Gå til innhold

Gode tips til en TOASTMASTER??


Lenemamma`n

Anbefalte innlegg

Jeg skal være toastmaster i bryllupet til broren min i sommer,og trenger tips :)

Hadde selv 2 SUVERENE toastmastere i mitt bryllup for 3 år siden,som virkelig gjorde kvelden uforglemmelig.. Så jeg føler virkelig presset nå :) Hehe!

Har noen tips/innslag/humoristiske ting som jeg kan bidra med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor sommer var jeg i et bryllup som hadde en elendig toastmaster. Han avbrøt taler, og plutselig bestemte han ut av det blå at nå var det tid for bryllupsvalsen. Brudens mor var en tur på do - og hun ble såååå skuffet av ikke fått sett brudeparets vals. Så vær obs på at alle får sett/blitt med på alt.

 

Tips:

Samle alle gjestene til en skål når brudeparet kommer til festlokalet. Avtal med brudeparet at velkomstdrinken ventes med. De kan heller få en drink rett før brudeparet kommer.

 

Når brudeparet kommer så vis dem gavebordet før de setter seg til bords.

 

Presenter meny, drikke, sang og dem som skal holde taler. Husk å sette inn litt tid for dem som kommer i siste liten og som vil si noe. Ha god kontakt med kjøkkenet. Noen selskapslokaler vil også at du skal fortelle gjester om røykeforbud og nødutganger. Alt dette kan gjøres med en god dose humor:) Ta på flyvertinnehatten når du vifter med armene for å fortelle om nødutganger.

Og istedenfor å si "nå skal brudens far holde en tale", kan du si "nå skal brudens stolte far Håkon si noen flotte ord". Å legge inne en vits skårer sikkert poeng.

 

Det gjør ingenting at du oppmuntrer brudeparet til å kysse under middagen. Be dem så på stolene sine:)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...