Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var på date en gang med en jeg jobbet med. Var hjemme hos han, og han skulle lage middag. Fikk sånn spaghetti al capri (eller hva det heter) på boks. Han skrøyt av at det var så billig, "bare ti kroner, så er det middag til to!!"

 

En annen gang var vi hjemme hos meg og så film, og han sa han skulle kjøpe med seg litt smågodt og cola. Greit nok det, men syns det var litt rart og helle det lille som var igjen av smågodtet fra skålen tilbake i posen og ta med seg restene av colaen hjem igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man med drikke eller noe annet på fest, tar man det IKKE med seg hjem. Da får man heller gjemme flasker/pappvin ol. i en pose. Det er direkte ufint.

 

Det kommer da an på hva man har med seg? Vi har ofte litervis med forskjellig drikke med oss, forskjellige viner, sprit, konjakk, og div. Vi deler gledelig med alle som vil ha, no questions asked, men om enn flaske er uåpnet eller bare tatt en drink av tar jeg det med meg hjem igjen, herregud hvorfor skulle vi ikke det? Da syns jeg det er verre med dem så er så sykelig opptatt av mitt og ditt på fest! Jeg deler så lenge folk vil ha, men føler meg ikke forpliktet til å la det stå igjen litervis med drikke! Skal vi ta taxi spanderer jeg gjerne denne for alle også , så vil ikke si jeg er gniten for det om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en historie, men ... Fikk meg til å tenke.

 

Jeg husker da jeg studerte, hadde jeg et eksperiment med hvor mye jeg kunne spare på en mnd. Kuttet ut alt av snop, alkohol og luksus, kjøpte store kvanta ris, poteter og havregryn, ba om mest mulig nattskift på jobben, og gikk rundt i forskjellige bydeler på kveldene og samlet flasker. Jeg fyrte til og med opp i peisen med en ødelagt stol i stedet for å bruke strøm. Men jeg snyltet aldri, sa bare nei til å gå på byen den mnd. Men jeg fikk absolutt den der gjerrig-mentaliteten: "JEG kjøper ikke smøreost!" :) Også føler man seg flink og disiplinert. Det ble faktisk en slags rus å se at man har mer og mer penger. (Spesielt siden jobben betalte lønna dag for dag, det ble veldig konkret.) Så jeg tror at de som lever slik hele livet, kanskje har en slags avhengighet.

 

På slutten av mnd hadde jeg 30.000 på konto, SYKT mye for en student. Da dro jeg en uke til Frankrike og levde som en greve! :) Så noen onkel Skrue kunne jeg aldri blitt. Men det var absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - Jeg blir helt sjokkert over alle de gjerrigfolkene dere kjenner. Jeg har aldri opplevd slike ting - og da er jeg født og oppvokst på Sunnmøre. Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som er gjerrige..

Jeg kjenner sparsommelige folk - jeg er det selv, men dette her tar kaka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma spurte meg - helt alvorlig - om jeg ikke ville bytte min mikrobølgeovn mot hennes? For jeg hadde nevnt at min var litt liten, enkelte av tåteflaskene var f eks for høye til å gå inn i den. Kanskje der andre på dette som et hyggelig tilbud for å hjelpe meg? Vel, da må det nevnes at hennes er blant de tidligste modellene som kom på markedet i Norge, jeg tror hun har hatt den siden 1988 (for det var ennå mens jeg gikk på skolen og bodde der hjemme!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var 18 år hadde jeg en kjæreste,han var vel kansje bare uomtenksom, men vi hadde blitt sammen i sommeren.. til jul kjøpte jeg en gave eske fra parfymeriet til rundt 600 ca. noe som bare er hyggelig....men jeg fikk et kort.... åså i januar hadde han bursdag å han snakka så mye om han trengte nye klær,så jeg dro på favoritt butikken hans å kjøpte et gave kort til rundt 1000 lappen så han kunne velge klær selv . han ble så glad....men når jeg hadde bursdag mnd etter så fikk jeg ingenting...vi er ikke sammen lengre.....

 

en annen ex som faktisk ga meg en ligther til bursdagen ...fordi jeg røykte....å den var så fin for jeg kunne jo bare fylle på igjen så jeg slapp å kjøpe sånne reklame produkter.....å haN Hadde pakket den inn i tapet papir for det hadde han i skapet.

han var foresten veldig gavmild med alle hans venner ...bursdagsgaver kostet et par hundre...som jeg måtte betale halvparten av....selv om jeg ikke var med å valgte ut gaven eller noe...er heller ikke sammen med han lengre...

 

og har en venninne som alltid ber meg om å ringe hun.eller ringer en gang å legger på for det er dyrt å prate i tlf.åså hun vil prate i times vis..om seg selv og sitt..å hver gang jeg begynner å prate om noe så avbryter hun meg for hun har noe lagt viktigere å fortelle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei eks-venninne har bursdag rundt juletider, så vi begge ble enige om å gi en kombinert bursdags og julegave. Grensen var på 200 kr siden vi begge ikke hadde så god råd. Jeg kjøpte ett gavekort på kjøpesenter til henne, av henne fikk jeg hennes gamle digital kamera (merk; en av de gamleste modellene anno slutten av 90-tallet) MED gamle bilder av henne og eksen, trodde jeg skulle hoppe av glede (jadda) Skjønner at det var tanken som telte, men altså - har man ikke råd allikevel eller ikke vil gi en gave som koster 200 kr så si heller i fra at man er blakk enn å gi sitt eget gamle søppel.. Dette skjedde i 2007 men å gi ett 10 år gammelt brukt kamera?? Dette passer kanskje inn i kategorien "Hva er det verste du har fått i gave" men syns det var litt gjerrig også, jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal dytte denne litt i stedet? den er urkomisk.

 

(Som en slags poetic justice må vel sies at den legendariske svigerfaren i denne tråden fikk seg en nesestyver da han ville hente gratis ved. han endte nemlig med å kjøre i fylla og få 60.000 i bot...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Fantastisk! Har dessverre ingen (gode) historier å dele... Men da jeg var student sparte jeg penger ved å drikke en flaske vin på vorspiel, kostet 80-90 kr da, og drakk bare vann på byn. Billig morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta to paracet samtidig som man drikker/styrter for å bli fort full. Samme med å la være å spise/drikke på tom mage.. Penger sparer man, men j***** farlig moro... Det kaller jeg idiotgjerrig.

Å vanne ut f.eks melk, juice, brus osv for å spare penger. Kjipt men..

Å erstatte halvparten av kjøttdeigen i f.eks moussaka med billig kålrabi... Yuck!! Hadde desverre en venninne som drev på sånn. Når hun spiste hos andre skjønte hun ikke hvorfor hennes ikke var så god.. Egentlig bare tragisk. Samme damen brukte kjøkkenpapir pent brettet som servietter, også når hun fikk besøk. Unødvendig når du kan få billige greie servietter helt ned i 5-10 kr på tilbud. På f.eks nille og rema i billigkurven.

Mamma som skylte ut av tomme barnematglass og brukte til drikkeglass.. Så flaut herregud...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent av meg sa etter sex:

Skal vi spleise på angrepillen?

 

 

Han skulle på første date med en jente han likte godt,å skulle spandere på hun på pizzarestauranten.

Hun bestiller cola til maten å da spør han om hun heller kan bestille vannn fordi det er gratis!

Han har nok av penger så er ikke det,det står på han er bare veldig gjerrig av seg.

 

Han kommer gjerne på besøk å har med seg potetgull,å sier at jeg gjerne kan få visst vi betaler halvparten.

 

Han skulle på besøk til meg å jeg bor ca 40 minutt unna han.

Han spør en felles vennine om hun vil være med opp til meg,men at hun da må betale for halvparten av bensinen!

Synes det er gjerrig når han uansett skulle opp her,å ikke må kjøre noe omvei for å hente hun heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg sa etter sex:

Skal vi spleise på angrepillen?

 

 

Han skulle på første date med en jente han likte godt,å skulle spandere på hun på pizzarestauranten.

Hun bestiller cola til maten å da spør han om hun heller kan bestille vannn fordi det er gratis!

Han har nok av penger så er ikke det,det står på han er bare veldig gjerrig av seg.

 

Han kommer gjerne på besøk å har med seg potetgull,å sier at jeg gjerne kan få visst vi betaler halvparten.

 

Han skulle på besøk til meg å jeg bor ca 40 minutt unna han.

Han spør en felles vennine om hun vil være med opp til meg,men at hun da må betale for halvparten av bensinen!

Synes det er gjerrig når han uansett skulle opp her,å ikke må kjøre noe omvei for å hente hun heller.

 

At sånne folk HAR noen venner, kan ikke jeg skjønne. Jeg hadde ikke orket å være sammen med sånne folk ihvertfall.. Hadde en venninne før som var sånn, telte pizzastykker man spiste, og regnet ut hvor mye man skulle betale osv osv.. Glad jeg nå har venner med litt vett i hodet, som vet at det som regel går opp i opp til slutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er veldig rik, og veldig gjerrig (Rart det der...)

Han bor i et veldig stort hus, som han sjeldent fyrer. Det er så kaldt og ukoselig i det huset at det er til å gråte av.

Men det verste er når han kommer til oss på vinteren og kommenterer høyt "Her var det iallefall godt og varmt! Skikkelig sløsing det her, hva betaler du i strømregning?"

 

Hater at han skal bry seg om vår strømregning på den måten! Har fliser i leiligheten, med varmekabler. Betaler ca. 1500 i strøm pr kvartal. Orker ikke fryse for å spare noen kroner altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at jeg har lagt ut denne tidligere i tråden, men gidder ikke å lese gjennom hele tråden...

 

Jeg har en slektning vi av og til spiser middag hos. Hvis det er et par poteter igjen på middagsbordet, ber hun oss fint om å ikke spise mer, for da blir det akkurat nok til middag i morgen også. Så slipper hun å bruke strøm på å koke flere poteter. Hun har myyye penger, men det er kanskje derfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble bedt i selskap/bursdag til et vennepar. Og da vi kom dit ba de oss ut på middag - men de hadde ikke planer om å betale for oss, det måtte vi gjøre selv.

 

Mulig de ikke hadde all verden av penger - men da ber du ikke folk til deg på middag i hele tatt er min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble invitert hjem til ei venninne for første gang.

Hun skulle ordne med mat, sa hun, jeg trengte ikke tenke på noe.

Jeg kjøpte med vin som en vertinnegave som vi drakk i løpet av kvelden, hun bommet stadig røyk av meg, men det var veldig koselig. Jeg ble derimot temmelig sulten, hun la ikke frem noe som helst, og etter 5-6 timer blir man litt småsulten altså...

Rett før jeg måtte gå drar hun derimot frem en stoooor påsmurt baguette med fullt tilbehør, og sier at nå skal hun kose seg med mat.

 

Det syns jeg faktisk var en smule merkelig, men vet ikke om det bare er jeg som er vant til å være spandabel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på date med en fyr som jobbet på et utested og vi var på utestedet han jobbet på.

 

Da vi satte oss i baren lurte han på om vi skulle spleise på en personalpils.

 

Han fikk nok rabatt på pilsen siden han jobbet der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i et kollektiv for noen år tilbake, etter jeg haddet dusjet en gang kastet jeg en så godt som tom shampoo og balsam i bosset fordi jeg hadde kjøpt nye.

Neste gang jeg kom inn på badet var disse tatt opp igjen fra bosset og stilt opp ned i dusjen. En av de jeg bodde med fant ut at hennes shampoo og balsam ville vare lenger hvis hun først brukte opp mine rester.

Det hele var egentlig ganske komisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg sa etter sex:

Skal vi spleise på angrepillen?

 

 

Han skulle på første date med en jente han likte godt,å skulle spandere på hun på pizzarestauranten.

Hun bestiller cola til maten å da spør han om hun heller kan bestille vannn fordi det er gratis!

Han har nok av penger så er ikke det,det står på han er bare veldig gjerrig av seg.

 

Han kommer gjerne på besøk å har med seg potetgull,å sier at jeg gjerne kan få visst vi betaler halvparten.

 

Han skulle på besøk til meg å jeg bor ca 40 minutt unna han.

Han spør en felles vennine om hun vil være med opp til meg,men at hun da må betale for halvparten av bensinen!

Synes det er gjerrig når han uansett skulle opp her,å ikke må kjøre noe omvei for å hente hun heller.

 

At sånne folk HAR noen venner, kan ikke jeg skjønne. Jeg hadde ikke orket å være sammen med sånne folk ihvertfall.. Hadde en venninne før som var sånn, telte pizzastykker man spiste, og regnet ut hvor mye man skulle betale osv osv.. Glad jeg nå har venner med litt vett i hodet, som vet at det som regel går opp i opp til slutt! smile.png

 

Tror egentlig ikke han har skikkelige venner heller nettopp fordi han er så utrolig rar.

Sånn er han jeg kjenner og! Teller pizzastykker og regner ut hvor mye en skal betale.

Enkelte folk er bare skikkelig rare hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til. Hadde ei venninne i gøteborg som jeg besøkte i helgene, hun hadde ikke varmeovner, det var kun felles for hele blokka som vaktmester skrudde av og på etter årstidene.

 

det var iskaldt der, sikkert rett før de skulle skrus på og jeg husker jeg satt i sofaen med alt av pledd og frøs skikkelig

 

helga etter skulle jeg også komme og jeg spurte om varmen var kommet på. Det hadde den ikke, derfor tok jeg like godt med en varmeovn så jeg slapp å fryse sånn.

 

Det var IKKE populært pga strømregningen.. hun ble rett og slett sur fordi dette kostet henne ekstra penger.

 

Tenkte at hun var skikkelig gnien og vanskelig men nå vet jeg ikke om det var jeg som var frekk som tok med varmeovn uten å spørre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oldemor ga meg en refleks hun hadde fått i cornflakes pakka i julegave et år. Jej! Har også et vennepar som har vært her og spist middag uttallige ganger. Bare hyggelig og vi har sjenket både vin og brennevin når de har vært her. Da vi ble invitert med på hytta til foreldrene hennes takket vi ja. Vi stod for 2 av 3 middager (de hadde med 2 ferdigpizzaer og 2 flasker vin..) Vi hadde med mye god drikke og god mat. Tenkte det bare var rett og rimelig siden vi var gjester. Etter hytteturen fikk vi en regning ffor oppholdet.. Den inkluderte vask av sengetøyet/håndklene vi hadde brukt, bruk av varmt vann og 4 vinglass og en pizza! Det sykeste er at de ville at vi skulle betale de litt bensin (selvom vi kjørte to biler) Fordi de hadde noe av vår bagasje i deres bil, og da brukte jo bilen mer bensin... Var snakk om to bæreposer liksom. Jesus!

 

Dette var vel omtrent det kjipeste og gjerrigste jeg noen gang har hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...