Gå til innhold

Kriterier for å få dekket bukplastikk av det offentlige? Noen som vet?


Linemor m/ twins 2007 og 2010

Anbefalte innlegg

Anyone?

 

Ser noen skriver om fysiske plager. Som hva?

 

Skal selv til konsultasjon i mrg, og lurer på om jeg får det dekket etter 2 tvillingsvangerskap med påfølgende 2 keisersnitt på 3 år.... Mistet litt troa når jeg leste i den andre tråden her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært til kosultasjon to ganger og fått avvisnng begge ganger.

 

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fylte noen kriterier. Når man for eksempel fikk plager som sår på grunn av at huden lå dobbel, kunne man ha krav på opperasjon.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dekket operasjon pga magemusklene har revnet og jeg har mye overflødig hud (heng) som gjør at jeg fortsatt ser gravid ut...

 

Masse lykke til, håper du får det dekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen får jeg det dekket!! :))))) Ubeskrivelig glad :)))

 

Får det dekket pga en totalvurdering som han sa. Defekte magemuskler som er presset langt ut til hver side som skal syes, i tillegg til heng.

 

Operasjon om 2 uker... :))

 

Tips: henvisning til privat klinikk som har avtale med Helseforetak. Jeg ble henvist i går, fikk time i dag, operasjon om 2 uker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,hiver meg på med ett par sprsml. Er det henvisning gjennom fastlege? eller har dere vært hos plastikk kirurg og fått henvisning til nav der?

 

Har 5 barn og en mage som ser 5 mnd gravid ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Edemuli

Fastlegen sender en henvisning. Lurt å ta en ringerunde til private klinikker og høre om noen av dem får refusjon fra staten, mye kortere ventetid der. De er somregel også mye flinkere enn på offentlige sykehus. Så ber du fastlegen sende henvisningen dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei hvordan gikk det med dere nyoperterte? har selv fått tvillinger 2 ganger, men tok bukplastikk etter 1 tvillingsvangerskap..

men nå er det jo stygt igjen... jeg hadde ikke drømt om at jeg skulle ha flere barn,men etter 8 år kom sett nr 2.......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg får dekket operasjon pga magemusklene har revnet og jeg har mye overflødig hud (heng) som gjør at jeg fortsatt ser gravid ut... Masse lykke til, håper du får det dekket!

Hei hvor får du dekket? Send gjerne på [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...