Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke så mange gnukne folk tror jeg, men x-svoger til min mann tar kaka mener jeg! Han kjøper brusbrett i Sverige der panten er 50 øre. Så har han tidligere scannet inn en strekkode fra en norsk brusboks som han printer ut (mange på samme ark) og limer/teiper på de svenske boksene. Da får tjener han 50 øre pr boks............................................. Han printer ut og tar med teip/lim fra jobben selvsagt.... Unbelievable!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kom på en..

 

Ei jeg kjente litt før var kjempegjerrig og ville ikke betale for å komme inn på byen. Ingen av oss jentene ville betale for henne(vi fikk jo aldri tilbake pengene hun lånte), så hun gikk likegodt og tigde penger av folk i køen. Sjarmerende...

 

Tanta og onkelen min gir barnas brukte leker i julegaver til yngre barn i familien.

 

Ei venninne av meg fikk et telys i julegave av en annen venninne... Nei, vi var ikke 11 år heller.

 

En venn av familien samlet alltid tipset på resturant for å betale for seg selv. Han spiser også middag hjemme hos mora hver dag. Han er rundt 50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svoger er utrolig gjerrig, men han er så flink til å skjule det at det bare er de nærmeste som vet HVOR gale det er.

 

De bruker så og si ikke strøm i huset, de varmer hele huset med ved (som han skoger på egen eiendom), så ganger og rommene til barna er iskalde.

De har aldri lys på, når vi kjører forbi på kvelden er det kun det blå lyset fra tv'en som kan skimtes i vinduene. Ingen utelys og når det er jul er adventstaken alltid slukket.

Oppvaskmaskinen har aldri vært i bruk, for det er jo så mye billigere å vaske opp - det skal ikke forundre meg om de varmer vann på vedovnen, men det har jeg ikke sett altså:)

Når vi er ute og spiser i lag, gjerne flere familier, så er det flere som betaler kontant og legger til tips - da sier han at han tar hele regningen på kortet sitt og putter våre penger + tips i egen lomme. Ofte er det jo nesten nok tips til å dekke hele hans regning:)

Når vi var på ferie sammen og handlet inn til fellesen, var han alltid ivrig på å betale, og hadde alltid "mistet" kvitteringer så han kunne lyge om hvor mye han hadde betalt - altså han svindler sin egen bror!

 

Og denne mannen har flere millioner på bok - men det er vel en grunn for at folk klarer å legge seg opp penger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei veninne som bruker pengene sine på klær,snop,chips brus osv og går til foreldrenne fordi hun trenger penger til husleia... Det tok stopp den dagen søstera hennes fikk vite om dette og krevde samme beløpet. Veninna mi betaler 4000 i husleie men har sagt til foreldrenne hun må betale 9000. de har jo penger til det. men og betale 9000 kr til henne og søstera blir litt mye... og hun har jo en bror også så da måtte jo han også nesten fått samme beløpet hver mnd omtrent.

 

 

Samme veninna er også veldig på det at vi skal dele alt av utgifter hviss fks vi handler noe mat og snop når hun har invitert oss til og komme og spise hos henne.(ikke noe problem med og være med på utgiftene,men når hun kommer med kvitteringen eller drar den frem og sier hvor mye hun skal ha av oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen slektninger som tar kaka. De fyrer nesten ikke i huset, så det er alltid kaldt der. En gang vi var bedt dit på middag så hjalp jeg til litt på kjøkkenet. Jeg skulle til å tømme vannet av potetene, men da ble jeg stoppet i siste lita. Vannet fra potetene måtte slås i en bøtte slik at det varme vannet kunne varme opp kjøkkenet, og dessuten så kunne det brukes om igjen.Jeg spurte ikke om til hva...

 

De fikk tilbud om å få et par skøyter av oss, for yngstebarnet vårt hadde fått to par til jul, og vi fikk ikke bytta. Da takket de nei, for om det ene barnet fikk skøyter, så måtte de kjøpe til det andre barnet også, og det ville de ikke. Og de har flust med penger, for en annen slektning pleier å hjelpe dem med selvangivelsen hvert år, og han er sjokkert over hvor mye de har syltet vekk på bok mens ungene går i regnbukser med hull på knærne.

 

Vi hadde to barnesykler som vi hadde tenkt å legge ut på finn, men spurte dem først om de ville kjøpe dem for 100,- pr stk. De var pent brukt, og ungene deres hadde ikke sykler, derfor så ga vi dem en svært god pris. Det syntes de var for dyrt, så de takket nei, men sa at de kunne gjerne ta de ( som en tjeneste for oss!) for en litt rimeligere penge. Da mannen min spurte hva de kunne tenke seg å gi, så sa de kr 1,- pr sykkel, men da måtte det følge med hjelm!

 

Når vi blir bedt dit på mat, så spiser vi alltid litt før vi drar, og i tar alltid med litt snacks eller godterier. For det er veldig små porsjoner i det huset, og om de setter fram noe så er det i f. eks en liten melkesjokolade eller en kvart potetgullpose på deling til 8 mennesker.

 

Det er slitsomt å forholde seg til så gniene mennesker, men mest av alt synes jeg synd på ungene som må vokse opp i et hjem hvor det å spare penger er viktigere enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kopiere strekkoder og lime dem på svenske flasker for å tjene 50 øre flaska!! Kanskje det er mulig å lime strekkoder på andre ting også, for eksempel papp-biter? Men da oppdager vel panteautomaten det :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte leilighet med ei "venninne".

 

vi skulle dele på utgiftene på møbler, men da to kommoder og et barbord som vi skulle spleise på var kjøpt inn fant hun ut at hun ikke hadde råd.

 

Vi skulle spleise på maten, når jeg la ut handlet vi DYRT, og jeg fikk sjeldent og aldri penger igjen. Når hun handlet var det EKSTREMT billig, og hun skulle ha hver krone igjen.

 

Drikke som jeg kjøpte inn og skulle få penger igjen for, det gikk jo opp i opp for hun hadde jo brukt knapt 150 på blandavann, men jeg måtte stå for limen og sitronen og vodkaen. Ofte måtte jeg betale henne til bake. Vi var festrøykere og gjett hvem som sto for røyken som hun plukket ut? jeg.... den ble donert bort i ettertid til ei arbeidsløs venninne som var på besøk da jeg var gravid ;p

 

Da jeg sluttet og spleise med henne og begynte og bli natzi på at mitt er mitt, da fant hun ut at her kunne vi ikke bo og skulle flytte, jeg flyttet ikke til ei usett leilighet og hun dro. Da hun flyttet ut prøvde hun seg på å skulle ha verdien av møbler jeg har kjøpt og kjøkkenutstyr som jeg hadde fra før av. Hun var mildt sakt forbannet for at jeg plutselig eide alt hun ville ha. (ting jeg hadde investert i over tid, var på hengende håret at hun ikke skulle sjekke rommet mitt og.)

 

Kan si det slikt, vi er laaaaaaaaaaaaaaaaangt fra venner nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oldemor ga meg en refleks hun hadde fått i cornflakes pakka i julegave et år. Jej!

 

Har også et vennepar som har vært her og spist middag uttallige ganger. Bare hyggelig og vi har sjenket både vin og brennevin når de har vært her. Da vi ble invitert med på hytta til foreldrene hennes takket vi ja. Vi stod for 2 av 3 middager (de hadde med 2 ferdigpizzaer og 2 flasker vin..) Vi hadde med mye god drikke og god mat. Tenkte det bare var rett og rimelig siden vi var gjester. Etter hytteturen fikk vi en regning ffor oppholdet.. Den inkluderte vask av sengetøyet/håndklene vi hadde brukt, bruk av varmt vann og 4 vinglass og en pizza! Det sykeste er at de ville at vi skulle betale de litt bensin (selvom vi kjørte to biler) Fordi de hadde noe av vår bagasje i deres bil, og da brukte jo bilen mer bensin... Var snakk om to bæreposer liksom. Jesus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "venninne" maste om at hun hadde 2 bukser og en genser som jeg kunne få, helt nytt men det passet ikke henne og hun orket ikke bryet med å bytte det. Så var jeg på besøk hos henne og prøvde klærne, som ikke var noe spesielt fine og hun insisterte på at jeg måtte ta de i mot.

Jeg tok i mot, mest av høflighet. Den ene buksa var jo brukbar, resten ville jeg aldri gått med.

Etter noen uker tar hun kontakt og sier at hun må nesten få penger for klærne snart, men jeg kan få det billig. Jeg blir litt paff ettersom hun omtrent tvang de på meg men spør hvor mye skal du ha.

"2500 kroner totalt"

 

 

...........................?

 

Jaha. Da leverte jeg klærne tilbake neste dag for ikke faen om jeg betaler 2500 for noe jeg har fått prakka på meg.

"Kan jeg få tilbake papirposen de lå i også?" spør hun meg da.

 

For å si det sånn: Har ikke tatt kontakt med henne siden dette.

At det går an!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betaler alltid for all mat når jeg har venner på besøk. Bestevenninnen min er her veldig ofte og jeg betaler da for all mat, all drikke, godt og kake. Spør henne på forhånd hva hun vil ha.

 

Men om jeg drar til henne så må jeg betale alt selv. Og hun klager på meg om jeg bruker for mye håndsåpe eller pålegg til frokost.

 

Er det mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

en ferievenninne av oss, lurte på hvor mange tørk vi brukte når vi var på do for hun mente at mannen hennes kunne klare seg med 2 tørk! og hele kofferten er full av nudler og en ketchupflaske som er lunsj hver dag hele ferien.

 

en som er litt verre er xen til samboeren min som kræsjet bilen vår og hun har aldri "råd" til å betale det det kostet i egenandel, og da sitter vi igjen med ett bonustap og dyrere forsikring. dama har ingen utgifter bortsett fra mobilen sin og resten av pengene går da til festing. utrolig provoserende når hun lurer på om vi kan hente henne i byen, og om hun kan sove hos oss fordi hun da kan bli kjørt hjem dagen etter, og det etter at hun har brukt penger på festing istedenfor å betale for skaden hun påførte vår bil!!!

 

eller sende regninger etter å ha hatt sex fordi det er jo han so ikke vil ha barn, hvor han må betale for p-piller, angrepille (fordi hun glemte å ta pillene dagen før) og abort (fordi angrepillen kke funket). og siden abort er gratis er dette da penger hun rett og slett har fått rett i egen lomme etter å ha ligget med en!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et bilde uten ramme i julegave av bestefar. Han tok det med seg igjen for å sette ramme på det, for det hadde han ikke rukket. Jeg fikk bildet med ramme i gave igjen til bursdagen min.

 

Fikk og fotoalbum av han som det sto en svært personlig hilsen i. Det var bare det at hilsenen var ikke til meg fra han. Men fra sønnen hans og svigerdatter til han, datert to år tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, når noen er kjipe på dette kan du jo kjøre stram regi tilbake for moro skyld og kreve statens satser for kilometer, delt på dere alle!

 

Gjett om hun hadde blitt lang i maska da haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gylden regel er å heller la det stå igjen enn å være gnien og ta med seg, tenker at det gjør ikke noe om det er noe igjen til vertskapet heller.

Jeg ville ikke tatt med meg pappen.

Deler også gjerne med andre.

 

Men de fleste jeg kjenner gjør det samme, så da er det forsåvidt ingen som konsekvent skor seg på andre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville skrevet på kommentarfeltet hennes at hun kan betale gammel gjeld før hun kjøper nye varer på kreditt hihi tipper hun blir rød i fjeset og slutter med dette da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, har lest alt nedover og holder på å le meg i hjel!

 

Svigerfaren som tisser i hagen og hun med fuglelydene på kassett tar kaka, er jo tragikomisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenninna mi er litt gnien på bensinen. Hver gang vi skal noe, så må jeg kjøre fordi det er ett eller annet "feil" med bilen hennes.

Det kan være litt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen fortalte meg at han ofte er innom klesbutikker som ikke tar betalt for handleposer for og kunne bruke når han handler mat da han synes ikke noe om og betale for handleposene! Har han glemt poser tar han ofte og spør etter tomesker for de koster jo ikke penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker denne tråden :P

 

Tanta mi er veldig gjerrig. Meg og mamma ble bedt på middag en gang og vi skulle spise en liten kjøttpudding til åtte ti personen. Snakk om kanskje en halv kilo. Fikk vel kanskje en potet og pittelitt gulrot hver. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som bor litt unna her jeg bor, snakk om 1 time og 10 minutters kjøring. I løpet av det siste året har jeg vært hos henne opptil 14 ganger, mens hun har vært "i byen" her jeg bor 1 gang, som jeg da har måttet komme og være der med henne (hun har ikke lappen). Hun har ikke vært på besøk hos oss en eneste gang i løpet av halvannet år, enda jeg har sagt hun bare må komme på besøk. De gangene jeg har vært der har jeg betalt for bensin for å komme ned dit, og i tillegg har vi delt på maten og utlegget for maten hele helga. Hun sier hun har så dårlig råd osv. men kjøper nytt hesteutstyr, hundeutstyr eller katteutstyr HVER mnd (hun har TO hester, TO hunder og 3-4 katter), eller kjøpe seg dyre merkeklær, ala 1000-2000 på EN bukse ol.. Når jeg er hos henne er det jeg som betaler for bensinen hvor enn vi drar hen, hun som sier vi skal dit og dit fordi hun "bestemmer" når jeg er på besøk, men betaler fortsatt ingenting av bensinen når hun sitter på. Hun kan gså finne på å ringe meg med ett ring, så når jeg ringer og hun skal skravle (gjerne i en time eller to), blir det mine utgifter på tlf i tillegg til at samtalen dreier seg om henne.

 

Når hun har vært her (snart 2 år siden) har hun blitt kjørt gratis rundt, sittet på med meg og hun har bestemt hva vi skal gjøre, hun har ikke måttet betale noe for maten, men hun har ofte kjøpt seg sjokolade, potetgull, brus eller noe annet (i tillegg til godtet vi skal dele), som hun sitter og koser seg med uten å dele, mens hun er på besøk, ja.

 

Før når jeg røyka var det også sånn at hvis jeg var tom kunne jeg fint rulle av henne og motsatt. Eneste forskjellen var at når hun rullet av meg, rullet hun litt "gode og tjukke". Når jeg hadde gått tom og spurte henne om å få rulle fikk jeg til svar (HVER eneste gang) "ja, men rull den så tynn som mulig, har ikke SÅ mye tobakk igjen" (og hun hadde kanskje nettopp åpnet pakka. Hun fikk jo igjen for hver gang..

 

Fikk også beskjed når jeg måtte låne dusjen der en gang hos henne om å holde det til 5 minutter, etter det slo hun av hovedbryteren til jeg var ute av dusjen. Mens når hun er her kan hun fint finne på å dusje i en halvtime eller mer..

 

Off.. Kanskje jeg bare irriterer meg over henne..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...