrig lånte hun en bilstol hos oss som hun skulle levere tilbake når de var ferdig og bruke den, da hadde hun ifølge hun selv misforstått og trodd at hun fikk bilstolen:( Neida den hadde hun gitt vekk uten og spørre om det var ok og da jeg krevde betaling på 900 kroner for den ble hun sur og nektet og betale.

 

Anonym poster: fbba2f31f5e56eb306555b38381ed8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er gjerrig eller egoistisk:

En mann jeg kjenner har en kone som planlegger familieøkonomien til minste detalj slik at hun skal ha råd til å jobbe deltid og dermed ha tid til å være hjemme og style hjemmet perfekt til minste lille detalj (og ja, det inkluderer også innkjøp av møbler og interiørstæsj). Hun kjøper også mye stilige klær til seg selv og bruker mye penger på frisør, og trener på dyrt treningsstudio fordi bare dette tilbyr akkurat de timene hun liker. Det finnes billigere treningsstudio med omtrent tilsvarende tilbud, men det er ikke bra nok for henne.

 

Hun prioriterer å ha et hjem som hun synes er stilig, å se bra ut og ha god tid til seg selv. Barna hennes får ikke lov til å være med på de fritidsaktivitetene de ønsker fordi "familien ikke har råd til det". De er nesten aldri på ferietur fordi de "ikke har råd til det". Mannen hennes har absolutt ingen egne interesser eller deltar på noen som helst aktiviteter på egen hånd. De har felles økonomi, dvs at hun styrer over begges lønninger. Han kan ikke bruke en krone på seg selv uten at hun godkjenner det. Det er middagsplaner for hele måneden, hjemmesmurt matpakke hver dag, osv. Han må snike seg til å kjøpe en baguett eller kaffekopp i lunsjen med kontanter hvis han har lyst til det. For hun sjekker kontoutskriften...

 

Hun kjøper bare billigklær til mannen og barna, type postordre Sparkjøp o.l.

 

Anonym poster: dd6ec424528615fb10934a6925cfccf9

 

Det var jo bare trist... :(

 

Anonym poster: ffa58dcbbde825545ebfdf847c5925a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...