Gå til innhold

Kan en kjenne muskelknuter i nakken og på halsen som kuler?


ano`num *17.03.10*

Anbefalte innlegg

Har en kul i nakken. Oppdaget den i høst, og har tatt det opp med legen. Sammen med flere andre symtpomer. Legen kunne ikke finne den! Jeg må holde hodet i visse vinkler for å kjenne den selv. Det virker som den varrierer litt i str og kanskje flytter seg litt.

Grunnen til at jeg tenker muskelknute er at det virker som den har med muskelen å gjøre. Når jeg finner den, stikker muskelen seg frem.

Jeg tror den blir mindre etter at jeg har vært i aktivitet med nakken.

 

For et par uker siden fikk jeg plutselig en kul på halsen også.

Mens den i nakken er mer avlang og stor; kanskje som ei litt stor drue. Er den på halsen mer som ei avlang stripe. Vannrett midt på halsen.

Den virker også som om den kan ha noe med en muskel å gjøre.

 

 

Jeg er under utredning hos lege, men de kulene plager meg.

Legen min sliter også litt med å finne en diagnose. Eller en potensiell diagnose. Antagelig kommer plagene mine av ulike årsaker.

Jeg har hatt herpes infeksjon i munnen siden i sommer, jeg har muskelplager i hender/ben. Alt fra vonter, til problemer med å utføre bevegelser. Jeg sliter med lavt stoffskifte. Har hatt det i ti år og det er enda ikke regulert med medisiner. Har hvertfall sjekket noe anti-tpo i forbindelse med stoffskifte med det var bra.

De siste ukene har jeg også hatt litt problemer med ene øyet. Det dugger seg på en måte. Så kan det stikke litt.

Jeg blir helt sprø av hele greia!! Hver dag går tankene mine til at det kan jo være kreft. Alle symptomene mine passer jo feks til hjernesvulst. Har tatt det opp med legen, men hun mener at det er svært lite sannsynlig. Det har også blitt tatt flere blodutstryk som har vært fine.

 

Hvis det er hjernesvulster bak i nakken, så ligger de vell såpass langt inn at det ikke er "mulig" å kjenne de?

 

Hm, nå ble det kanskje litt mye her. Det jeg egentlig lurer på er dette med muskelknutene. Når jeg googler får jeg opp både at muskelknute er en biledlig betegnelse; altså ikke en fysisk knute som kan kjennes eller finnes. Mens andre snakker om en mer reel knute.

Men, det hadde vært supert med innspill på alt det andre om det skulle komme noen tanker også altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det vondt når du trykker på de kulene, at det stråler en eller flere veier? For sånn har jeg det når jeg trykker på mine muskelkuler, men de synes ikke da - jeg bare kjenner de når jeg kjenner på halsen. Mer stress større kuler... Hva med at ta en tur til en dyktig fysioterapeut eller massør og få h*n til å kjenne etter om det er muskelknuter? Hvis du har mye vonde og stive muskler så kan det trykke på nerver som gjør at man får vondt andre steder enn akkurat der musklene er stive, det er iaf min erfaring. Min erfaring er at i fht stive muskler så er dyktige massører de som har klart å gå dypt nok og hardt nok til å løse litt opp på mine... Håper du finner ut av det - masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den avlande på halsen høres mer ut som en lymfeknyte. Slike som man har bak øret, de kjenner man gjerne som en liten true når man er forkjølet o.l.

Hvis du har hatt herpesinfeksjon og vorter på hendene betyr det at det er et oppbluss i virusmengden i kroppen din og immunforsvaret jobber med å kontrollere den. Da får man lymknyter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...