Gå til innhold

astma eller allergi?


081013

Anbefalte innlegg

 

astma eller allergi?

 

vi har helt siden småen var 4 mnd gått på ulike astmamedisiner, antibiotikakurer osv fordi han har vært så tett. Fikk vel beskjed om at det kunne være greit å finne et nytt hjem til pus, og det har vi heldigvis klart. Nå har pus vært vekke kun en uke, vi har fått profesjonelle til å vaske ned huset for å få vekk hårene og gutten....han er så god som ny...

hører med til historien at han har vært mye forkjølet og var det den uke n pus reiste, mens nå er han uten forkjølelse.

kan virkelig virkningen av at pus reiste komme så fort....

Vi har til og med kunne kutte ut ekstradoser med medisin denne uken...

håper virkelig det er "pus sin skyld" at han var syk, da slipper jeg dårlig samvittighet for at pus måtte dra, dårlig samvittighet for å trykke i ham astmamedisiner(som gjerne kanskje ikke er astma likevel?) o...

det eneste jeg har god samvittighet for var da jeg leide profesjonelle til å ta huset:;det va utrolig deilig å se på at andre vasket huset mitt;)*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg reagerer veldig på katt, og jo, man føler seg kjapt bedre når katten ikke er i nærheten. Er jeg på besøk hos noen med katt tar jeg medisin på forhånd, merker likvevel at jeg "tetner til".. En dusj når jeg kommer hjem (og klærne rett i vaskemaskinen..), så er jeg "god som ny" :) Ønsker meg vaskehjelp til jul, jeg!! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Det kan godt skje så fort, ja. Man er jo bare allergisk så lenge man utsettes for det man er allergisk mot) Og om han har vært mye syk/forkjølet så kan det komme av at han blir utsatt for ting han er allegisk mot. Jeg er allergisk mot omtrent "alt" av dyr og pollen, og om har astma i tillegg, og om jeg får en allergisk reaksjon forverres astmasymptomene i tillegg til rennende nese/øyne, og jeg blir ofte småsyk i etterkant, og dette var mye verre da jeg var barn.

 

Jeg blir glad for å høre at dere kvittet fant nytt hjem til pus så gutten kan få det bedre. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...