Gå til innhold

Kan en kjenne muskelknuter i nakken og på halsen som kuler?


ano`num *17.03.10*

Anbefalte innlegg

Har en kul i nakken. Oppdaget den i høst, og har tatt det opp med legen. Sammen med flere andre symtpomer. Legen kunne ikke finne den! Jeg må holde hodet i visse vinkler for å kjenne den selv. Det virker som den varrierer litt i str og kanskje flytter seg litt.

Grunnen til at jeg tenker muskelknute er at det virker som den har med muskelen å gjøre. Når jeg finner den, stikker muskelen seg frem.

Jeg tror den blir mindre etter at jeg har vært i aktivitet med nakken.

 

For et par uker siden fikk jeg plutselig en kul på halsen også.

Mens den i nakken er mer avlang og stor; kanskje som ei litt stor drue. Er den på halsen mer som ei avlang stripe. Vannrett midt på halsen.

Den virker også som om den kan ha noe med en muskel å gjøre.

 

 

Jeg er under utredning hos lege, men de kulene plager meg.

Legen min sliter også litt med å finne en diagnose. Eller en potensiell diagnose. Antagelig kommer plagene mine av ulike årsaker.

Jeg har hatt herpes infeksjon i munnen siden i sommer, jeg har muskelplager i hender/ben. Alt fra vonter, til problemer med å utføre bevegelser. Jeg sliter med lavt stoffskifte. Har hatt det i ti år og det er enda ikke regulert med medisiner. Har hvertfall sjekket noe anti-tpo i forbindelse med stoffskifte med det var bra.

De siste ukene har jeg også hatt litt problemer med ene øyet. Det dugger seg på en måte. Så kan det stikke litt.

Jeg blir helt sprø av hele greia!! Hver dag går tankene mine til at det kan jo være kreft. Alle symptomene mine passer jo feks til hjernesvulst. Har tatt det opp med legen, men hun mener at det er svært lite sannsynlig. Det har også blitt tatt flere blodutstryk som har vært fine.

 

Hvis det er hjernesvulster bak i nakken, så ligger de vell såpass langt inn at det ikke er "mulig" å kjenne de?